زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی + فیلم و تصاویر

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تعداد مجروحان حمله نیرو‌های اشغالگر به نمازگزاران مسجدالاقصی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: چند مجروح از باب الاسباط تخلیه و به بیمارستان‌های بیت المقدس منتقل شدند. بر اثر درگیری‌های مستمر در مسجد الاقصی تاکنون ۱۵۲ مجروح به بیمارستان‌های قدس منتقل شده اند. نیرو‌های اشغالگر مانع از کار خدمه آمبولانس در حال ورود به منطقه باب الاسباط می‌شوند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: ۱۵۲ نفر در مسجد الاقصی بر اثر گلوله‌های پلاستیکی، بمب‌های صوتی و ضرب و شتم زخمی شدند.

هلال احمر پس از افزایش مجروحان ناشی از درگیری بین فلسطینی‌ها و نیرو‌های اسرائیلی، بیمارستان صحرایی را در مجاورت مسجد الاقصی آماده می‌کند. 

عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که اشغالگران پس از بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی در‌های مسجد الاقصی را بازگشایی کردند.هم اکنون هزاران نفر از فلسطینیان در پی بازگشایی درهای مسجد الاقصی در حال ورود به این مسجد هستند.

منابع عرب زبان اعلام کردند که علیرغم اتخاذ تدابیر امنیتی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در تمامی ورودی‌های منتهی به مسجدالاقصی، قریب به ۵۰ هزار فلسطینی با حضور در این مسجد به اقامه نماز جمعه پرداختند.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هشت نیروی پلیس این رژیم در درگیری‌های امروز با جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی مجروح شده‌اند. طبق این گزارش، سه نفر از این نیرو‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی گفت: متأسفانه صبح امروز شاهد بودیم که نظامیان صهیونیست طی حمله خود به مسجدالاقصی، نمازگزاران را با گلوله‌های جنگی مورد هدف قرار دادند؛ حملاتی که از سوی این رژیم ادامه دارند. صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند تا مسجدالاقصی را به طور کامل از فلسطینیان خالی کنند.

او ضمن هشدار درخصوص ادامه داشتن حملات صهیونیست‌ها گفت: «آن فتوای شرعی را یادآور می‌شویم که در مواقع خطر باید به سوی مسجد الاقصی رفت؛ حتی اگر نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی کسی را از نمازخواندن در آن‌جا منع کنند، در آن صورت نیز او ثواب نماز و نشستن در مسجد الاقصی را کسب خواهد کرد.

 مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد نظامیان اشغالگر صهیونیست به المصلی القبلی در مسجد الاقصی حمله ور شدند و بر اثر آن چند نفر از نمازگزاران زخمی شدند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: اشغالگران در سحرگاه به مسجد الاقصی یورش بردند و به نمازگزاران حمله کردند.

نیرو‌های اشغالگر همه در‌های منتهی به مسجد الاقصی را به جز باب حطا بسته‌اند و تعدادی از نمازگزاران همچنان در داخل مسجد الاقصی و قبه الصخره محبوس هستند.

جنبش حماس در واکنش به این رخدادها اعلام کرد: حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیل به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم. از فلسطینیان در کرانه باختری و داخل می‌خواهیم در کنار مردم بیت‌المقدس بایستند و از آن‌ها حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی جنایتی تهاجمی است که مسئولیت کامل آن بر عهده اشغالگران است.

هلال احمر فلسطین پیش از این نیز اعلام کرده بود که در درگیری‌های فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهرک بیتا در جنوب نابلس، ۳۵ نفر زخمی شدند. اشغالگران اسرائیلی اجازه ورود آمبولانس‌ها به محل درگیری به منظور امدادرسانی به مجروحان را نداده‌اند.

وزارت خارجه اردن تعرض پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران فلسطینی در این مسجد را محکوم کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جبنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش تحولات امروز اعلام کرد: در برابر یاغیگری صهیونیست‌ها و یورش به مسجد الاقصای شریف تنها دو گزینه وجود دارد یا اشغالگری، ستمگری و قربانی کردن در مسجد الاقصی یا نگهبانی و تثبیت اسلامی بودن قدس و مسجد الاقصی.

هنیه ادامه داد: این ما ملت فلسطین و امت اسلامی هستیم که تصمیم می‌گیریم و تصمیم ما این است که به هر بهایی که شده، از مسجد الاقصای شریف دفاع و محافظت کنیم. مهاجمان در قدس و اقصای ما جایی ندارند و هر چقدر هم طول بکشد، ما در نبرد اراده و هویت پیروز خواهیم شد.

اسماعیل هنیه همچنین در گفتگو با مقامات دستگاه اطلاعاتی مصر، به پیگیری اوضاع خطرناک در قدس اشغالی و مسجدالاقصی پرداخت. اسماعیل هنیه در این تماس تلفنی خود تأکید کرد: ملت فلسطین و امت اسلام نمی‌توانند از طرح‌های اشغالگری عبور کنند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم نیز مدعی شد: «ما برای همه سناریوها آماده هستیم و نیروهای امنیتی اسرائیل آماده انجام هر ماموریتی هستند».

دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در ادامه طی بیانیه‌ای اعلام کرد بنت در حال حاضر مشغول رایزنی‌های امنیتی درباره درگیری‌های مسجدالاقصی است.

 پلیس رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: «عملیات تخلیه نمازگزارانی را که در داخل مسجدالاقصی محاصره شده بودند، کامل و صد نفر از آنها را دستگیر کردیم».

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی نیز در واکنش به حادثه امروز و یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اعلام کرد: ما از نزدیک، مراقب وقایع در قدس هستیم و خواهان خودداری از تشدید تنش‌ها هستیم.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: ما با نگرانی فزاینده‌ای تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی و نیز درگیری‌ها در مسجدالاقصی را دنبال می‌کنیم.

مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین، روز پنجشنبه، ۱۴ آوریل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز ماه آوریل جاری تاکنون، (تنها طی دو هفته) بیش از ۲۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، نظامیان صهیونیست، تنها دیروز، ۳۰ فلسطینی از جمله برادران شهید «شأس کممجی» که صبح دیروز در جنین به شهادت رسید، را بازداشت کرده‌اند و به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند. ضمن این‌که هنوز روند بازداشت شهروندان فلسطینی در سایه تشدید تنش جاری در کرانه باختری ادامه دارد.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، درگیری‌ها بین اشغالگران صهیونیست و مردم فلسطین افزایش یافته و در دو روز گذشته ۵ تن از فلسطینیان به شهادت رسیده اند. همه گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح در پی شهادت پنج فلسطینی طی دو روز گذشته در حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی رود اردن عزای عمومی اعلام کرده اند و همزمان تجار و بازاریان نیز در مناطق کرانه باختری دست به اعتصاب زده اند.

فلسطین

فلسطین

فلسطین

فلسطین

فلسطین

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی + فیلم

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی + فیلم

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی + فیلم

زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی + فیلم و تصاویر

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اینا که کلی با هم خوبن .فقط دارن دعوا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
به حول قوه الهی خداوند جل جلاله روز قدس یوم الله الاکبر را توکلت علی الله با حضوری متحدانه تر و منسجمانه تر و باشکوهتر و با عظمتتر و پر شور شعورتر از هر سال و دشمن شکنانتر و مقتدرانه تر و قدرتمندانه تر از هر سال با جسم جان روزه دار ماه رمضان کریم به صحنه میدانهای سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص خواهیم آمد و خردمندانه و بصیرانه برگذارش خواهیم کرد ، انشاءالله که امسال سال فتح پیروزی کامل ملت متحد فلسطین مظلوم سرافراز و آزاد سازی قدس شریف و آزاد سازی سر تا سر فلسطین اشغالی از چنگال ویروس منحوس نکبت سرطانی صهیونیستهای جنایتکاران شکنجه گران مظلوم کشان کودک کشان ضد حقوق بشر بی عدالتان تبعیضگران خبیث شیطان صفتان فراعنه برده داران فاشیستی نژادپرستان غارتگران فاسدین فاسقین باشد . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ع۶
۰۸:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
به امید خدا فلسطین نابود است
Iran (Islamic Republic of)
متولد ۱۴۰۰
۱۴:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چه جوریه اروپایی های چیزشون بشه براشون ناراحت می شد ولی برای آسیایی ها نه نمونه همین اوکراین الان همه ما با روسیه دشمنی داریم ولی برای یمن و فلسطین حرف نمی زنیم چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
بزاز
۰۸:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دست اسراییل درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چه خبر از فقر تو کشور خبر از مردم دارید خبر دارید از فقر داریم می میریم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ دندانشکن بدید قصاص در مقابل کشتن وبه شهادت رسوندن این جوانها منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
انشاا... جنگ اصلی بین حق و باطل شروع شده و نابودی اسراییل با شروع این جنگ کلید میخوره...آنچه مسلمه هیچگاه نه اسراییل به صراط مستقیم خواهد آند و نه مدافعین اسلام حاضر به قبول ذلت و تسایم در برابر صهیونیسم خواهند شد و بروز یک جنگ بزرگ که به نابودی صهیونیسم خواهد انجامید اجتناب ناپذیره و چه عالی زودتر این جنگ شروع بشه و تمام مسلمانان مومن و با ایمان در این جهاد جهانی شرکت خواهند کرد و به خواست و اذن الهی طومار صهیونیسم رو برای همیشه درهم خواهند پیچید.....و به امید حق زمینه ظهور حضرت ولی عصر( عج) فراهم خواهد آمد و صد البته روزها و حنگ سختی خواهد بود از آیت ا... بهجت نقل شده به ایشان گفتند شما دعا نمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
این سنگها رو از کجا میارن از قبل برای اینکار برنامه ریزی داشتن؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
این تضاهرات چه فایده ای داشته این چنده ده سال باید اقدام نظامی موشکی پهپادی انتهاری جنگی دفاعی وچریکی و.....در صدر باشد
France
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این بدبختا فقط سنگ گیرشون میاد.دمشونم گرم شصت ساله با سنگ خالی جلوی دهمین ارتش قدرتمند دنیا وایسادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
عینک ریبن فلسطینی ها رو نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خداراشاکریم که اکنون بیش ازهمیشه سست بودن ریشه اسرائیل راحس می کنیم.به امید خداوند خیلی زودترازآنچه تصورمی شود به نابودی اسرائیل نزدیک شدیم.ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خداوند‌پوشتوپناهنا‌امشالابه‌زودی‌پیروزشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خدا کمی از غیرت شمارو به مردم افغانستان بدهد انشالله بخدا قسم در این زمان بهترین سعادت ما هم رزمی و همکاری با شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خوب اروم بشینن سرجاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
به این میگن پاسخ دندان شکن. یکی دوتا میکشیم صدتا زخمی کنید . آخه این چه وضعیه؟ یا رومی روم یا زنگی زنگ.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا دست از فلسطین،یمن ، سوریه و لبنان بر نمیدارید مردم ایران از فلسطین هم بدتر حالشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
به مشکلات مملکت خودمون برسید دعوای کشورهای دیگر به ما ربطی نداره . خودمون هزار تا بدبختی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
واقعا..بقیه به ما چه..اونا حامی زیاد دارن..تمام کشورهای عربی تو روابط هستن و کاری ندارن..ما فقط دفاع میکنیم..اصلا بیشتر تحریم ها بخاطر همین اسرائیل هست..اونا جرات ندارن حرف مارو بزنن.دشمنی شونم بخاطر طرفداری ما از فلسطینه..نه صلح نه دشمنی..‌.همه مردم جهان باید کنار هم زندگی کنن.و کاری به هم نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ان شا الله آزادی قدس نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
منم میگم انشاالله نزدیکه ولی چرا ما باید فلسطینی تر از فلسطینی باشیم و این همه هزینه بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
فلسطین آزاد خواهد شد ، صهیونیست ها باید به فکر بازگشت به موطن اولیه خود باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خداییش خیلی باغیرت هستند این مردم
توی ماه رمضان هم علیه ظلم این رژیم اشغالگر می جنگند
ان شاء الله پیروزی شما نزدیک باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مردم افغانستان از مردم فلسطین یاد بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
افغانستان برادر کشی هست چون هموطن هستن
اما فلسطین اشغال هست
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
به ما چه دست از سر فلسطین بردارید بذارید صلح بشه به مملکت خودمون برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مزدور دشمن ساکت باش حقیر
یادت رفته با ای پی ایران بیای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خداوند بتوفهم ودرک بده.تابفهمی که حمایت از فلسطین یعنی حمایت ازخودت،بله اسرائیل دشمن بشریت است،نه دشمن اعراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
آره به شما چه ولی به ما ربط داره ایران هم به شما ربط نداره ، داعش بیاد ایرانو بگیره اسراییل بیاد مراکز نظامی ما را بزنه دانشمندان ما را ترور کنه ربطی به شما نداره چون تعلق خاطری به ایران نداری کسی که سنگ اسراییل را به سینه می زنه به بهانه اینکه اسراییل و فلسطین به ما مربوط نیست نمی تواند دم از ایران بزند مگر می شود کسی دم از دوستی ایران بزند بعد بگوید فلسطین به ما ربطی ندارد کسی نمی تواند ادعای دوستی ایران را داشته باشد بعد علاقه به اسرائیل هم داشته باشد همچو کسی دروغ می گوید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
صلح رو خوب اومدی!
معلوم شد از دنیا بی خبری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
فلسطینی‌ها ۳ تا عملیات استشهادی کردند تو یکماه و ۱۴ صهیونیست رو کشتند بعد الان خودشون چندین برابرش تلفات میدن چندروز دیگه آمارشهدا وزخمیهاشون مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
دلیل نمیشه علیه اشغالگر و متجاوز قیام نکنن
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خون بر شمشیر پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مشکل خودشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اگه همین جمله رو به داعش میگفتیم الان مشکل ما بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
پس ما جه کاره ایم
ما هم مثلا آدمیم
بنی آدم اعضای ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
صهیونیسم کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اینا هم عملیات میزنن انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر خبر بذارید
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۱۲:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سگ هار صهیونیست دوباره زنجیر پوکوند
به امید رهایی قدس شریف و فلسطین
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
تو کشور ما اگ جنگ نیس مردمش از زمان جنگ فقیرتر وگشنه ترن ...هیشکی ب اندازه ما بدبختی نکشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
درسته ولی دنیا رو به بعضی ها بدن هنوز گشنه و ناراضی هستن
بعدم تجاوز به کشور و سلب امنیت جدای از اقتصاده
یه چی یاد گرفتید ربط داشته باشه و نداشته باشید
میگید آی گشنه ایم فقیریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
جمعیت همیشه بدبخت که خودشون رو بدبخت ترین میدونن خوب بدبختی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس۱۳:۲۵ نظر شما درسته...اول کشور و مردم خودمون..بقیه به ما ربطی نداره
آخرین اخبار