از ابتدای تعطیلات نوروزی

رکورد ورود مسافر به شهر شیراز شکسته شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از شکسته شدن رکورد ورود مسافر به شهر شیراز خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، بیش از ۱/۵ میلیون نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان داشته اند.

محمود رضایی گفت: با توجه به میزان ضریب اشغال و اقامت در مراکز اقامتی استان در ایام نوروز، رکود این آمار نسبت به ایام قبل از کرونا شکسته شده است.

او در خصوص آمار بازدید گردشکران نوروزی از مجموعه‌های دیدنی و گردشگری شیراز توضیح داد و گفت: مجموعه حافظیه با ۲۵۸ هزار و ۶۹۳ نفر بازدید کننده در صدر اماکن تاریخی فرهنگی کشور از حیث تعداد بازدید کننده قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۵۷ هزار و ۶۶۴ نفر در جایگاه دوم، مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۴۳هزار و ۵۶۰ بازدیدکننده در جایگاه سوم، ارگ کریمخانی با ۸۵ هزار و ۵۸۷ نفر و پاسارگاد با ۸۵ هزار و ۵۸۷ بازدیدکننده به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

رضایی همچنین از ورود بیش از دو و نیم میلیون زائر به زیارتگاه‌های استان به ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

او همچنین از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان در چند روز اخیر خبر داد و اعلام کرد: طی این مدت حدود ۸۵۰ فقره تصادف در جاده‌های استان اتفاق افتاده است که ۶۶ درصد آن خسارتی و ۳۱ درصد جرحی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از حضور ۲۰۰ تیم گشت پلیس در جاده‌ها و ۲۰۰ نقطه مجهز به دوربین مدار بسته خبر داد و گفت: تیم‌های اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و پلیس در راستای ساماندهی اتفاقات احتمالی در جاده‌های استان مستقر هستند.

رضایی افزایش چشمگیر تخلفات جاده‌ای را عامل بروز تصادفات در اکثر محور‌ها دانست و بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و موارد مرتبط با ایمنی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار