رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

تقویت اقتصاد هنر از محور‌های اصلی حوزه هنری است

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت اقتصاد و اشتغال در هنر مورد توجه امسال حوزه هنری استان است.

احسان قائدی گفت: با شناسایی الگو‌های موفق در این رابطه و ارتباط‌گیری با آنان، سعی می‌شود فضای هنری استان نیز به سمت اشتغال آفرینی در جریان هنری متمایل شود.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان در راستای توسعه هنر در حال تهیه است که به زودی عملیاتی می‌شود.

در زمینه تقویت اقتصاد هنر، همه مسائل به بودجه و اعتبار ختم نمی‌شود و لازم است مدیریت صحیحی در این خصوص انجام شود، بضاعت حوزه هنری آن‌چنان نیست که به‌تن‌هایی بتواند همه مشکلات را حل کند، اما با تمام توان در این مسیر قدم برمی‌دارد.

فضای فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری از جریان ملی هنر و فرهنگ عقب نیست بلکه زنجیره‌هایی که به معرفی، ترویج و توزیع تولیدات آثار هنری در استان منجر شود، تکمیل نشده است.

توجه به زیست‌بوم استان در تولیدات و محصولات هنری، کاهش تصدی‌گری در فعالیت‌های هنری و تمرکز بر حمایت از تولید آثاری که منتقل‌کننده پیام و در نسبت با هنر انقلاب قرار دارند از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌رود.

نقشه تحول حوزه هنری نیز در تابستان امسال ارائه می‌شود تا بر اساس آن مسیر حرکت، برنامه‌ها و اهداف اجرایی در نظر گرفته شده مشخص و بر مبنای آن عمل شود.

ضریب‌بخشی به مزیت‌های فرهنگی و هنری استان و مسجدمحوری از دیگر اولویت‌های حوزه هنری در جریان برنامه‌ریزی‌های سال ۱۴۰۱ است.


بیشتر بخوانید


برخی از شاخه‌های هنری و فرهنگی همچون ادبیات و شعر به واسطه حضور فعال افراد شاخص و نیز ادبیات پایداری به دلیل حضور چشمگیر سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان در دوران دفاع مقدس و تقدیم جمع بسیاری از سرداران و فرماندهان شهید، از مزیت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که باید برای نمایان‌تر شدن آن در عرصه ملی اقدامات مناسبی را انجام داد.

حمایت‌ها از هسته‌های نمایش و سرود برآمده از گروه بچه‌های مسجد در حال شکل‌گیری است و همزمان با هفته هنر انقلاب نیز گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در شهرستان‌های لردگان و فارسان به اجرای برنامه می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار