معاون رئیس جمهور:

کارخانه فولاد زرند ایرانیان، شاهکار زیست محیطی خاورمیانه است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کارخانه CDQ فولاد زرند ایرانیان به عنوان شاهکار زیست محیطی صنایع فولادی خاورمیانه مطرح است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-   عصر امروز علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با  همراهی زینی وند استاندار کرمان، شاکری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و صادق زاده فرماندار زرند از مجتمع کک سازی و پالایشگاه‌ها شماره دو فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد.

در این بازدید همچنین روند فعالیت کارخانه زیست محیطی CDQ مجتمع کک سازی مجموعه از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت.

سلاجقه در این بازدیدضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه فولاد زرند ایرانیان گفت: این مجموعه با اجرای کارخانه CDQ توانسته یک شاهکار زیست محیطی را در کشور خلق کند و به عنوان الگو در خاورمیانه مطرح شود.

او آلایندگی بالا و اثرات مخرب زیست محیطی را  یکی از مخاطرات کارخانه‌های صنعتی عنوان می کند و می گوید: به منظور کاهش اثرات مخرب،  چنین پروژه عظیم در زرند ساخته شده که یکی از مهم ترین خروجی آن کاهش آلایندگی‌های صنعتی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور کاهش مصرف آب را یکی از مزیت‌های این کارخانه عنوان کرد و گفت: فولاد زرند نیز در حوزه بازچرخانی آب‌های برگشتی و جمع آوری آب مورد نیاز خود از پساب شهری پیشگام بوده و با اجرای پروژه فاضلاب اقدامات موثری را در دست اجرا قرار داده است.

او می گوید: این کارخانه یکی از پرخرج‌ترین پروژه‌های زیست محیطی کشور است که به عنوان یک کار زیرساختی در کشور نظیر ندارد و با توجه به موقعیت حساس قرارگیری کارخانه در اطراف مناطق مسکونی و کشاورزی، خود این مجموعه به رسالت‌های زیست محیطی خود انجام وظیفه می‌کند.

به گفته معاون رییس جمهور، صنعت باید همگام و در مسیر حفظ محیط زیست باشد و متناسب با ضریب آرامش و روانی منطقه انسانی نیز اثرگزار و تاثیر مخاطری بر پوشش جانوری و گیاهی نداشته باشد.

او می گوید: این مجموعه با استفاده از یک تکنولوژی برتر و صرف هزینه زیاد، موجب رضایتمندی و کاهش دغدغه‌های زیست محیطی منطقه و سازمان حفاظت محیط زیست شده است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار