اعلام آمادگی بنیاد مسکن استان همدان برای ایجاد کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب از اعلام آمادگی برای راه اندازی سه کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی و اشتغالزایی خبر داد.

مسعود رضایی گفت: بنده از استاندار محترم تقاضا دارم با توجه به ظرفیتی که نزد ما بوده و آمادگی دایر کردن کارگاه‌های ساختمانی را داریم در راه اندازی سه کارگاه در این بخش برای ایجاد اشتغال مساعدت‌های لازم را مبذول کنید.

بعد از فرمان امام خمینی (ره) اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن طبق اساس‌نامه‌ای در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۴ به تصویب رسید که برخی از اهداف آن مشخصا برای بنیاد ترسیم شده و برخی دیگر از وظایف در جهت تامین مسکن، برای سایر دستگاه‌ها مشخص شد.

او گفت: بعد از رحلت امام (ره)، رهبر انقلاب نیز بر حفظ این نهاد تاکید داشته و آن را از صدقات جاریه امام (ره) می‌دانستند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در ادامه گفت: بنیاد مسکن این استان در بخش عمران روستایی اقداماتی از جمله تهیه طرح هادی در ۱۰۴۵ روستا، بازنگری طرح هادی در ۳۴۹ روستا، اجرای فاز ۱و۲ طرح هادی در ۷۷۶ روستا که ۵۱۵ روستا خاتمه یافته، بافت باارزش در ۷ روستا، صدور سند مالکیت در ۹۲ درصد روستاها، تملک اراضی در ۶۱۰ هکتار و واگذاری زمین در ۲۴۰۰ قطعه را به اتمام رسانده است.

رضایی گفت: اجرای طرح هادی در استان پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و الگوی سایر استان هاست، به طوری که می‌توان همدان را در این بخش در رتبه‌های نخست و پشرو معرفی کرد.

او گفت: ساخت مسکن در روستا‌ها یکی از ابزار‌های تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده است.

رضایی در ادامه گفت: بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از دستورات رهبر انقلاب بعد از زلزله زرند بود که خوشبختانه استان با آمار ۶۴ درصدی در این بخش از نرم کشوری بالاتر است و نزدیک به ۱۰۶ هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن استان به مجموع پرداختی‌های کمک حساب ۱۰۰ امام نیز اشاره و اعلام کرد: ۴۵۰۰ فقره کمک شامل ۲۸ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ تقدیم مردم شده، ۹۰۰ میلیارد ریال بلاعوض و ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از اقدامات صورت‌گرفته در این بخش است.

رضایی گفت: با توجه به آمار واحد‌های در دست اقدام مسکن شهری واقدامات انجام شده جمع کل واحد‌های در حال ساخت ۳۳۲۳ واحد، بنیاد ساخت ۲۸۷۱ واحد و گروه‌ساخت ۴۵۲ واحد است.

او گفت: در بخش نام نویسی طرح جهش تولید مسکن نیز تعداد متقاضیان نام نویسی شده ۴۱۳۵۰ نفر، تعداد متقاضیان واجد شرایط ۱۶۷۰۹ نفر و زمین تحویلی ۲۶ هکتار بوده است.

رضایی در خصوص طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت: پیشرفت قابل توجهی در طرح ۲۰۰ واحدی شهرک بهشتی، ۱۱۴ واحدی بلوار چمران و۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی را شاهد هستیم و کار با سرعت خوبی در حال انجام است. ضمن اینکه انجمن خیرین نیز یک طرح ۱۰۷ واحدی را به اتمام رسانده است.

اوبه برنامه ۷ ساله ترسیم شده برای بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بازنگری طرح هادی در ۶۷۰ روستا، اجرای طرح هادی فاز یک و دو در ۹۲۱ روستا، اجرای ۱۳ روستا با هدف گردشگری و بافت با ارزش، اتمام صدور سند مالکیت و همکاری در تک‌برگی کردن اسناد صادره قبلی، تملک ۵۰۰ هکتار از اراضی واگذاری ۶۵۰۰ قطعه زمین در اولویت برنامه‌های آتی ما در بنیاد مسکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار