اعتصاب یا کمبود گازوئیل؛ چرا کامیونداران اقلام اساسی را به مقصد نمی‌رسانند؟

کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌های سوخت کشور سبب شده تا رانندگان کامیون از طولانی شدن زمان سوختگیری و رسیدن به مقصد گلایه‌مند شوند.

چند روزی است تصاویری از مطالبه صنفی کامیونداران در فضای مجازی منتشر می‌شود که می‌گویند، زمانی که برای سوختگیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند، گازوئیل وجود ندارد و به همین علت در راه می‌مانند و اقلام اساسی شامل محصولات کشاورزی با تاخیر به مقصد می‌رسد؛ این مطالبه از سوی برخی حساب‌های کاربری خاص در فضای مجازی، به سمت اعتصاب رانندگان جهت دهی می‌شود.

کلمه اعتصاب را نخستین بار آقای دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به عنوان علت گرانی میوه‌ها و صیفی‌جات به کار برد که یکی از رانندگان کامیون هم با انتشار ویدئویی در فضای مجازی در پاسخ به او اینطور گفت که نباید سوءمدیریت‌ها را به جای اعتصاب و گرانی کرایه کامیونداران جا زد و هیچ اعتصابی وجود ندارد.

آقای خان بلوکی رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیونداران گفت: اعتصاب به صنف جایگاهداران بیشتر آسیب می‌رساند و اصلا اعتصابی در کار نیست؛ فقط ستاد سوخت اذیت می‌کند و مدام سهمیه گازوئیل را کم می‌کند، حتی کارت آزاد هم در جایگاه‌ها وجود ندارد که کامیونداران بتوانند سوخت آزاد بزنند.

ویدئوهای ارسالی رانندگان کامیون به باشگاه خبرنگاران جوان هم، کمبود گازوئیل را تایید می‌کند. رانندگان از استان‌های مختلف نسبت به این موضوع معترض هستند و اعلام می‌کنند که گاهی مجبور هستند شب‌ها در محل جایگاه‌ها استراحت کنند تا صبح زود بتوانند گازوئیل بزنند یا باید برای سوختگیری به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

پاسخ‌های متناقض مدیران نفتی

آقای سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در پاسخ به پیگیری ما گفته بود: در خصوص توزیع گازوئیل هیچ مشکلی نداریم؛ همه جایگاه‌های ما فعال هستند و عرضه گازوئیل را انجام می‌دهند. یک طرح پیمایش پیش بینی شده که به خودروها، بر اساس تناژ‌های مختلف و میزان پیمایشی که دارند، سهمیه‌ای برای گازوئیل اختصاص داده شده و هدف آن، مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق است.

به گفته او، میزان حرکت و پیمایش خودرو، نشان دهنده میزان سهمیه ای است که مالک آن می‌تواند دریافت کند و سهمیه تمام خودروها یکسان نیست. اگر مشکلی در این حوزه بود، رانندگان با سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

موضوع را از آقای ویس کرمی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم که پیگیری کردیم گفت: روزانه ۵۲ میلیون لیتر گازوئیل بر اساس طرح پیمایش به مناطق عملیاتی تحویل می‌شود که تقسیم‌بندی گازوئیل در جایگاه‌ها نیز بر اساس همین پیمایش صورت می‌گیرد. ممکن است یک جایگاه سوخت، در ۲۴ ساعت دارای گازوئیل نباشد اما با توجه به اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه سوخت از مجموع ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه کشور، توزیع کننده گازوئیل هستند، اگر مردم به جایگاه بعد یا قبل آن مراجعه کنند، قطعا گازوئیل وجود دارد.

توزیع سوخت میان جایگاه‌ها سلیقه‌ای است

آقای نواز سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور این تقسیم‌بندی گازوئیل میان جایگاه‌ها را عادلانه نمی‌داند؛ او می‌گوید: این که روزانه ۵۲ میلیون لیتر گازوئیل برابر با میزان پیمایش توزیع می‌شود، روی کاغذ منطقی است و مشکل از جایی به وجود می‌آید که مراجعه به برخی جایگاه‌ها بیشتر است اما سهمیه متناسبی به آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود و گاهی هم، تخصیص سهمیه میان جایگاه‌ها با اعمال سلیقه از سوی مدیران مناطق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد.

به گفته او، بهانه مدیران مناطق این شرکت برای توزیع کمتر گازوئیل میان برخی از جایگاه‌ها، مبارزه با قاچاق سوخت است.

موضوع تاثیر مبارزه با قاچاق سوخت در کمبود گازوئیل کامیونداران را از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که پیگیری کردیم، متوجه شدیم بهانه مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صحیح نیست.


بیشتر بخوانید:


مصوبه‌ای برای محدودیت عرضه گازوئیل نداریم

آقای پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی گفت: وظیفه توزیع سوخت در حوزه حمل و نقل، غیرمرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و این ستاد، هیچ بنایی برای محدودیت گازوئیل ندارد. هیچ‌گاه در مدیریت توزیع گازوئیل به ویژه در حوزه حمل و نقل نقش و دخالتی نداشته ایم زیرا یک کار مداوم و مبتنی بر اطلاعات حمل و نقل و تردد جاده‌ای است که این اطلاعات، در اختیار سازمان راهداری و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

به گفته او، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فقط در نقاط آسیب‌زای قاچاق که بیشتر مربوط به برخی از استان‌های مرزی می‌شود، بخشی از مقررات نحوه سوختگیری را اجرا می‌کند؛ به طور مثال، در طرح کدینگ کارت‌های سوخت استان سیستان و بلوچستان، کارت‌های مهاجر قابلیت سوختگیری در جایگاه‌های سوخت را ندارند و غیرفعال هستند و فقط کارت‌های بومی، امکان استفاده دارند.

آقای پرهام فر گفت: قرار نیست که مصارف ضروری داخل کشور محدود شود و نباید آن چیزی را که بخش حمل و نقل به آن نیازمند است، تحت الشعاع قرار دهیم. نباید آسیبی را در این حوزه داشته باشیم و هیچگونه مصوبه یا الزامی در خصوص توزیع گازوئیل میان جایگاه‌ها نداشته‌ایم.

طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح تفصیلی تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، برای ناوگان زیر ۱۰ تن ۱۵ درصد، برای ناوگان بالای ۱۰ تن ۲۰ درصد و در ناوگان مسافری نیز، ۱۰ درصد کاهش سهمیه و مصرف سوخت صورت گرفته؛ همچنین برای ۳۴۰ هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری، بر اساس اسناد حمل جاده‌ای، تخصیص سوخت صورت می‌گیرد و بیش از ۲۹۰ هزار دستگاه مصرف کننده گازوئیل درون شهری نیز، شناسایی شده که این ستاد، برای آن‌ها هم مکانیزم خاصی را در آینده پیش‌بینی و اجرا خواهد کرد. سهمیه سوخت ۳۳ هزار وسیله نقلیه مصرف کننده نفتِ گاز (گازوئیل) که غیرفعال بودند نیز قطع شده است.

مسئولان چه قول‌هایی دادند؟

حالا سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت می‌گوید، در شرایطی که افزایش تولید گازوئیل در کوتاه مدت ممکن نیست، دستورالعمل جدیدی برای توزیع عادلانه این سوخت میان جایگاه‌ها تدوین شده که در آن، اولویت این است که هیچ جایگاه توزیع کننده گازوئیلی در ۲۴ ساعت، ساعت تعطیلی نداشته باشد که جزئیات آن در آینده منتشر می‌شود و آقای قلیزاده رئیس این صنف هم گفته، تدابیر جدیدی برای تخصیص صحیح، زمانبندی ارسال و موارد مرتبط دیگر با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اندیشیده شد که طی چند اطلاعیه به مناطق اعلام شده است.

به گفته آقای قلیزاده مردم می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ مشکلات و کمبود‌های احتمالی را به مسئولان منتقل کنند.

آقای محمد منتظری دادستان کل کشور هم گفته، این موضوعات مربوط به وزارت نفت است که اگر آن‌ها به وظایف و تکالیف خود عمل نکرده‌اند یا احیاناً اقداماتی که باید انجام می‌دادند را انجام نداده‌اند و ترک فعلی صورت گرفته که قابل تعقیب باشد، ما آمادگی داریم که در صورت اعلام به دادستانی از سوی جایگاهداران، موضوع را پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم در نهایت اعلام کرده، در استان جنوبی و استان‌هایی که در شبانه روز با حمل بار بسیاری مواجه هستند، علاوه بر نظارت بر این استان‌ها، سهمیه جایگاه‌ها نیز افزایش یابد تا ساعات کمتری با کمبود گازوئیل مواجه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جنتی
۲۱:۳۰ ۲۸ تير ۱۴۰۱
سلام مشخصه خیلی هاتون اصلا نمیدونید مشکل از کجاست
ماشین بنده بر اساس پیمایش ۱۹ هزار لیتر سهمیه داره اما مشکل این که این سهمیه رو بهمون نمیدن تنها روزی ۳۵۰ لیتر میدن که میشه ماهی ۱۰۵۰۰ لیتر یعنی یه ماشین سنگین که در هر صد کیلومتر ۵۰ لیتر مصرف میکنه روزی ۷۰۰ کیلومتر میتونه رانندگی کنه یعنی ۸ساعت
اگر بر اساس پیمایش هست خب کازوییل ما رو بدید پس
د
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۰۰ ۱۱ تير ۱۴۰۱
باسلام خدمت همکاران و تمامی کسانی ک قضاوت بی جا میکنن که ایشالا اه این رانمدهای زحمت کش گریبان گیرتون بشه. من خودم یک رانمده هستم که از برج 11سهمیه سوختم شده یک چهارم ای کسی که وت بیجا میکنی یک کامیون بادسان یک مسیر 1200کیلومتری رو نیازبه 500لیترگازاییل رفت برگشت داره یعنی درماه 5تا سرویس بره 2500لیترگازاییل میخاد که دارن براش 1200تا میریزن کامیونی که سوخت پیمایش خودش نمیدن چطور قاچاق میکنه میفروشه اخه چرا همیجور توی هوا حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اون از معلمان.اینم از کامیون داران.اونوقت میگن چرا کشور درست نمیشه.همین مردم به هم رحم نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
الناس علی دین ملوکهم
این قصه سر دراز دارد
مگر بقیه اقشار که به ظاهر اعتصاب نکردن کارشون رو درست انجام می دن ؟
این کشور سالهاست که توی اعتصاب خاموش به سر می بره ولی طبق معمول کسی نمی بینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
دولت خوب کاری کرده که سهمیه سوخت را کم کرده
تریلرها گازوئیل را میزنن به باک و بدون تریلر فقط به کله خالی میبرند تا کهورستان به صورت قاچاق میفروشن و بر میگردند
باید ملاک سهمیه پیمایش باشد و طبق پیمایش شارژ بشهو روی ماشین ها جی پی اس بسته شود و به ماشین خوابیده ۱ لیتر هم سهمیه ندهند و جلو تاراج سوخت توسط قاچاقچیان را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اینارم دیگه شورشو دراوردن ریل قطار بکشید داخل شهرا خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ایران رو طلا هست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اخه باید یجوری رفتارکنن که بتونن برای لبنانی ها با کشتی گازو ئیل و بنزین برسانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
باید قطار در گمرک ها کار انتقال کالاهای اساسی را انجام دهند با پایین ترین قیمت در مسیر های کلیدی و.....
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
این قدر این قشر زحمت کش وغذاب ندید
ماشین خو شده 7000.000.000.میلیارد کسی نمیتونه
بخره ماشین قرازه هم سوخت نداره پس باید چی کار بکنیم
خدایا مارو نجات بده از دست این مسعولین ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دیشب خود کامیونداران مبگفتن اعتصاب نکردیم گازاییل نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کاش تنها سوخت بود لاستیک قیمتش وحشتناک قطعه هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
رانندگان مال مفت می خواهند متاسفانه اکثرآنها سوخت رامی فروشند
Iran (Islamic Republic of)
1997
۱۷:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی راه آهن کشورروتوسعه نمیدین بایداین معضلات پیش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
الان دوساله به بهانه تغییر شاسی تولید وانت آریسان قطع شده!!!!! ؟؟؟؟آیا در این مملکت کسی نیس بگه این مافیا که سبد وانت خودرو رو قطع کردن و چه جایگزینی برای آن قرار دادند؟؟؟؟ وقتی واردات خودرو هم قدغن گردیده. واقعا متاسفم برای وزارت صمت که یا همکار مافیا بوده یا تو خواب زمستونی بوده، نیاز اساسی حمل ونقل عمومی رو بخطر انداختند...،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
گازوییل روحق دارند خدایی خصوصا خاورچی ها دایم تو پمپ درحال التماس گازوییلند تریلی ها دارند ولی برخی کامیونها سهمیه اشون کمه البته اگه سهمیه رو زیاد کنید لول قاچاقچیان سوخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کامیونداران متاسفانه فهمیدند که شریان های کشور هستند و وقتی خسته میشند به ی بهانه اعتصاب میکنند الان کرایه هاشون خیلی عالیه و درامد خوبی دارند با اعتصابات قبلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی هراتی زاده
۱۵:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام خدمت همه هموطنان گرامی ، وقتی صورت مسله صحیح نباشد طبیعی است پاسخ هم اشتباه است. اولا بین جایگاه‌ها در میزان سهمیه تبعیض وجود دارد یعنی می خواهند سرمایه برخی با فروش بیشتر زودتربرگردد. دوم وقتی در مواقعی تردد جاده ای کامیونها در مسیری به دلیل تقاضای خدمات توسط صاحبان کالا مثل برداشت محصولات کشاورزی، صادرات یا واردات مقطعی و... افزایش می‌یابد شرکت پخش باید متناسب با این روند توزیع سوخت داشته باشد البته اگر محدودیت سوختگیری در هر مرحله کمتر شود تعداد دفعات مراجعه کمتر خواهد شد. سوم بحث خرید و فروش سوخت است، وقتی یک کامیون برند روز با ده برابر قیمت وارد حمل و نقل می شود چه مزیتی بجز مصرف سوخت کمتر و بهره وری بیشتر دارد؟ آیا چیزی از این صرفه جویی عاید کامیوندار می گردد؟ سوخت ۳۰۰۰ ریالی توجیه این سرمایه گذاری سنگین نیست، نتیجه فقط دولت پر مصرف کمتر و صاحب کالا در ظرفیت بیشتر منتفع می گردند. رانندگان راهی جز فروش سوخت صرفه جویی نموده به شبکه قاچاق یا حمل بار بدون بارنامه ندارند ولی کسانیکه این مقادیر صرفه جویی نموده را پر کارت به میزان چند ده هزار لیتر حفظ نموده اند الان در اختیار کیست و چرا سهمیه‌بندی بعد از این مرحله درست شارژ نمی گردد یعنی از میزانی فرانر نمی رود؟! تکلیف پیمایشهای بعدی و سهمیه سوخت تخصیص یافته چه می شود؟! دقیقا اینجاست که دولت سعی دارد موانع ایجاد کند و مردم هم بدنبال راهکارهای جبرانی هستند.حقیقتا ناوگان فرسوده کم می آورند و ناوگان جدید نمی دانند با مازاد چه کنند. باید سهمیه صرفه جویی شده را خرید و در حساب کاربری ناوگان مربوطه سرمایه گذاری نمود تا وارد شبکه قاچاق با قیمت نازل نگردد. مشکل از اطلاعات ناقص و عدم درک صحیح از مشکلات حمل و نقل است که با یک بارنامه صوری در مسافت دور رفت و برگشت سهمیه زیادی تخصیص می یابد و البته در مناطق مرزی خریدار دارد شروع می گردد. ممکن است شخصی نیاز به سوخت هم نداشته باشد ولی باید حتما هر روز سوختگیری کند. آیا بهتر نیست سقف پیکایش ماهیانه و مصرف سوخت برابر اطلاعات فنی کد پمپهای انژکتور لحاظ گردد و سهمیه هر دو یا سه روز یکبار بدون محدودیت و حداکثر باک کامیونها تخصیص یابد . بهتر نیست سامانه سوخت با ارسال کد کاربری هر کامیون از خط تلفن مالک در موقعیت مکانی آن پمپ رمز یکبار مصرف ارسال گردد تا اجاره کارت محدود گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دریکی ازجایگاه های سوخت من خودم دیدم ساعت یازده شب یکی ازکارگران جایگاه به اون یکی می گفت برو شالت رو روی دوربین مداربسته بپیچ برای این که نیسانی که پشتتش تانکر سوخت قاچاق بود پرکنه واین نیسانها هم گازوئیل رو داخل تانگر سی هزارلیتری در زمین کشاورزی یک نفر که زیرزمین جاداده می ریزند وبعدیک تانکرحمل سوخت میاد وگازوئیل رو می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دیگه خسته شدیم از بس که باید برم جایگاه و نتوانم سوخت برنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
داخل جایگاه های سوخت جنوب ماشین آلات سنگین که انعام خوب بدهند و یا از خود جایگاه دار هستن میان به راحتی گازوییل می زنم اما من می رم میگن نداریم اگه نداری چرا ماشین آلات خودتان روزی چند بار با کارت های اجاره ای میان سوخت میزنم اما برای من نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
رانندگان اعتصاب کردند چرا راننده ای که ۶میلیون حقوق میگیره باید یک میلیون و هشتصد هزار تومان بابت حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت کنه چرا تامین اجتماعی داره رانندگان را مثل راهزن غارت میکنند بابت کدوم خدمت این همه دارند رانندگان را چپاول میکنند راننده ای که سالی یکبار هم جهت دریافت داروی همیشگی تامین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خوب تریلری که انجا گازوئیل می زند و ده قدم اورتر گازوئیل خودش را خالی میکند و به قاچاقچیان سوخت میفروشد و دوباره اماده میشود تا در صف سوخت گیری برود باید هم در سوختگیری مشکل داشته باشد من تعجب میکنم این طرف شعار قاچاق سوخت را میدهند ولی در اصل ماجرا مبارزهای برای سوخت قاچاق نیست در اصل قاچاق سوخت از طرف دولت و نیروهای انتظامی ازاد است هر که دلش بخواهد میتواند گازوئیل راحت ببرد گازوئیل از شهرستانهای بزرگ به دست قاچاقچیان سوخت میرسد که خیلی از سران میگویند ما شغل ایجاد کرده ایم اگر شغل ایجاد کرده اید پس این همه شعار قاچاق سوخت، قاچاق سوخت ،ندهید والسلام
-
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دولت محترم آقای رئیسی : تا دیر نشده برای مسئولین کارشکن فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بدانید و آگاه باشید هر جا خبر داخلی تکذیب میکنه ، پس احتمال درست بودن خبر تا 90 درصد بالا میره، پس میشه گفت اعتصاب وجود داره.
دلیل ساده ای هم داره ، اونم اینه که اگه گازوئیل نبود اتوبوسها و سایر ادواتی که با گازوئیل کار میکردن هم باید دچار مشکل میشدن ولی فقط کامیون ها دچار مشکل شدن!
مطمئنا مشکل سوخت هست ولی نه این که شما میگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نمیتوانید کشور را اداره کنید برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حقوق جهانی قیمت ها هم جهانی شودخلاص
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
به هیچ وجه کمبود کازوییل نیست بلکه بخاطر اینکه کامیونداران اعتصاب کرده بودن یک هفته بخاطر کرانی قطعات و لاستیک و روغن و بیمه تامین اجتماعی رانندگان و بار از جنوب کشور به نقاط دیگه ارسال نمیشد.دولت محترم اومد فکر کرد و به این نتیجه رسیدن که کامیوندارانی که اعتصاب کردن رو از سهمیه سوختشون رو قطع کنن تا اعتراضات بخوابه و خیلی منطقی و شیک اعتراضات رو حمع کردن و الان هم اون بدبختا بدون کازوییل هیچ جا هم نمیتونن برن و به تته پته افتادن
انگلیس با اون مکر و حیله لنگ میندازه جلوی شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نتیجه سهمیه کامیونها را به بهانه قاچاق سوخت کم کردند که صادرات بیشتر داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اداره کشور در دستهای توانمند و پرنفوذ مافیا و دلالان میباشد . که همگی از نور چشمان و وابستگان مقامات هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دروغ می گویند من بار برای بندر عباس تره‌بار داشتم وقتی که از جاده دارب رفتم جایگاه جنت شهر گازوئیل نداشت بعدازروستای رستاق نداشت فورگ نداشت ۳۰ کیلومتر ی بندر نداشت به نا چار کنار جاده ۱۵ لیتر از یک ماشین بعد ۲ ساعت گازوئیل گرفتم لعنت بر شما که به مردم هم در می گوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
پیگیر این باشید ایرانسل چرا بسته های اینترنت یکساله اش رو حذف کرده حتی شش ماهه هم نداره خواهشا بررسی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خسته نباشی اینهمه مشکل تومنلکت هست چی میگی خب سه ماهه بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بهانه برای گران کردن نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مشکل سوخت جایگاهها نیست مشکل کمبود سهمیه در کارت رانندگان هست مشکل نبود کارت ازاد جایگاه هست مخازن پر گازیل هست کارتها سهمیه ندارند بفهمید این را یک کارت خالی به راننده دادند هیچی توش نیست ازادش کنید مثل قدیم این چه مسخره بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
من کارگر پمپ هستم مسول گازیل ببینید مردم را فریب ندید جایگاها مخازنشون پر از سوخت گازییل هست ما با کمبود سوخت مواجه نیستیم مشکل اساسی نبود سهمیه گازیبل در کارت رانندگان هست و نبود کارت سوخت جایگاه رانندگان مجبورند از رانندگان دبگر سوخت بخرند که متاسفانه شرکت نفت تمامی کارتهای رانندگان دیگر را اقدام به فروش گازییل میکنند را باطل کرده و مشکل دیگری به رانندگان اضافه کرده قانون مشخصی وجود نداره متاسفانه یک سوال از شرکت نفت داریم من سهمیه مشخصی دارم چه بنزین چه گازییل مثلا ۶۰ لیتر به کارت من ریخته شده این سهمیه من هست دوست دارم استفاده کنم دوست دارم به دیگران بفروشم حق طبیعی هر راننده ای هست چون سهمیه مال ان هست چرا کارتهای رانندگان سوخته میشه چرا سهمیه رانندگان انقدر کم شارز میشه در هیچ جای دنیا سهمیه بندی نشده فقط تو ایران این قانون اجرا میشه انم فقط دردسر برا حمل و نقل ایجاد کردند به بهانه قاچاق سوخت ار بلایی سر راننده میارند کارت ازاد جایگاه هم هیچ جایگاهی نداره راننده مجبوره از رانندگان دیگر خرید کنه مشکل را بر طرف کنید این قوانین اصلا به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
***کورد ایلام سربلند دوران***
۱۶:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
این سهمیه رو میدن که بار جابجا کنی نه اینکه بری آزاد بفروشی اگه اینجوری باشه که میگی سهمیه خودمه هرکاری خواستم باهاش میکنم پس باید به ماهم که ماشین نداریم سهمیه بدن که هر کاری خواستیم بکنیم به نظر شما این حرف درسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حتما یه مشکلی هست که باربه مقصدنمیرسه. جناب احمدی نژاد گفتن که رانندگی یه شغل تفریحیه سختی کاررو حذف کردن. مردم که نمیتونن دائم برن تفریح.. من به شخصا تاچندروز پیش یه راننده بودم برای مردم باماشین ایسوزو کارمیکردم اما الان دیگه نیستم و نخواهم شدکارت هوشمندم هم شکوندمش چون باحقوق ماهی پنج و نیم نمیتونم یک ملیون وهشنصد بریزم بحساب تامین اجتماعی. این یکی ازهزارمکافات رانندگیه.شایدریشه مشکلات یه جوردیگه خودشو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حرف دل خیلی از راننده هارو زدی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کارت رانشکوندی چون الکی نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مملکت هیچیش سر جاش نیست ، آقای رئیسی لطفا به این مسائل که مرتبط به معیشت مردم هم میشود رسیدگی کنید ، وقتی بار به مقصد نرسه اقلام گرون میشن ، حمل و نقل یه چیز حیاتی هست

در ضمن یارانه ای که الان داره به مردم پرداخت میشه کم از فحش ناموس نداره ، من درک می کنم شما بین مردم رفت و آمد می کنید اما کاش همه مسئولین رو یکسال رو حقوق 5 تومن محدود کنید بگید مدیریت کنید تا اینطوری مسائل مهم بیاد جلوی چشمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
گازوییل آنقدر ارزان هستش که بسیار بسیار بسیار قاچاق میشه، به این میگن مدیریت
-
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با اين مديران بي لياقت و مصببان وضع موجود كه در نفت جا خوش كرده اند وضع بدتر هم خواهد شد . اكثر مديران مناطق پخش همان دارو دسته زنگنه و روحاني ميباشند . خود ويس كرمي در تمام دولت روحاني مدير بوده جناب سالاري شما داريد آقاي رييسي رو دور ميزنيد ولي اين شرايط ادامه نخواهد داشت به همت نيروهاي ارزشي و انقلابي نفت !
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کشتین ما رو با روحانی.
هی میگن روحانی این بود ، روحانی اون بود. این دارو دسته روحانیه ، اون دارو دسته روحانیه.
جمع کنید بساط خودتون رو دیگه . بخدا خسته شدیم از بس چرت و پرت شنیدیم.
آقا روحانی ایراد داشت ؟ بله.
رئیسی نزدیک به یه ساله اومده ، اگه اون مدیر بد بود میبایست مدیر رو تغییر میداد ، نه اینکه کاری که نتونسته انجام بده رو بگیم دارو دسته روحانی!
دارین همون خط روحانی ، برجام رو دنبال می کنید ، بعد هر جا که گیر کردین میگین روحانی بد.
کنترل قیمت صفر، کنترل بورس صفر و ... ، بعد اسم خودشون رو هم میزارن انقلابی. بله انقلاب کردید در عدم کنترل ها.
یکی دمش رو بسته بود به امریکا و اروپا ، یکی دیگه هم دم خودش رو بسته به چین و روسیه ، هر دو هم ادعای انقلابی بودن میکنن.
ولی تهش فقط دارن مملکت رو خراب و مردم رو از خودشون متنفر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حامددمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جلو قاچاق سوخت کشور باید گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اولویت سوختگیری اول اتوبوسای مسافر داره و بدون نوبت باید بتونن گازوئیل بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جایگاه داران توزیع سوخت یا کارکنان آنان خود بزرگترین مانع در توزیع عادلانه سوخت می باشند و جالب اینکه مسولان سالها است که با این اقدام همراهی می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
میشه بیشتر توضیح بدید مشکل چیه من کارکنان پمپ بنزینم برا مردم توضیح بده تا مردم بدونند توزیع عادلانه چطوریه و چطور جایگاه دار مبتونه اینکار را انجام بده یا یک حرفی نزن یا اگه میزنی درست بگو چطور عادلانه پس چرت و پرت نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جایگاه داران سوخت حواله های گازوئیل ماشین آلات سنگین را نمی دهند تا صاحب حواله مجبور به فروش حواله به خود جایگاه دار شود و خود اقدام به قاچاق عمده سوخت می نماید متاسفانه مسولان با علم به این موضوع هیچگونه اقدام پیشگیرانه ای در این خصوص نمی نمایند و ماشین دار را مجبور به توقف دستگاه می نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حواله سوخت ماشبن الان اصلا ربطی به جایگاه نداره خود شرکت نفت مسوله چطور این حرف را میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جایگاههای توزیع کننده سوخت خود در زیر سایه نهاد های منظارتی مانند شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ،فرمانداری و .......اقدام به قاچاق عمده سوخت می کنند و با اطمینان خاطر کارت های سوخت گازوییل و سهمیه سوخت ماشین آلات سنگین را با عرضه نکردن فراورده ها اجاره می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا چرت و پرت میگی مشکل سهمیه رانندگان هست اصلی را ول کردید چسبیدی به حاشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حرفت بی ربط هست اولا حوالهای ماشین الان سنگین ربطی به جایگاه نداره باید بری شرکت نفت دوم اینکه حرفی که نمیدونی را برا جو سازی اینجا نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
از اینکه به حاشیه بندازید بسیار متاسفم مشکل نبود سهمیه کارت سوخت راننده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سر تا سر ایران را فلاکت و بدبختی گکرفته
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۰:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرت و پرت نگو در همه جای دنیا از این مشکلات هست . مشکل این هست که مرغ همسایه همیشه برای ما غاز بوده