معضل فرار مالیاتی در زنجان باید جدی گرفته شود

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بااشاره به اینکه فرار مالیاتی معضلی است که گریبان جامعه راگرفته،گفت:مسئولیت کوتاهی دراین امربرعهده مجریان امورمالیاتی است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تأکید براینکه در خصوص فرار مالیاتی باید فکری اساسی کرد، گفت: برای اداره جامعه، مشارکت مردم امری ضروری است و مشارکت مردم نیز با پرداخت به موقع مالیات امکانپذیر است و موجب توسعه کشور خواهد شد.

او گفت: کوتاهی‌هایی که در جمع آوری مالیات رخ داده است باید جبران شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بابیان اینکه مالیات کارکنان و حقوق بگیران، قبل از پرداخت حقوقشان کسر می‌شود، گفت:  برخی افراد با انجام فعالیت‌های اقتصادی بزرگ و درآمد‌های آنچنانی، از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند که توجه به این موضوع نیز بایستی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

صادقی نیارکی با تأکید بر لزوم برقراری عدالت در وصول مالیات گفت: برخورد عادلانه و منصفانه در وصول مالیات باید مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص نباید درگیر اعداد و ارقام شویم.

او می گوید: اگر به قانون وصول مالیات توجه و دقت جدی صورت بگیرد، نباید شاهد طرح این حجم از شکایات از سوی مودیان مالیاتی باشیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به افراد خوش حساب در بحث پرداخت مالیات، گفت: مودیانی که خوش حساب هستند باید مورد تشویق قرار گیرند.

صادقی نیارکی می گوید: در بحث وصول مالیات ماده ۲۱۷ ظرفیت خوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

او با اشاره به ارتباط امور مالیاتی با بنگاه‌های اقتصادی و بحث وصول مالیات از واحد‌های تولیدی، گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی، در برخی مواقع باید ارفاق مالیاتی صورت گیرد و نباید سخت گیری کرد که به واسطه آن، منجر به ورشکستگی صنعت و واحد تولیدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.