وزیر آموزش و پرورش:

نتایج امتحانات دی‌، فاجعه است

نوری با تاکید بر آموزش حضوری دانش آموزان گفت: نتایج امتحانات دی‌ فاجعه است و یادگیری مجازی تنها مکمل آموزش حضوری در مدارس می باشد.

یوسف نوری در آیین کلنگ زنی اردوگاه بزرگ کشوری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن یاد کردن از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله و رشادت‌های آن ها گفت: ما هر چه داریم از شهدا است و  امیدواریم این اردوگاه، اردوگاهی باشد که هم همه حظ بصری لازم را از طراحی و معماری آن ببرند و هم آثار تربیتی سازنده‌ای داشته باشد.

به گفته او  ۳۴۵ اردوگاه دانش آموزی در کشور داریم و  این بنا باید سازگار با آب و هوا و جغرافیای کرمان باشد و  در ساخت آن باید آینده نگری هم داشته باشیم و امیدواریم سال آینده همین موقع بتوانیم از این پروژه بهره برداری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوگاه دانش آموزی شهید قاسم سلیمانی، آثار تربیتی سازنده‌ای برای دانش آموزان سراسر کشور دارد.

به گفته او اگر کار‌های نظیر این اقدامات انجام نشود، آموزش و پرورش فقط محدود به مدارس می‌شود و طبق برنامه بوم،۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت مدارس باید بیرون از مدرسه انجام شود و  این اردوگاه هم برای مجاوران و هم مسافران سودمند است.

نوری می گوید: کرمان به عنوان مکانی است که گردشگران در آن  زیاد حضور زیاد دارند و  امیدواریم این پایه گذاری برای جا‌های دیگر هم اتفاق بیافتد؛ چرا که شهید سلیمانی در تمام دنیا شبکه‌ای را ایجاد کرده است.

او با تاکید بر آموزش حضوری گفت: آموزش مجازی می‌تواند فقط مکمل آموزش حضوری باشد و اصل آموزش نیست و در بیانیه گام دوم ترسیم شده که دانش آموز به کجا خواهد رسید و  برای تربیت اجتماعی و تربیت فرهنگی دانش آموزان باید برنامه ریزی شود و امیدواریم با درایت و همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای  تربیت نسلی متعهد کوشا باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس همه کشور‌ها باز است و بچه‌های ما دارند از آموزش جا می‌مانند.  بچه‌ها را به مدرسه بفرستید، ماسک بزنند و یاد بگیرند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: نتایج امتحانات دی‌ماه فاجعه است و یادگیری مجازی تنها می‌تواند، یادگیری مکمل باشد، این بچه‌ها قرار است آینده مملکت را بسازند؛ اگر به فضای مجازی عادت کنند و رها کردن آن‌ها از این فضا سخت است.

 نوری می گوید:  باز نبودن مدارس خسارت‌های سنگینی به ما زد؛ حتی از تولید ملی هم با این روند جا می‌مانیم.

طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عملیات ساخت بزرگ ترین اردوگاه دانش آموزی کشور به نام اردوگاه راهیان مکتب  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در کرمان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار