قطر: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مهم است

وزیر امور خارجه قطر ضمن مهم خواندن توافق با ایران خواستار انجام سایر توافقات منطقه‌ای نیز به دنبال آن شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» امروز (شنبه) در آغاز کنفرانس بین‌المللی دوحه در بیستمین دوره آن تاکید کرد که با مشکلات منطقه باید با همان تعهدی که جهان با بحران اوکراین برخورد کرد، برخورد کرد.

بر اساس گزارش الشرق قطر وزیر امور خارجه این کشور در خصوص توافق هسته‌ای با ایران نیز گفت: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مهم است، سایر توافقات در زمینه امنیت همه جانبه در منطقه باید به دنبال آن باشد.

در همین کنفرانس جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز تایید کرد رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک است و او امیدوار است که این اتفاق بیافتد.

روز گذشته (جمعه) حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده بود در مصاحبه با المیادین تایید کرد که مذاکره‌کنندگان در وین به اجماع نزدیک شده‌اند، اما لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌ها از سوی آمریکا از مسائل اصلی است که اهمیت بسیاری نیز دارد.

پیش از نیز نشریه فایننشال تایمز انگلیس با انتشار خبری مدعی شد قطر به درخواست تهران و واشنگتن به عنوان واسطه‌ای در مذاکرات وین عمل کرده و تلاش بیشتر دوحه برای هماهنگی در خصوص تبادل زندانیان ایرانی و آمریکا و همینطور رفع تحریم‌ها متمرکز شده است. نقش قطر در تلاش‌ها برای احیای برجام کمک‌کننده بوده است.

چندی پیش وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی، ایران را یک کشور همسایه و بخشی از منطقه دانست و اعلام کرد آنچه از ایران شنیده می‌شود آن است که آن‌ها خواهان روابط بهتری با کشور‌های منطقه هستند و دوحه تلاش می‌کند طرف ایرانی را به ارائه ابتکار‌های مثبت در برابر کشور‌های عضو شورای همکاری، تشویق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار