رییس جمهور:

زندگی مردم را به برجام گره نزدیم/ حل مشکلات کشور معطل گره‌گشایی بیگانگان نیست

آقای رییسی گفت: مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود؛ به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم.

رییس جمهور گفت: چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

او گفت: ما چشم به بیگانه نداریم، ارتباط با همه را می‌پسندیم اما هرگز منتظر نمی‌شویم دیگران بیایند و گرهی از گره‌های ما را بگشایند. تجربه نشان داده و از پیشینیان نیز عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم. آنها گرهی از هیچ کس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود، اعتماد ما به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور است.

به گفته رییس جمهور امروز اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب به دولت، پشتوانه بزرگی برای ماست و این اعتماد، سرمایه اجتماعی و مشارکت و نشاط اجتماعی و امیدواری در جامعه را افزایش می‌دهد.

آقای رییسی گفت: تمام تلاش بخش‌های مختلف کشور باید مقابله با یاس‌آفرینی دشمن و ایجاد و تزریق امید در جامعه باشد، امیدآفرینی البته با سخن و بخشنامه ممکن نیست، بلکه باید در میدان عمل محقق ‌شود.

 او گفت: دشمنی‌ها و مانع‌تراشی‌ها بر سر راه ما وجود دارد و جریان نفوذ تلاش می‌کند اما هیچ کدام از اینها حرکت ملت ایران را متوقف نخواهد کرد.

 رییس جمهور با یادآوری داغدارشدن روزانه بیش از ۷۰۰ خانواده به علت کرونا در کشور و کمبود کالای اساسی و کسری بودجه سنگین در ابتدای استقرار دولت سیزدهم  می گوید: با وجود شرایط جنگی در منطقه، امروز در زمینه ذخائر کالاهای اساسی هیچ گونه مشکلی در کشور وجود ندارد اما حرکت اصلی ما به سمت استقلال در تامین کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور است، سمت‌ و سوی حرکت ما حرکت راهبردی است تا الگوی کشت را عوض کنیم و کشور استقلال کشاورزی پیدا کند.

آقای رییسی گفت: کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته  به تعبیر رهبر معظم انقلاب کسری بودجه ام‌المصائب است و ما توانستیم بدون مبتلا شدن به چاپ پول، استقراض از بانک مرکزی و بالابردن پایه پولی کشور این شرایط را بگذرانیم.

رییس‌جمهور در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز  گفت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور چهار دهم درصد بود در حالی که برآوردهای موجود حاکی از تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی در سال ۱۴۰۰ است و برنامه ما برای سال ۱۴۰۱ هم رشد هشت درصدی است.

او گفت: کشور در وضعیتی بود که برخی در جلسات می‌گفتند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد.

آقای رییسی می گوید:  حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به خاطر افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان بود.

او گفت: برخی فکر می‌کردند این ظرفیت را در دنیا فقط سه یا چهار کشور دارند که مدعی عالم هستند و ارتباط با دنیا فقط در همین چند کشور خلاصه می‌شود اما این طور نیست. خیلی وقت‌ها همسایگان مورد توجه قرار نگرفته‌اند، مبنای این حرف این است که پس از سفری که به تاجیکستان داشتم مراودات تجاری ما با این کشور چهار برابر شد و سهم ما از بازار منطقه خیلی بالاتر از این است.

رییس‌جمهور گفت: در زمان تحویل بودجه به مجلس هم گفتیم این بودجه فارغ از مذاکرات است زیرا قرار است ما روی پای خودمان بایستیم و به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم.

آقای رییسی می گوید: این که به برخی مطالب رسانه‌ها نمی‌پردازم برای این است که بسیاری از دولت‌ها و مجالس، گرفتار حاشیه‌ها شدند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را گرفتار حاشیه کند، اگر گرفتار حاشیه شویم از متن که اساس آن رفع گرفتاری مردم است، باز می‌مانیم.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت  چهارشنبه دهم فروردین  ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دست شما درد نکنه رییس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آقای رییسی عزیز،گره نزدید یعنی چی؟مشکلی هم حل کرده اید؟تورم؟!گرانی؟!ارزش پول؟!از وقتی شما آمدید همه چیز چند برابر شده از قیمت،سفره مردم کوچکتر شده!افزایش حقوق یک پنجم تورم بوده؟!وعده هاتون را فراموش و خلاف آنها عمل کردید،.افراد با سواد و وطن پرست و خبره را کنار گذاشتید و افرادی ناکارآمد آوردید.بخصوص در مذاکرات، تیم اقتصادی نا منسجم و ناکارآمد،کابینه ضعیف و بدرد نخور،شعر شعار شعار.چه کار مثبتی تا الان کرده اید؟!به چه وعده ای عمل کردید؟مردم خسته شده اند ،از شعار از شماها از همه چیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
یک وام کوچک پنجاه تا صد میلیونی بدون ضامن و یا با یک ضامن بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی بدون گردش مالی بر اساس اعتبارسنجی را مدیریت زیر دستان شما از شما تمکین نمی کنند در حالیکه من خودم نامه دستور به اقدام از ملاقات مردمی ریاست جمهوری استان مازندران را در دست دارم ولیکن از من گردش مالی برای یک حقوق بازنشستگی می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
جان هر کی دوست داری فقط قطعه سازی را دولتی و گسترش بدهید و سرهم بندی و خودروسازی را به هم مردم و هم بخش خصوصی واگذار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اقتصاد کشور به برجام گره روانی خورده است، دلیل آن هم اینکه با وجودیکه ادعا شده سال گذشته تجارت صد میلیارد دلاری غیر نفتی دئاشته و کل صدارات نفتی و غیر نفتی ایارن معادل صد میلیارد دلار بوده یعنی معادل حدود قبل از تحریمهای قشار حداکثری ترامپ ملعون! یعنی الان باید دلار زیر 5 هزار تومان باشد! باز هم دلار قیمتش چند برابر قبل از این تحریمها استف مشخص است مافیای داخلی کاسبکار تحریم دارد از چو روانی ایجاد شده سواستفاده میکند، توافق میتواند این جو روانی بردارد، کافی است تحریم بانکی برداشته شود، باقی تحریمها سیاسی و حقوق بشری کذایی امریکا همیشه بوده و اهمیتی ندارد، سپاه بازوی قدرت کشور است و برای جانفشانیس امده و مطمئنان این ظلم به سپاه است که بهانه عدم رفع تحریم باشد و سپاه در چشم مردم ایران گناهکار عدم توافق برجام جلوه دهند، نباید نظام و سپاه به دشمن این اجازه بدهند که مردم سپاه و تهمتهای ناروای تررویستی به سپاه مانع توافق کنند، نظامیان ملت ایران که جانشان فدای ملت میکنند نباید اجازه بدهند تحریم کذایی امریکا علیه سپاه، مانع توافق باشد، نظام میداند ضربات مافایای داخلی که عامل احتکار و گرانی و گرانفروشی و نقش ستون پنجکم دشمن است دارد جو روانی و تورم انتضظاری ایجاد کند. دشمن واقغی مافاییا داخلی است چنگال اهریمنی اش بر نهادهای نظارتی ضد فساد انداخته و انحصارتی مثل خودرو ایجاد کرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم این کامنتها منتشر و به سمع و نظر سران نظام برسد و تصمیات درست بگیرند:۱
- برجام احیا کنند به شرطی تحریم بانکی و تجاری برداشته شود۲- مسائل سیاسی مثل تحریم سپاه و حقوق بشری گره نزنند به توافق برجام
۳- تضمین حقیقی عدم دوباره تحریم، در خود داخل ایران است، وقتی ایران همانطور قدرت سخت(بازدارنگی دفاعی) فوی است، در قدرت نرم یعنی در علمی و افتصادی قوی باشد، که لازمه اش برچیدن فساد افتصادی و مافیا است، بساط مدرکفروشی مراکز آموزشی خصوصی از مدرسه تا دانشگاه برچیده شود، در همین سایت بارها انتفاد به مدرکفروشی مراکز آموزشی شده، فاجعه مدرکفروشی مراکز مهارت آموزی!!!
ریشه ناکارمدی خکومتداری، برمیگردد به مدیران و کارمندان نالایق و بعضا فاسد خائن و وطنفروش و رشوه گیر و جاسوس! اینها توسط فساد مدرکگرایی و پارتی و مدرکفروشی به مقام رسیدند و طی سه دهه کشور به منجااب فساد گرفتار کردند.!
البته همزمان باید بساط مدرکگرایی برچیده شود، اینکه همه باید دیپلم یا لیسانس داشته باشند برای کار و مجوز کار، منشاء فساد مدرکفروشی است
۴- بجای الگوبرداری امثال کره شمالی، امثال هند و چین باشد که موازنه سیاسی و اقتصادی توانستند ابرقدزت تمام عیار شوند، لازمه اش انطباق ایدئولوژی بر اساس منافع ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خسته ایم خسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام.مسئولین مملکت اگر واقعا انقلابی هستند و برای جان و مال مردم ارزش قایل هستند واردات خودرو با تعرفه گمرکی فقط دو درصد را برای عموم مردم ازاد کنند تا انحصار،احتکار و گرانی دهها برابری که خودروسازان حلبی سایپا و ایران خودرو درست کردند خاتمه یابد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
زندگی مردم رابه مالیات پشت مالیات گره زده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ما ملت یک اشتباه داریم و از این طریق به خاطر گرانی به دولت فشار مباریم در صورتی که باید برای درآمد با دولت فشار بیاریم.اگر مردم درآمد خوب داشته باشند به راحتی خرج می‌کنند
.اما مشکل اینه دولت گرانی نمیتونه کنترل کنه درآمد ملت را هم از آن طرف بالا نمی‌بره..یا باید ارزانی باشد ودرامددکم

یا گرانی و درآمغبالای همه آحاد ملت همه قشر از کارگر شهرداری بکیر تا رییس یک ارگان درآمد بالا داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
عجب زندگی گران قیمت برای مردم درست کردید حرف زدن آسان است ولی عمل کردن سخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور لطفا پاداش فرهنگیان بازنشسته را بدهید . آبروی سی ساله ی مان رفت . نوان خرید حتی یک ابگرمکن را هم نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر جان مردم برای شما مهم بود ! تا الان درب ایران خودرو و سایپا را تخته می کردید . مشخصه که جیب این نازنینها برای شما مهمتره ! و گرنه خودتان و همه ایرانیان می دانند که خودروسازها نه تنها دزد بلکه قاتل هم هستند . نمونش همین تصادف اخیر . بچه های معصوم داخل این ها سوختند .بچه شما نبودند که ناراحت و عصبانی شوید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
۴۰ ساله برای زندگی مردم می جنگید .خسته نباشید . این زندگی را به باد هوا هم گره زده بودید تا حالا به یه جایی رسیده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
شعار شعار شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
شعار نده .... بسم اله اگر که میتوانی...حالا که رییس جمهوری هیچ بهونه ای پذیرفته نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
یک کیسه برنج 900000هزار تومان شده نهار خوردی؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
کشورا با مالیات از جیب مردم اداره کردید همه چی گرون شده نمیتونیددکنترل کنید نمیدونم این حرفا از کجا میارید میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
کسی هست قیمت هارو کنترل کنه همین اول سال کلی اجناس گرون شدن نسبت به قبل عید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
لطفا در باره اقتصاد نظر نده کاری که نمیتونی
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
لطفا به شکایات مردم برسین

کارمندان دولتی تو سازمانهای وادارات دولتی ،اکثرا اضافی هستن باوجود هوش مصنوعی ،توجیه اقتصادی نداره این همه کارمندان اضافی

حداقل اخراج شون کنین تا پیدا کردن کار دیگه در شرکتهای تولیدی ،بیمه بیکاری بگیرن این ابرومندانه تره
میدونیم اینا با وعده های نامزدی نماینده ها مجلس توسط بند وارد این ادارات دولتی شدن حتی ناله میکنن از کمی حقوق شون!
India
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دولت روحانی تمام گرانی و تورم را به برجام گره میزد و کلا هم به فکر خودشان وجیب اطرافیانشان بودند و برجام هم بهانه خوبی برای رسیدن به اهدافشان بود و ملت هم انتظاری از روحانی و اطرافیانشان نداشتند اما متأسفانه در دولت جدید که به گفته خودشان زندگی مردم را به برجام گره نمی‌زنند گرانی و تورم که هنوز هم ادامه دارد به چه بهانه‌ای است سیمان و آهن آلات وووووو ارزانتر شده یا گرانتر مردم بیچاره را با نگه داشتن قیمت پنیر و نان که از وزن آن وکیفیت آن کم کردن خوشحال میکنند واقعاً چه خبر در اقتصاد کشور هست که هیچ کسی جرأت مقابله با آنها را ندارد واقعاً احساس میشود که یک نفر مثل احمدی‌نژاد باید بیاید که هدفش خدمت به مردم بیچاره باشد چون واقعاً خوب شناختی از اقتصاد کشور و نمایندگان مجلس و آقازاده‌ها داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
این برجام دودش بچشم ملته سودش بجیب مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دولت شما خودشو به جیب مردم گره زده .پدر مردم رو با گرانی آب و برق و گاز و اینترنت در آوردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
گوشمان از حرفهای تو خالی پر شده از عمل کردنتان بگید وقتی روز به روز وضع بد بعد تر میشه گره برجام و غیر برجام فرقی نمی کند
Canada
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دولت روحانی تمام مشکلات را به برجام وصل کرده بود
بعد از برجام هم اتفاق مثبتی پیش نیامد
درسته .باید جلوی دزدان .اختلاسگران .احتکارگران .ارز 4200 که همش زد و بند بود .گرفته شود
بخدا توکل کنید و دست اندرکاران به اندازه وظیفه الهی تون کار کنید .تا مشکلات زمان روحانی و دار و دسته اش از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۹:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
زندگی مردم را به برجام گره نزدی قبلا زندگی مردم رو به ایران خودرو و سایپا گره زدند.اگه میخوای این گره کور را باز کنی واردات خودرو رو آزاد کن تا مچ مافیای خودرو را بخوابونی و ملت کمی نفسی تازه کنند.تعداد زیادی از هموطنا تو تصادفات خودروهای بی کیفیت حلبی جون خودشونو از دست دادند و بقیه از مافیای مخالفان واردات خودرو دق مرگ میشن.مثل همیشه ریشه ی قدرت لابی گری این 2 دیو خودرو رو خفه کن بذار واردات آزاد بشه و نذار امثال... که هیچ وقت حناش پیش ملت رنگ نداشت،دست ملت رو از داشتن خودروی ایمن و با کیفیت کوتاه کنه.
چون داشتن خودروی خوب بخش زیادی از زندگی ملت رو تشکیل میده که روحانی گره کوری بهش زد شما بازش کن.سالی 30 هزار کشته شوخی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو آزاد بشه باید ارز از کشور خارج بشه پس نمیشه واردات خودرو رو آزاد کرد ،اول باید ذخیره ارزی رو بالا برد بعد واردات خودرو آزاد بشه تا قیمت دلار بالا نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۹:۲۸

اون دیگه مشکل دولت هست نه ملت
دولت باید نیازهای مردم را تامین کند نمیشه تولید داخل کم باشد واردات هم نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
احسنت واردات باید برای عموم مردم ازاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۲:۱۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درسته ارز خارج میشه.مگه ارز از کشور برا خودروی ایمن خارج بشه بهتره یا جیب و حساب مردم برا حلبی های وطنی خالی بشه؟؟؟بیان قانون کنن هر ایرانی برا خودش ماشین خوب میخواد ارز لازمه رو تامین کنه برا استفاده شخصیش یک خودرو وارد کنه و حق فروش به غیر تا 5 سال هم نداره.دولت داره ارز رو به من و شما به قیمت 27000 تومن میفروشه ضرری نمیکنه و کلی هم درآمد داره با فروش ارز.چه اشکالی داره سالی دو سه میلیارد دلار صرف واردات خودروی خوب و ایمن بشه تا سالانه تلفات جاده ای کمتر بشه.سالی 30000 کشته به دلار چقد میشه که به خروج ارز ایراد میگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
خدا حفظت کنه ریس جمهور جهادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
سوال جهاد چی کرده؟
جواب : جهاد حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
شعار روحانی این بود که آب و نان و ازدواج و .. به برجامه ولی بعد امضای برجام از قبل هم بدتر شد . حالا شما که میگید گره نزنیم ببینیم نان و آب و ازدواج و ... چه میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اقای ریسی اگر شما تما این حرفهای شما درست است باید ارزش پایه پولی ما بیشتر شود نه اینکه روز به روز بدتر شدیم لطفاً به امارها هم توجه بفرمایید پول کشور ایران نسبت به بقیه کشورها ارزشی ندارد پس با حرف این مشکل درست نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
، هرروز گرانی گرانی آخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
هیچ کالای اساسی و هیچ ماده اولیه کارخانه ای نباید در گمرکات کشور معطل بماند. کالاهای حساس که با ارز دولتی وارد می شود باید توسط خود دولت وارد و مراقبت شود. باید محیط بازار محیط رقابتی باشد همراه با وفور کالا تا قیمت‌ها شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
به برجام گره نزدید مشکلی را هم حل نکردید گرانی رابسیارافزایش دادید من هم می گویم به آمریکا اعتمادی نیست آیا به مسئولان هست اکثروعده هایی که دادید محقق نشد بلکه اتفاقات برخلاف وعده ها افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
از یارانه دادنت فهمیدیم گره نزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
شعار نده لطفا فعلاکه وضع مردم با قبل فرقی نکرده یعنی اینکه معجزه قرن اتفاق نیوفتاده از سوی شخص شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
پس گرونی ها کاری به برجام ومذاکراتا نداره مشکل نارامدی و عدم مدیریت صحیح خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا بگوید چه گره از مشکلات مردم باز کردید
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۶:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
قيمتها در كشور سرسام آور شد افسار پاره كرده يك كاري بكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
خدایارت باشه آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
عمل کن حالا که فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
از قیمت دلار همه چیز معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
تغییر را در سفره احساس کردیم خیلی زیاد البته افزایش قیمتها و کاهش اقلام سر سفره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
درسته به جیب مردم بدبخت گره زدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
بله ، همه پول بورس رو خوردید و باهاش کشور رو اداره کردید . بله .......!!!!!اجناس از زمان شما۲۰۰درصد گران تر شد ..... بله ، اداره کردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا که گره خورده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ارزش پول ملی را بالا ببرید مشکلات مردم بیشترش حل میشود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا نشان داده که بدنبال حل مسائل و مشکلات نیست و فقط بدنبال مشکل تراشی برای کشورهای دنیا هست، با شل کن سفت کن برجام و تحریم‌های جدید هم فقط بدنبال آزار ملت ایران و امتیاز گیریست، بی خیال برجام شوید، ما که تحریم هستیم، لااقل بازار و مردم تکلیف خود را می‌داند و دولت هم میدإد چطور با رشد قیمت‌ها مبارزه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
برنامه برای اقتصاد و معیشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیسی خیلی مردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
منفی پلاس
Iran (Islamic Republic of)
KUFT
۱۵:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب اقای رٸیس جمهور دلار که باز شد همون 28 هزار تومن این بود کنترل قیمت شما خدایی تا الان چه چیزی رو ارزون کردین هیچی رو ه روز مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم مثل گوشی و ماشین هم هر روز قمتشون بالا و بالاتر میره لوازم خانگی که اصلا هیچ دیگه نمیشه یه یخچال هم خرید کاری کنید لطفا چرا معطل موندین چرا پرایدی که 4 سال پیش 30 یا 40 میلیون بود الان شده 200 میلیون چرا نظارت ندارین اصلا خدایی دلتون میسوزه برای مردم ــــــ چرا مردم باید در فقر باشن چرا باید مردم زجر بکشن از نداری ها و بعضی حقوق 100 میلیونی در ادارات دولتی بگیرن مگه خون اونا با مردم فرق داره چرا کارمندان دولت مخصوصا کمیته امداد حقوق بسیار پایینی دارن در حالی که بالاترین میزان اشتغال زایی و .... مربوط به کمیته امداد هست ولی کارمندان باید 5 میلیون حقوق بگیرن کسی که 5 میلیون حقوق میگیره با 3 تابچه باید چطوری خرج و مخارج این سه تا رو بده چطوری باید این ها رو ببره دانشگاه چطوری باید لباس بخره الان چند ساله که مردم حتی لباس هم نخریدن چون پولی ندارن که لباس بخرن اقای رٸیسی شما انتخاب شده مردم هستین لطفا کاری کنید مردم در فقر مطلق هستن به جزء تعدادی حقوق کارمندان دولت رو افزایش بدین مخصوصا کسانی که مدرک بالاتری دارن چرا فردی که مدرک ان لیسانس هست با 3 یا 4 سال سابقه 14 میلیون یا بیشتر حقوق بگیره ولی فردی با مدرک فوق لیسانس و دکتری با سابقه 20 سال و بیشتر 5 میلیون حقوق بگیره لطفا فکر کنید نگذارین که عده ای با سواد پایین پول دولت را بخورن و خدماتی اراٸه ندهند نگذارین که اه مردم در بیاد و فکر های نادرست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
لطفا هرچه زودتر جلوی مافیای وزارت بهداشت و مافیای خودرو را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آقا یه فکری به حال ما نیروهای حجمی وساعتی و روز مزد دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه رازی بکن
خدا وکیلی خیلی وقته افسردگی گرفتیم
نه حقوق کافی داریم
نه بیمه
زن و بچه ما چه گناهی دارن که دچار این مصیبت شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ماشالا رییسی ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ما چشم به بیگانگان نداریم ولی کاسبان تحریم هستن که خون ملت را شیشه می‌گیرند آنها از کجا میارن بله عده‌ای هستن که مارا به آنها گره میزنی انتخابات در راه تا نیامد که بعد بگو یه عده‌ای چکار کردن و نکرده گوش ملت پرشده از این حرفها خواست آنها گوش نده حرف ملت گوش بده که آری باطلله نشه اول
Singapore
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.
آقای رییسی گفت: ما چشم به بیگانه نداریم، ارتباط با همه را می‌پسندیم اما هرگز منتظر نمی‌شویم دیگران بیایند و گرهی از گره‌های ما را بگشایند. تجربه نشان داده و از پیشینیان نیز عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم. آنها گرهی از هیچ کس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود، اعتماد ما به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
حمایت از تولید داخل دروغی و نیرنگی بود که بر ما ملت ایران تحمیل شد از سال ۹۷
کدام تولید ؟.تولیدی که نیاز کشور ده میلیون را تامین میکند همین الان فقط ده میلیون مهاجر داریم که این حمایت از تولید داخل فقط پاسخگوی نیاز اینها هست
سال ۹۷,به بهانه حمایت از تولید داخل. واردات خودرو را متوقف گردید و این دو مافیا را بیش از بیش بر مردم تسلط کردید .

...در واقع حمایت از تولید داخل دروغی بیش نبود.که تحویل مردم دادید .حمایت از تولید زمانی اتفاق نیفتد که جنس هست مشتری نیست نه زمانی که جنس نیست مشتری ه هست


چون حمایت از تولید داخل زمانی شکل میگیرد که نمایندگی ها پر از خودرو باشد پارکینگ پر از خودرو باشد و خریدار نداشته باشد و برای حمایت از تولید داخل. واردات متوقف میشود یا کم میشود ..در واقع موضوع اصلی حمایت از تولید داخل نبود .هدف خارج نشدن ارز از کشور بود حتی اینکه باز ظلم و ستم تسلط تولید داخل بر مردم بیشتر و بیشتر شود

شما راست میگید در جهت حمایت از خانواده عایی که خودرو ندارن. اقدام کنید .پراید نابود داشتیم فروختیم چهارماه پیش و قدرت خرید پراید نو یا کم کار کرده را نداریم

اگر حمایت از تولید داخل راستین بود الان نمایندگی ها و پارکینگ ها مملو از خودرو بود و خریدار نداشت و این طرح کمک به فروش میشد
اما افسوس که حمایت از تولید داخل در باطن واقعا حمایت از تولید داخل نبود و حمایت از خروج ارز بود ..چون اگر حمایت از خودرو راستین بود این طرح باید داده شود که خودروهای روی دست مانده کارخانه ها به فروش برسد ..اما وقتی خودرویی در نمایندگی با نرخ کارخانه نیست برای فروش پس حمایت از تولید داخل طرح دروغین بوده

با مردم رو راست باشید دروغ کار ساز نیست
البته منظورم شخص رییس جمهور نیست کلی میگم وگرنه در صداقت آقای ریسی شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آقا گفتند کامنت بذار نه انشا بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
از قیمت دلار مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

الحمد للّه رب العالمین ،
و هذا ذکر للعالَمین .