بخش جویم لارستان به شهرستان ارتقا یافت

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس از ارتقاء بخش جویم لارستان به شهرستان خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات دولت بخش جویم لارستان به شهرستان ارتقاء پیدا کرد و از طرف وزیر کشور جهت اجرا به استانداری فارس ابلاغ شد.

اسماعیل محبی پور در پی تصویب و ابلاغ دستورالعمل هیات دولت برای ارتقاء بخش جویم لارستان به شهرستان گفت: با اضافه شدن جویم به شهرستان تعداد شهرستان‌های استان فارس به ۳۷شهرستان افزایش یافت.

معاون استاندار فارس گفت: طبق مصوبه ابلاغ شده حدود جغرافیایی شهرستان جویم دقیقا حدود بخش پیشین جویم است و هیچ منطقه‌ای از آن کم یا به آن اضافه نشده است.

او گفت: بخش جویم در شمال شهرستان لارستان حد فاصل راستان و جهرم قرار گرفته بود که از این پس به عنوان یکی از شهرستان‌های استان معرفی می‌شود.

محبی پور گفت: با ابلاغ این مصوبه استانداری فارس با همکاری نماینده شهرستان‌ها در شهرستان لارستان، اوز، جویم، خنج، گراش و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی که هم مشتاق بودند و استقبال کردند در سریعترین زمان شاهد استقرار ادارات مربوطه و افتتاح فرمانداری و معرفی فرماندار باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معتقد است ارتقاء تقسیمات سیاسی باید با همکاری و تعاملات بین بخشی همکاری ادارات و همکاری مردم شریف باعث آرامش و آسایش بیشتر مردم و باز شدن مسیر توسعه شهرستان جویم باشد.

پیش از این، جویم بزرگ‌ترین بخش استان فارس و یکی از توابع شهرستان لارستان در جنوب شرقی استان فارس بود. فاصله شهر جویم تا لار مرکز شهرستان لارستان و شیراز به ترتیب ۱۱۰ و ۲۵۰ کیلومتر است.

استان فارس چهارمین استان کشور از نظر وسعت و جمعیت، پیش از این در تقسیمات کشوری شامل ۳۶ شهرستان بود که با تصویب شکل گیری شهرستان جویم در هیات وزیران، شمار شهرستان‌های این استان به ۳۷ شهرستان افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار