لزوم اصلاح متراژ آب مصرفی برای واحد‌های کشاورزی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان خواستار اصلاح متراژ آب تعیین شده برای راه اندازی واحد‌های گلخانه و دامداری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - کمال الدینی با اشاره به جمعیت ۱۵ هزار نفری فارغ تحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی گفت: کشاورزی امروز به سبب محدودیت منابع آب و نفوذ ناپذیری دانش در این بخش، بیمار و از حیث سود دهی و بهره وری خارج شده است.

او گفت: برای کمک به خروج کشاورزی از حالت سنتی وبیمار به کشاورزی مدرن وبا عملکرد بالا کشاورزان بهتر است از حضور کارشناسان کشاورزی مورد تایید این سازمان استفاده کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان می‌گوید: مسئول فنی‌های صاحب صلاحیت معرفی شده سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم اکنون در مرغداری ها، گلخانه و واحد‌های دامی حضور دارند ودر پرداخت دستمزد با کشاورز به شکل سهم بری دانش از تولید حساب می‌شود که به کشاورز فشاری نیاید.

کمال الدینی خواستار توجه استاندار و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به حل مشکل تامین آب پروژه‌های کشاورزی شد و گفت: در حال حاضر با سقف تعیین شده کارگروه زیربنایی استان برای واحد‌های دام وگلخانه عملا اغلب صدور مجوز‌ها به مرحله بهره برداری نمی‌رسند که این نقص باید رفع شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به دیدار روز گذشته خود با استاندار و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در گرامی داشت روز مهندس انجام شد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استاندار و رئیس کمیسیون اقتصادی قول مساعد برای رفع این مشکل داده اند و این جای بسی خوشحالی است که تعدادی از پروژه‌های معطل این بخش تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار