ثبت سریع‌ترین تردد‌های نوروزی خراسان رضوی در جاده دوغارون - تایباد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از ثبت بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه در جاده پایانه مرزی دوغارون - تایباد خبرداد.

ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد گفت: بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه در جاده‌های استان طی نوروز ۱۴۰۱ مربوط به جاده پایانه مرزی دوغارون- تایباد در شرق استان بوده است.

او گفت: تردد در ۱۴ مسیر عمده ملاک سنجش سرعت متوسط خودرو‌ها در نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پس از جاده دوغارون - تایباد با سرعت متوسط ۱۱۱ کیلومتر در ساعت، در جاده‌های تربت حیدریه- سه راه شادمهر، سدکارده- مشهد و تایباد- پایانه دوغارون به ترتیب با سرعت‌های متوسط ۱۰۹، ۱۰۷ و ۱۰۶ کیلومتر در ساعت بیشترین سرعت‌های متوسط خودرو‌ها در استان ثبت شده است.

حسینی گفت: سرعت متوسط یک جاده با سنجش سرعت متوسط خودرو‌های تردد کننده در یک مقطع از مسیر به دست می‌آید و متفاوت با سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در یک نقطه جاده است.

او گفت: افزایش سرعت در محدوده سه راه شادمهر به دلیل قرار گرفتن در ورود مسیر‌های جنوبی استان و همچنین سد کارده- مشهد به دلیل حجم بالای تردد‌های روستایی و گردشگری در اطراف مشهد منطقی و قابل قبول است، اما سرعت متوسط زیاد در مسیر رفت و برگشت دوغارون_ تایباد که حدود ۱۵ کیلومتر است غیرمعمول و ناشی از فقدان نظارت‌های متداول جاده‌ای است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این مسیر ۱۵ کیلومتری به تازگی تعریض و بهسازی شده و معمولا اتباع خارجی در این جاده با کیفیت منتهی به مرز با سرعت زیاد و بدون نظارت پلیس راه تردد می‌کنند و همین عوامل موجب افزیش سرعت لحظه‌ای در این مسیر شده است.

حسینی گفت: سرعت لحظه‌ای مسیر به وسیله سامانه‌های تردد شمار ثبت می‌شود لذا راهداری نصب سامانه‌های نظارتی بیشتر در این مسیر ترانزیتی و مهم را در دستور کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.