انتخاب خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بوم گردی در آذربایجان غربی

با امضای تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بومگردی در استان انتخاب شد.

اکبر نیکزاد در مراسم  تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای ساخت واحد‌های بوم گردی در روستا‌های خوی گفت: طرح توانمندسازی روستا‌ها با قدرت تمام پیگیری می‌شود، و طرح بوم گردی بصورت پایلوت برای اولین بار در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود و امیدوارم مسئولین استانی علی الخصوص استاندار پیگیر اجرایی شدن طرح برای تمام شهرستان‌های استان باشد.

رئیس بنیاد مسکن توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی، ترویج گردشگری و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها را از اهداف مهم این تفاهم نامه و اجرای طرح های بوم گردی مهم عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به محتوای تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در ۱۰ بند به امضای رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده مردم خوی، مدیر کل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید و با اجرای این طرح شاهد تحول در بخش گردشگری روستایی شهرستان خوی خواهیم بود.

جلیل جباری می گوید: طرح احداث بوم گردی روستایی در خوی برای اولین بار  و به عنوان پایلوت اجرایی می‌شود و امیدوارم این طرح بصورت فراگیر در سطح استان نیز اجرایی شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای نیز در این مراسم گفت: طرح توسعه محوری روستا‌ها با محوریت گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها بیانجامد. و با اجرای طرح بوم گردی در روستا‌ها شاهد رونق گردشگری و احداث واحد‌های اقامتی با حفظ بافت روستایی سنتی خواهیم بود.

در حال حاضر ۳۵ واحد بوم گردی در استان آذربایجان غربی فعالیت می کند که در ایام نوروز امسال دو هزار و ۷۰۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در این واحدها اقامت داشتند که رشد دو برابری نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.