میانکاله گلستان دوم پتروشیمی‌ها؛

پتروشیمی‌سازی اوجی، ادامه دهنده مسیر زنگنه؟

احداث پتروشیمی‌های میانکاله و گلستان در استان‌های شمالی کشور، بر خلاف سند ملی آمایش سرزمینی است.

آقای وحیدی وزیر کشور، روز بیست و دوم اسفند سال ۱۴۰۰ در فاصله حدود پنج کیلومتری تالاب میانکاله در استان مازندران، کلنگ احداث یک واحد جدید پتروشیمی را به زمین زد؛ واحدی که در نزدیکی تالاب میانکاله واقع شده و سازمان حفاظت محیط زیست را نگران کرده است.

آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره کلنگ زنی پتروشیمی میانکاله گفت: «طرح پتروشیمی مازندران مجوز‌های لازم را نگرفته و در دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی است».

موضوع در نظر نگرفتن ملاحظات آمایش سرزمینی در صدور اینگونه مجوزها در ابتدای کار و سپس نپذیرفتن مسئولیت صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی جالب توجه است.

کی بود؟ کی بود؟ من نبودمِ وزارتخانه های نفت و صمت!

آقای شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی درباره نقش این شرکت در صدور مجوز پتروشیمی میانکاله گفت: شرکت ملی پتروشیمی، برای طرحی به نام پتروشیمی میانکاله مجوز صادر نکرده، اطلاعی از این موضوع ندارد و معمولاً به این طرح‌ها، نمی‌توان پتروشیمی گفت؛ بلکه واحدهای صنعتی زنجیره ارزش هستند که وزارت صمت به آن‌ها مجوز می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، وزارت صمت به واحدهای صنایع تکمیلی که هم صنف با شهرک‌ها و واحدهای صنعتی محسوب می‌شود، مجوز می‌دهد که نیازی به دریافت مجوز از شرکت ملی پتروشیمی ندارند؛ زیرا محصولات انتهایی زنجیره پتروشیمی را تولید می‌کنند.

آقای شاهمیرزایی می‌گوید: این دسته از شرکت‌ها، به عنوان شرکت‌هایی که دارای ضایعات و آلودگی زیست محیطی در قالب پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ باشند، شناخته نمی‌شوند. ممکن است چنین طرح‌هایی مساحت زیادی را هم به خود اختصاص دهند اما هیچ یک از مؤلفه‌های یک واحد پتروشیمی را ندارند و در اصطلاح، به آن‌ها شهرک‌های شیمیایی گفته می‌شود.

در حالی که مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی مدعی است، چنین طرحی از سوی این شرکت مجوز نگرفته، آقای نیازی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم درباره صادر شدن مجوز این واحد در قالب یک شهرک شیمیایی یا صنعتی پاسخ داد: پتروشیمی میانکاله مجوز‌های خوراک را از وزارت نفت گرفته و قسمت‌های مختلف این وزارتخانه، تاییدیه‌های لازم را داده بودند.

این معاون وزارت صمت، حتی فراتر از این هم رفته و گفته: پتروشیمی میانکاله مجوز‌های محیط زیستی را هم دریافت کرده است!

صدور مجوز در دشت‌های ممنوعه وزارت نیرو

یک شرکت پتروشیمی دیگر که مجوز احداث در استان‌های شمالی را گرفته، پتروشیمی گلستان است. شرکتی با ۹۵ هزار سهامدار که اخیرا مقامات قضایی کشور نیز در تلاش برای بازپس گرفتن حق پایمال شده آنان طی بازه زمانی حدود ۱۵ ساله از زمان صدور مجوز آن هستند.

با پیگیری‌های قضایی برای احقاق حقوق سهامداران این پرونده کثیرالشاکی، شرکت ملی پتروشیمی در دولت سیزدهم، موظف به پیگیری این موضوع شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رئیس جمهور دستور ویژه به وزیر نفت برای راه اندازی پتروشیمی گلستان صادر کرد.

مرتضی شاه‌ میرزایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در تماس تلفنی اعلام کرد، با دستور وزیر نفت یک شرکت سرمایه گذار که اهلیت لازم برای اجرای طرح‌های پتروشیمی دارد، برای مذاکره و تکمیل این طرح به دادگستری گلستان معرفی و راهی استان می‌شود.

به گفته برخی از سهامداران این شرکت، به جز تخلفات سرمایه گذار اولیه، یکی از دلایل تاخیر چندین ساله در احداث پتروشیمی گلستان، وضعیت تامین آب در استان گلستان است.

صنعت پتروشیمی از نظر وزارت نیرو، جزو صنایع پرآب بر محسوب می‌شود؛ این وزارتخانه در سال‌های اخیر اکثر دشت‌های استان‌های مازندران و گلستان را ممنوعه اعلام کرده بود و فقط استان گیلان را در بین تمام استان‌های کشور، در وضعیت مناسبی از نظر میزان آب‌های زیرزمینی می‌دانست؛ اما حالا گیلان هم از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی در امان نمانده و به گفته آقای ایمان انتظام، رئیس گروه آب زمین شناسی در سازمان زمین شناسی کشور، اکنون تمام استان‌های کشور درگیر مسئله فرونشست زمین در اثر این برداشت بی رویه شده اند.


بیشتر بخوانید:


نغمه مبرقعی کارشناس برنامه ریزی محیطی و از پژوهشگران تدوین سند ملی آمایش سرزمینی گفته است: بار‌ها با اصرار‌های نابجایی از سوی بعضی از سیاستمداران، دولتمردان و نمایندگان مجلس مواجه بودیم که اصرار می‌کردند باید در فلان استان، پالایشگاه یا پتروشیمی احداث شود. در حالی که قابلیت‌های سرزمینی، چنین چیزی را برای آن استان دیکته نمی‌کرد. اگر در گذشته، سند آمایش ملی کلانی داشتیم که تعیین می‌کرد کدام استان قابلیت احداث پتروشیمی را دارد، به این مشکل بر نمی‌خوردیم که مثلا نمایندگان مجلس با توجه به وعده‌های انتخاباتی یا سایر مسائل، چنین چیزی را مطالبه کنند.

آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم می‌گوید: در روز بازدید از تالاب میانکاله، نمایندگان مجلس از من درخواست کلنگ زنی این پروژه را کردند؛ در حالی که این پروژه مجوز محیط زیست ندارد. نمایندگان مجلس در کار دولت دخالت نکنند؛ همانطور که دولت در کار قانون گذار دخالت نمی‌کند.

سال ۹۶ با پیگیری نمایندگان استان گلستان، بیژن زنگنه وزیر نفت دستور داده بود که برای راه اندازی پتروشیمی گلستان، حتی اگر تولید آمونیاک که هدف اولیه صدور مجوز این شرکت بوده، دیگر اقتصادی نیست، باید پیشنهاد دیگری داده شود.

گزارش عید/ پتروشیمی‌سازی اوجی، ادامه دهنده مسیر زنگنه؟

شاید موضوع مهمتر از این که در ماجرای صدور این مجوزها در دشت‌های ممنوعه وزارت نیرو یا اصرار برای دریافت مجوز زیست محیطی، چه کسی راست می‌گوید؟، این باشد که چرا اصرار به ساخت صنایع پتروشیمی در شمال کشور وجود دارد که کیلومترها دورتر از منبع اصلی مواد اولیه واحدهای پتروشیمی در جنوب کشور است؟

حالا مدارکی هم در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد، اداره آبخیزداری و مرتع داری استان مازندران بدون کسب رضایت دامداران و مرتع داران دارای پروانه چرا در منطقه محل احداث طرح پتروشیمی میانکاله، اقدام به واگذاری حدود ۹۰ هکتار از مراتع دارای پروانه چرا برای احداث این مجتمع پتروشیمی کرده است.

طبق شیوه نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط بهره برداری از مراتع کشور، تخصیص اراضی ملی به افراد غیر بدون کسب رضایت افراد دارای پروانه چرا، ممنوع است.

پتروشیمی‌سازی اوجی، ادامه دهنده مسیر زنگنه؟

پتروشیمی‌سازی اوجی، ادامه دهنده مسیر زنگنه؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
مواظب باشید پول هنگفت و درآمد بالای پتروشیمی مستتان نکند که خیر برکت محیط زیست را نادیده بگیرید ..خیر برکت محیط زیست هزاران برابر بیشتر از پتروشیمی برکت دارد برای انسانها درخت‌ها جانوران پرندگان حیوانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
درآمد پتروشیمی که بحساب شخص واریز نمیشه
خزانه کشور نوش جان ملت برای آبادانی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
چقد عقب افتاده ای آخه تمام کشورهای حوزه دریای خزر دارن نفت استخراج میکنن چرا ایرانیا استخراج نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آیا موافقان طرح پتروشیمی بعدا سالها بعد عواقب این تصمیم را قبول میکنند هر فر یا نهادی که مسبب یک تصمیم کلان است باید تمام عواقب آن تصمیم را بپذیرد و اگر تصمیم ناموفق بود چه چکی برای ترک فعل دارند برای ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام.هم اکنون حدود چهارمیلیون دستگاه خودروی سواری نیاز ضروری کشور است و واردات هفتاد هزار خودرو که ان هم جلوش سنگ انداختند دردی را دوا نخواهد کرد،واردات خودرو را اکثرا مغایر موازین شرع میدونند یعنی خودروهای ارزان و باکیفیت خارجی مشکل شرعی دارند شاید نماز نمی تونند بخونند،مسئولین مملکت اگر واقعا به فکر مردم و انقلابی هستند واردات خودرو برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنند تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودروسازان حلبی شکسته شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
نعمتی هست خدادادی نوش جان مردم شمال نشین
شما پسته کرمان کیلویی ۱۰ هزارتومن میفروشی؟
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۰۰:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
حرفی نیست بنظرم دهها شهرک پتروشیمی در استانهای شمالی احداث کنند
اما استانهای کمتر توسعه یافته وفقیر همانند کرمان و سیستان و بلوچستان مدعی هستند چقدر مردمان استانهای شمالی خوش شانس هستند.دریا دریا آب برای پرورش ماهی در قفس وپرورش میگو وپرورش ماهی خاویاری
کشت برنج.باغات مرکبات.باغات چای.قطب صادرات سبزی و تره بار به کشورهای هم مرز (مردمان دو استان فقیر وکمتر توسعه یافته پهناور کرمان و سیستان و بلوچستان تقاضا دارن وضعیت معیشت مدد جویان کمیة امداد امام خمینی استانهای شمالی با ثروتمندان دو استان فوق قابل مقایسه نیستند یعنی مددجویان استانهای شمالی ثروتمندان دواستان کرمان وسیستان وبلوچستان محسوب می شوند)مردمان دواستان کرمان وسیستان وبلوچستان مدعی هستند بدلیل فقر وگرسنگی از فاصله ۲۰۰کیلومتری جنوب شهر کرمان بطرف شهرهای استان سیستان و بلوچستان شبها از ساعت۲۱تا۰۵بامداد خودروهای عبوری بطرف سیستان و بلوچستان مورد دستبرد افراد گرسنه قرار می گیرند مالباختگان آن راهزنان جوان را سارق نمی دانند آنها واقعأ گرسنه هستند چون هیچ اشتغالزایی برای آنان نشده.... مردمان این دو استان التماس ویژه دارن تقاضا دارن از تبعیض جلوگیری شود.امیدواریم این پیام بدست آقای دکتر رئیسی برسد تا متوجه شوند چه جهنمی در شرق کشور بپا است.مردم استان کرمان اکثریت شیعه هستند در انتخابات می دانستن حسن روحانی هیچ تلاشی نکرد.می دانستند آیت الله رئیسی فردی اندیشمند است اکثریت به آقای رئیسی رأی دادن سوابق موجود است اما مردم استان سیستان و بلوچستان که اهل تسنن هستند فکر می کردند چون حسن روحانی به آنان اهمیت نداده شاید آیت الله رئیسی هم به آنان اهمیت نده رأی کمتری دادن.متاسقانه استاندار سیستان و بلوچستان از شهر زاهدان خارج نمی شود لااقل شب بطرف کرمان رانندگی کند وضعیت جادها را با چشمان خود مشاهده کند... امیدوارم دولت محترم در سال۱۴۰۱تمام امکانات اشتغالزایی کشور را به سمت وسوی این دو استان بسیار تا بسیار محروم انتقال دهد... واقعأ... واقعاً
واقعاً.... واقعأ.... واقعأ.... واقعأ.... واقعأ.... واقعاً...بلطف ۱_دکتر نوبخت معاون حسن روحانی۲_اقای دلخوش نماینده فعلی مجلس وسایر نمایندگان.۳_احندی لاشکی معاون وزیر آموزش وپرورش استانهای شمالی مرتب تطمیع شدن حتی بیل و کلنگ مردمان آن خطه با ارز۴۲۰۰تومانی وارد کشور شد.....حتی سهمیه واردات برنج خارجی به بازرگانان ومردمان استانهای شمالی ارجاع وتخصیص یافت ۱_برنج ایرانی خودشان را با برنج تایلندی در کارخانه های بسته بندی طبق مشاهدات گذارشگران رسانه ملی وپخش فیلم مخلوط بجای برنج ایرانی هر کیلوگرم تا۷۰۰هزار ریال در سطح کشور توزیع کردن ۲_برنج تایلندی بصورت فله با ارز۴۲۰۰تومان دولتی از کشتی ها تخلیه به استانهای شمالی ترانزیت آنجا به آن ارزش افزوده اضافه کردن پس از بسته بندی در کیسه های ۱۰کیلویی بین استان‌های سراسر کشور توزیع کردن ۳و۴و۵____&خجالت می‌کشیم بگوییم در چهارسال آخر دولت حسن روحانی ارز۴۲۰۰تومانی دولتی فقط بین استان‌های شمالی توزیع شد...امیدوارم این شکایت با مهر ریاست صدا وسیما شخصاً تحویل آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران گردد.امیدوارین باشگاه خبرنگاران جوان این مسئولیت را بعهده بگیرد مدیون همه هموطنان فقیر هستید اگر این پیام (شکایت)را پی گیری نمایید.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این دوستانی که دم از محیط زیست میزنن اولا یاد بگیرن آشغالاشونو ول نکنن تو طبیعت وقتی میان مسافرت شمال
ثانیا صنایع پتروشیمی و فولاد و...مناسب مناطق کویری هم نیست که شما دندون تیز کردید همه مشکلات کمبود آب در کشور همین آقایونی هستند که صنایع آب بر مثل فولاد و ...رو بردن تو دل استان های کویری استان های کم آب رو خشک تر کردن ثالثا مسلما آلودگی های یک پالایشگاه یا پتروشیمی بعد از احداث و بهره برداری مورد کنترل و خنثی سازی قرار میگیره مثل سایر پالایشگاه و پتروشیمی ها
حالا یه عده شدن دایه عزیزتر از مادر شما آشغالتو جمع کن از طبیعت وقتی میای مسافرت بعد بیا تز بده برای حفظ محیط زیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
یا بیسواد هستی
یا ذینفع
.وگرنه همه جا پتروشیمی آلودگی برای اون منطقه داشته .بیا همین پتروشیمی که تو استان فارس هست چقدر آلودگی محیط زیستی داشته ..رودخانه آیی از از روی پلخان رد میشود بوی گند فاضلاب پتروشیمی دارد که متعفن است قبلا پر آب بوده این رودخانه لب به لب جاده آب داشته الان همین پتروشیمی چقدر باعث آلودگی هوای مرودشت شده که قطب کشاورزی بوده
الان فقط فاضلاب. پتروشیمی تو رودخانه جاری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
به احتمال زیاد شما هم یک مدیر نجومی بگیر هستی که فقط حقوق آخر ماه براتون مهمه ن حل مشکلاتی که سراسر کشور رو در بر گرفته منفعت شماو بعضی از مدیران در نفهمیدن است اون پالایشگاهی که مشکل آلودگی ایجاد کرده برای محیط زیست منطقش (آلودگی رودخونه های اطرافش ) مسلما مدیرانی داره که مست پول و حقوق نجومی خودشون هستن که نمیتونن آلودگی ها رو کنترل و خنثی کنن تمام دنیا برای مدیریت پالایشگاه و نیروگاه ها و...از مدیران و متخصصانی بهره میبرن که توانایی بهره برداری کامل بدون لطمه به محیط زیست رو خیلی حرفه ایی آموزش دیدن و بهش عمل میکنن کلام شما مثل این میمونه که بگیم چون نیروگاه اتمی ممکنه باعث نشت تشعشعات رادیو اکتیوی باشه پس نباید تولید برق هسته ایی در کشور وجود داشته(تفکرات انحصارطلبانه واستعمارگرایانه) باشه درصورتیکه کنترل آلودگی خود قسمتی از فرآیند تولید بحساب میاد
خداوند این کشور را از شر مدیران نالایق و مغلطه گر و سفسطه گر پول پرست و البته تحصیلکرده بی تقوا و ضد میهن نجات دهد
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
اصلا چه لزومی داره نفتی که تو دریای خزر هست بره تو پالایشگاه های استان های کویری،
نعمت خدادادیه دیگه نوش جان شمالی ها
حسادت نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آقایی که ادعای سواد داری اگر خوب دقت کنی استان فارس خودش مشکل آب داشته و داره پس احداث پتروشیمی تو اون استان بی آب کاری بیهوده از مدیرای سابق بوده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
فساد فساد بازم فساد بی تدبیری بی تدبیری و خیانت و...
چرا در حوزه تالاب!!!!! ؟؟؟؟یعنی کشوری به این وسعت و استانی به این پهنا باید دنبال تخریب محیط زیست باشه!!!! ؟؟؟؟ اگر هدف تخریب تالاب نبود اصلا این طرح اجرا می‌شد!!؟؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سر زد از پشت ابرها خورشيد

باغ و بستان دوباره زيبا شد

فصل سرما و برف و باد گذشت

موقع گردش و تماشا شد

در چمن بر درخت گل بلبل

وه چه شيرين ترانه‌ای دارد

هست خشنود و شادمان زيرا

وطنی، آشيانه‌ای دارد

کودکان اين زمين و آب و هوا

اين درختان که پرگل و زيباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ما و آشيانه‌ی ماست

دست به دست هم دهيم به مهر

ميهن خويش را کنيم آباد

يار و غم‌خوار همدگر باشيم

تا بمانيم خرم و آزاد ( عباس یمینی شریف)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خوشبختانه در زمان آقای اوجی ( اکنون )
دیگر مملکت در گیر و بی سر و صاحب نیست ..!!
و ان شاء الله توجه خواهد شد

سر زد از پشت ابرها خورشيد

باغ و بستان دوباره زيبا شد

فصل سرما و برف و باد گذشت

موقع گردش و تماشا شد

در چمن بر درخت گل بلبل

وه چه شيرين ترانه‌ای دارد

هست خشنود و شادمان زيرا

وطنی، آشيانه‌ای دارد

کودکان اين زمين و آب و هوا

اين درختان که پرگل و زيباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ما و آشيانه‌ی ماست

دست به دست هم دهيم به مهر

ميهن خويش را کنيم آباد

يار و غم‌خوار همدگر باشيم

تا بمانيم خرم و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تمام برنامه های اقتصادی کشور مخصوصا در صنعت و نفت از دولت رفسنجانی است
وبقیه هم همون مسیر رو ادامه دادند
وکسی توانایی وجرأت تغییر مسیر رو ندارد
چون این سیستم این قدر ریشه دوانده که برای تغییر آن باید
هزینه های زیاد داد که هیشکی حاضر به این کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مدیران امروز تحصیل کرده قبل از انقلاب و آموزش و پرورش نیز از همین گروه بود. آنها شخصیتهای غربی رو بهتر از شخصیتهای تاریخی ایرانی میشناسند. همین تفکر در این گروه بود که رضاخان بیسواد را رئیس ایران کردند و هنوز هم در مغزشون از این خره یاد میکنند. بعد از انقلاب به علت شورش ضد انقلاب و جنگ تحمیلی نتوانستیم تحولی در دولت ایجاد کنیم و بعد از جنگ همان شخصیتها قبل از انقلاب اما به جای کروات,سبیل گذاشتند و وارد دولت شدند و حالا وطنم ایران از آنها آسیب میبیند. بعد از جنگ هر 8 سال گند میزدند و میرفتند و مثل ویروس کرونا تغییر چهره می دهند. تنها راه حل مشکلات انقلاب در داخل دولت است. تمام سرمایه ها در جیب دولت ریخته میشه و از داخل خورده میشه. این یک واقعیت است باور کنید.
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۰۱:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
احسنت....میخواهم ی چیز جالب وعجیب وتازه بهت بگم ....مناسب است همه عزیزان بخوانند.
گروه اصلاح طلب که خودرا روشنفکران عصر حجری می دانند یادتان هست در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری رئیسی را با مدرک پنجم ابتدایی ومدرک حوزوی معرفی می کردن خودشان را اقتصاد دان روشنفکر؟؟؟؟
احسنت.... آنها مدعی هستند مدرک دکتری خودشان را زیر نور چراغ فانوس پشت میز دانشگاه با پاس واحد‌های دانشگاهی کسب کردن.
مدرک من وشما را میگن از میدان ناصرخسرو خریداری کردیم (البته با این سیاست وطرز تفکر تاکنون ۸۰میایون ایرانی را فریب دادن) آن دفعه بنام اصلاح طلب آمدن...این دفعه با گرفتن عضوی جدید بنام امید قدرت را بدست گرفتن بهت قول میدهم 8سال دیگر با جذب عضوی دیگر بنام حزبی دیگر میآیند با هر نام و نشانی بیان اصلاح طلب غربگدا هستند... فقط از سوادشان اینگونه توانستن با فریب ملت قدرت را بدست بگیرن.
من وشما روزی مدارک دکتری خودرا گرفتیم انرژی هست ای وارد شده بود کلاس عملی رفتیم... اینستاگرام ودهها پیام‌رسان‌ خارجی و فعالیت های اقتصادی خودرا با کسب و کارهای اینترنتی آغاز کردیم.از تلسکوپ جیمز وب رونمایی کردیم....از هزاران کهکشان راه شیری پرده برداری کردیم.علم نجوم و فیزیک را بهم زدیم.
اما....اما....اما....آن روشنفکران عصر حجری چی برای آموختن به فرزندان هوشمند ملت دارن؟؟بنظر جنابعالی سواد عصر حجری آنان پاسخگوی جمعیت ۸۵میلیونی ایران هست؟؟
آن روشنفکران عصر حجری اقتصاد کشور را در8سال گذشته به کجا بردن؟؟
آن روشنفکران عصر حجری دلار۴۲۰۰را چگونه به31هزارتومان رساندن؟؟
آیا قبل از آنها دیده بودی برای خرید خودرو باید در نوبت ماند؟؟
......ای کاش همه ملت برای یک مرحله هم می شد این پیام را می خواندن
......تا از واقعیت روشنفکری عصر حجری آگاه می شدن.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شاهکار زنگنه را در قرارداد کرسنت دیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هیچ قرارداد مهمی تا مورد تایید نباشه تصویب نمیشه عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پتروشیمی تمام ایران را آلوده کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بجای تخریب میانکاله زیبا اون پتروشیمی تو منطقه بیجار کردستان احداث بشه منطقه محروم با جوانان مستعد باعث شکوفایی اقتصاد منطقه کردستان میشه باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مواظب باشید ازحسادت فروش نفت همسایگان آتش به خرمن محیط زیست نزنید
اینقدر برای پتروشیمی حرص و آز نداشته باشید
هیچ چیز محیط زیست نمبشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
الحمدا... در این کشور چیزی که زیاده پتروشیمی است ، لطفا" قدری هم به فکر محیط زیست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بعنوان یک کارمند پتروشیمی میگم که ساخت و احداث پتروشیمی بغیر از سواحل جنوبی خیانت به محیط زیست و اقتصاد کشور و منطقه است پتروشیمی به آب زیادی نیاز دارد و پساب آن ضد محیط زیست است و صرفه اقتصادی آن صادراتی بودن است که باید در سواحل جنوبی احداث شود به هر قیمتی که شده جلوی احداث آن گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
به بهانه گاوداری یا احداث گلخانه رفتند مرتعی که محل چرای دام یوده را تخریب کردند وواگذار عد ه ای صاحب نفوذ کردند گاوداری ها تغییر کاربری دادند وساختمان ساختند مرتع هم که محل چرای دام بوده نابود شده کاری به روز روستایی اوردند که مجبور شده زمینش رابفروشد وابادی خودش را رها کند برود شهر ودرروستا ها وزمینهای کشاورزی ویلا وکاخها ساختند وبالای سر قنوات چاههای عمیق حفر کردند و قنوات صد ساله را خشک کردند برای خوش گذارانی چند روره یک عده پو لدار ‌که همه چیز را با پول می خرنددراینده با این وضع همه از گشنگی میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگه دایره ادمهاتون محدوده بلد نیستین چهارتا کارشناس خارجی بیارین تا تمام مسائل تا پنجاه سال آینده برای احداث پتروشیمی در جای مناسب رو در نظر بگیره ، مثل سد سازی نشه تند تند افتتاح میکردین و خوشحال و شنگول الان عواقبش زده بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هر جوری حساب میکنی نمایندگان مجلس چه برای حال چرا برا آیندگان ضرر مهلک و اسفناک هستند

همین اصرار به کلنگ زنی چه اینجا چه جاهای دیگه بخاطر دوزار رای بیشتر سرزمین دارد نابود میکند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ان همه بیکار تو بهشهر کی جواب میده . بهشهر شده فاسد ترین شهر. بخاطر چند تا دامدار از توسعه شهر جلوگیری نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
وقتی تو وزارتی وادارتی جد واباد مطرح باشه و سلسله نسل ها دس برندارن از پست ومقام
وضع بهتر نمیشه
نخبه ها واقعی تو خارج هستن و نسل ها صنعت نفتی ک بزور مدرک گرفتن چارچنگولی صنعت نفت گرفتن توچنگ شون
حتی از وزارت بیرون باشند می بینی شرکت بزرگ خصوصی وابسته ب صنعت نفت تحت اختیارشونه کلا از یک جا دیگه دم در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پانزده سال قبل طلافروختم و سهام احداث پتروشیمی خریدم اما الان محیط زیست مطرح میشود سرمایه های ملت را این چن سال با شرکت سوری به باد دادن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام.هم اکنون حدود چهارمیلیون دستگاه خودروی سواری نیاز ضروری کشور است و واردات هفتاد هزار خودرو که ان هم جلوش سنگ انداختند دردی را دوا نخواهد کرد،واردات خودرو را اکثرا مغایر موازین شرع میدونند یعنی خودروهای ارزان و باکیفیت خارجی مشکل شرعی دارند شاید نماز نمی تونند بخونند،مسئولین مملکت اگر واقعا به فکر مردم و انقلابی هستند واردات خودرو برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنند تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودروسازان حلبی شکسته شود.باتشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز
خودروی ایمن و با امکانات انسان مومن را به گناه می اندازد (ههههه) مشکل شرعی داره، چرا نمیفهمی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه تحقیق و توسعه صنایع وابسته به نفت و گاز " مانند پتروشیمی ها توسط افراد نااگاه ولی پرنفوذ و قدرتمند و بدون رعایت قوانین و چارچوبها محیط زیستی انجام میشود . که سود آن را عده ای خاص میبرند ولی زیان آن شامل عموم مردم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بیسوادی و عدم تخصص مملکت را رو به نابودی برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
وقتی سواد نداشته را با امتیاز به برخی قالب میکنند میشود این دهها چشمه اب گرم در کشور وجود داشته که با بهره برداری از معادن خشک شدند سود این معادن به جیب چه کسی رفته خدا میداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پتروشیمی داخل منطقه حفاظت شده و در دل طبیعت؟ واقعاَ پیش خودتون چی فکر کردین؟ یعنی تو این مملکت چه خبره؟ اگر دوستی اینه آدم از دشمن چه توقعی باید داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۰۹:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حالا دیگه بیشتر پتروشیمی ها و صنایع آب بر و بسیاری از طرحهای راهبردی و مهم را در دل رشته کوههای البرز و زاگرس باید ساخت ،گذشت زمانیکه همه طرحها در بیابانها احداث میشدند.
پدافند غیر عامل و آمایش بسیامهم و در زندگی همه ما بسیار کاربردی و راهبردی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پتروشیمی در شمال طبق آمایش سرزمین هم صادرات و هم کنار دریا و هو توسعه پتروشیمی‌ها در گوشه گوشه کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا اگه ندانیم وسایل خانه مانند فرش رو در کجا پهن کنیم ویا یخچال و لباسشویی را کجا بگذاریم دودش یه چشم اهالی منزل میرود ! حال یا نمیدانند ویا نعمدا بدنبال خسارت زدنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا اگه ندانیم وسایل خانه مانند فرش رو در کجا پهن کنیم ویا یخچال و لباسشویی را کجا بگذاریم دودش یه چشم اهالی منزل میرود ! حال یا نمیدانند ویا نعمدا بدنبال خسارت زدنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا اگه ندانیم وسایل خانه مانند فرش رو در کجا پهن کنیم ویا یخچال و لباسشویی را کجا بگذاریم دودش یه چشم اهالی منزل میرود ! حال یا نمیدانند ویا نعمدا بدنبال خسارت زدنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اقای اوجی اینقدر سرمایه صندوق نفت رو خرج پتروشیمی نفرمایید ما بارنشستگان صندوق خودمان درشرایط بسیار سخت زندگی قرار داریم وشما چرا دست درجیب ما می کنی دقیقاً مثل زنگنه رفتار نکن به معشیت بازنشستگان خود توجه بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۰۹:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا چی فکر میکنن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۰۹:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا چی فکر میکنن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
قرن جدید قرن جنگ سر گندم جو خورد و خوراک است


به فکر گسترش کشاورزی نوین باشید که آب کمتر کشت بیشتر و با کیفیت انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
محیط زیست را با گسترش پتروشیمی نابود نکنید .ایران به اندازه کافی پتروشیمی دارد عسلویه دارد

هر کدام از زبانه های آتش که از عسلویه بیرون میاد تا صد ها متر حرارت دارد و‌محال است بگذارد از این پس باران از جنوب وارد استان فارس شود
.
قرن جدید قرن جنگ بررسر آب گندم ،جو ،روغن،خوراک است ..احمق ها به فکر گسترش پتروشیمی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اصلا ایران پتروشیمی ندارد ناشناس نمیدانی حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
به فکر محیط زیست باشید ..قرن جدید قرن جنگ بررسر خورد و خوراک گندم خوراک و‌ روغن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
کشاورزی نوین نیاز به زیرساخت داره نیاز به انرژی داره نیاز کارهای بنیادی داره
یکی از شرکت های بنیادی ساخت همین پتروشیمی هست
سهم ما از نفت خزر خیلی بیشتر از این است
آخرین اخبار