نظارت تکمیلی بر تاسیسات گردشگری خراسان رضوی آغاز شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آغاز نظارت تکمیلی بر تاسیسات گردشگری این استان خبر داد.

یوسف بیدخوری گفت: نظارت بر آماده‌سازی و زمینه سازی برای رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن شاغلان واحد‌های اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری انجام شده است و هم اکنون در مرحله رفع مشکلات، نواقص و تکمیل آماده‌سازی هستیم

 واکسینه شدن شاغلان گردشگری در برابر ویروس کرونا و تزریق سه دوز واکسن یکی از موارد مورد پیگیری از سوی تیم‌های نظارتی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به همین منظور تعدادی از هتل‌های مشهد برای واکسینه شدن آن دسته از شاغلانی که هنوز واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند در نظر گرفته شده است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون شاغلان گردشگری در این واحد‌ها انجام می‌شود.

او گفت: این استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی رسمی و موقت با ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر-شب در حال کسب آمادگی‌های نهایی است و از مجموع هزار و ۷۵۵ واحد اقامتی رسمی و موقت شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی در استان خراسان رضوی بیش از هزار و ۶۵۰ واحد برای تعطیلات نوروزی امسال میزبان مسافران هستند.

او گفت: ۱۰۰ بازرس و ۶۰ نفر از نیرو‌های این اداره کل در شهرستان‌ها با همکاری تمامی تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری کار نظارت بر آماده سازی تاسیسات گردشگری و نیز کم و کیف خدمت رسانی در ایام نوروز را بر عهده دارند به این ترتیب در مجموع ۱۶۰ بازرس کار نظارت امسال نوروزی را در استان خراسان رضوی انجام می‌دهند.

بیدخوری گفت: تا قبل از آغاز سال نو هر واحد اقامتی حداقل ۲ بار بازدید نظارتی می‌شود و در ایام نوروز هم این واحد‌ها غیر از بررسی شکایات احتمالی،۲ بار دیگر مورد نظارت و بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
واقعا باتوجه به شیوع کرونا باید نظارت ها زیاد بشه
آخرین اخبار