آغاز اردوی راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن اردو‌های راهیان نور این دانشگاه همزمان با ماه شعبان‌ خبر داد.

دکتر محمدرضا صابری گفت: همه‌ساله تا پیش از بحران گسترش ویروس کرونا اردو‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی از سوی این مرکز آموزش عالی رای دانشجویان و استادان برگزار می‌شد که در این دوره به دلیل محدودیت‌های بهداشتی پیشگیرانه تعداد آن‌ها کاهش یافت.

بر این اساس ۲۸۰ نفر شامل ۲۵۰ دانشجو و ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود اردو‌های برپا شده تاکنون بسیار اثربخش بوده‌اند به خصوص اردو‌های زیارتی و جهادی لذا بر همین اساس فعالیت اردو‌های راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفته آینده آغاز شده تا علاقه‌مندان راهی این سفر معنوی شوند.

او گفت: هرچند تاکید بر سفر‌های کاروانی است اما این اردو‌های راهیان نور شامل حضور خانوادگی و کاروانی مسافران می‌باشد تا با بهره‌گیری فعالیت "راوی کاروان" در جریان بازدیدی مناطق جنگی سابق، شنونده خاطرات دوران جنگ هم باشند.

دکتر صابری ارائه خدمات حوزه سلامت در بخش‌های مختلف ظرف دوره بحران کرونا، فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، جشنواره سیمرغ با حضور دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین همایش کشوری توانمندسازی کارشناسان مشاوره سلامت روان در حوزه‌های علمی و فرهنگی" را از دیگر اقدامات فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی امسال تاکنون برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت خانه دانشجو با ظرفیت پذیرش هزار زوج دانشجو در جهت رفع دغدغه مشکلات مسکن این گروه از دانشجویانو تشویق بیشتر دانشجویان به امر ازدواج و همچنین در دستور کار قرار گرفتن ساخت خوابگاه دانشجویان دختر با ظرفیت بیش از ۷۰۰ نفر، از دیگر اقدامات این دانشگاه در سال جاری می‌باشد.

او گفت: بازسازی مرکز رفاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت طبخ هشت هزار پرس غذا در هر وعده برای پذیرایی از دانشجویان، دانشگاهیان و خانواده‌های آنان از دیگر اقدامات این معاونت بوده‌اند.

صابری گفت: موارد شاخص اجرا شده در حوزه فرهنگی نیز شامل "جشنواره قرآنی هدهد" با حضور شش هزار نفر کارکنان و خانواده‌های آنان، تأسیس مدرسه مجازی قرآن دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فعالیت در تمامی عرصه‌های قرآنی، گردش پرچم متبرک گنبد حرم مطهر رضوی در بیمارستان‌ها و همچنین برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی هستند.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت به‌خصوص نماز صبح یکی دیگر اقدامات فرهنگی و قابل توجه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده که این کار با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه‌ها در زمان فعالیت خوابگاه‌ها همه روزه انجام می‌شود.

او می‌گوید: تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر این است که تا حد امکان از ظرفیت حداکثری دانشجویان با مدیریت خودشان در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شده و نواقص و مشکلات حوزه دانشجویی با همکاری مسئولان بخش‌های مختلف دانشگاه به بهترین نحو برطرف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.