معرفت در اجتماع مسلمین حاصل می شود

امام جمعه راور گفت: در خانه‌ها نمانید و در اجتماع مسلمان‌ها شرکت کنید که معرفت در اجتماع بزرگ مسلمین حاصل می‌شود.

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: ۲۸ فروردین نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام مجتبی (ع)، روز اکرام و تکریم خیرین و هفته کمک به محرومان است به این مناسبت از تمام عزیزانی که کمک حال محرومین بودند و به عنوان خیر نگذاشتند باری روی زمین بماند و رسالت اسلامی، اخلاقی و قرآنی خود را انجام دادند مخصوصا در لبیک به ندای رهبری در طرح مواسات، جا دارد تشکر کنیم.

او درخصوص شب‌های قدر می‌گوید: هم خودتان کاری کنید از فضیلت شب‌های قدر بهره‌مند شوید هم دیگران را وادار به بهره مندی کنید.

به گفته امام جمعه راور، وقتی شب قدر معادل با ۸۰ سال عمر است باید از لحظه لحظه آن بهره ببریم، جلوه رحمت خداوند در شب قدر تجلی کرده است، پس باید به بهترین شکل استفاده کنیم.

حجت الاسلام زمانی گفت: اگر به شما بگویند کل احتیاجات خود را لیست کنید و به ما بدهید شب قدر فرصت ارائه لیست به ذات مقدس الله است، این قدر مهم است لذا می‌طلبد که دراین زمینه تفکر کنیم.

او می‌گوید: اینکه می‌گویند یک لحظه فکر کردن بهتر از هفتاد ساعت عبادت است فکر در مورد اینکه من کجا هستم، کجا باید برم، با چه بروم و چه توشه‌ای برای خود آماده کرده ام؟

به گفته امام جمعه راور، در خانه‌ها نمانید و در اجتماع مسلمان‌ها شرکت کنید، شاید در خانه پای تلویزیون پای صحبت یک آیت الله بر علم شما افزوده شود، اما معرفت در اجتماع بزرگ مسلمین حاصل می‌شود لذا مسئولین برگزار کننده این جلسات بهترین برنامه ریزی را داشته باشند و از متفرق شدن جمعیت بپرهیزید.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی گفت: از ماه مبارک رمضان استفاده کنید از نیت صادقه استفاده کنید، یعنی صادقانه قرار بگذاریم با خودمان با خدای خودمان که در راه درست قاطعانه بدون احساس خستگی حرکت کنیم.

امام جمعه راور می‌گوید: امروز مشکل ما همین است که بعضی خسته شده ایم، بعضی قاطعانه برخورد نمی‌کنیم و بعضی درست تشخیص میدهیم، ولی درست عمل نمی‌کنیم لذا این توصیه هم در عرصه فردی هم در عرصه اجتماعی بسیار قابل ملاحظه است که همه باید مدنظر قرار بدهیم.

به گفته حجت الاسلام زمانی، دومین نکته در فرمایشات مقام معظم رهبری استغفار است یعنی از بسیاری از کرده‌ها و نکرده‌های خود از خداوند متعال معذرت بخواهیم، اگر کاری را انجام نداده ایم انجام دهیم، استغفار به معنی جبران است.

او گفت: در مورد کار و روحیه احساس مسئولیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دو آسیب وجود دارد؛ غرور و انفعال، آن‌هایی که انقلابی هستند و کار خوب انجام می‌دهند خدایی نکرده دچار غرور می‌شوند که ما از این‌ها در دوره چهل ساله انقلاب زیاد دیده ایم لذا ما‌ها خیلی باید مراقب باشیم که غرور به زمینمان نزند.

امام جمعه راور می‌گوید: دومین نکته‌ای که امروز خیلی باید مورد توجه قرار بگیرید انفعال است یعنی کاری انجام ندادن، فکر اینکه به بن بست رسیده ایم، خسته شدن و توانمان را از دست دادن، ولی این اتفاق نیافتاده است، بله مشکلات زیاد است، اما چهل سال مگر مشکلات نبوده است؟ چه سختی‌هایی انقلاب به خود دید، اما به بن بست نرسید.

او گفت: شما اعتقاد به خدا دارید به وعده‌های خدایی ایمان دارید لذا مواظبت کنید، آمریکا و صهونیست این‌ها را ندارد لذا با دست پر روز به روز رو به افول است، اما جمهوری اسلامی با دست خالی و تمام بی مهری‌هایی که در حق او شده، اما با توجه به نصرت الهی روز به روز در جهان قوی تر شده  و مردم جهان از ایران الگو می‌گیرند که همین مسئله آمریکا را ناراحت کرده است.

برچسب ها: نماز جمعه ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار