وعده ای که عملی نشد؛

تولید خودرو افزایش نیافت و قرعه کشی حذف نشد!

وزیر صمت وعده داده بود امسال قرعه کشی حذف و تولید افزایش خواهد یافت اما هیچ کدام عملی نشد.

"سال آینده تولید خودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نیست؛ برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در صنعت خودرو طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌ها کاهش یابد و این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد" این آخرین پیام وزیر صمت در صفحه شخصی اش در فضای مجازیست؛ وعده‌ای که بار‌ها هم در فضای عمومی آن را تکرار کرده است .

این وعده، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است؛ یکی از افراد می گوید: "خدا به داد مردم برسد، سونامی قیمت خودرو بعد از اظهار نظر مسئولین از بدیهیات است، دیگری نوشته معاون وزیر صمت دستور داده، قیمت اقلامی که بالا رفته به قیمت قبل برگرده! مگه قیمت پایین به دستور است؟ مافیای گرانی قیمت کجاست؟"

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی می نویسد:" آقای وزیر کاهش که هیچ، جلوی این افزایش قیمت رو بگیرید بخدا از اینکه هر روز قدرت خریدمون کمتر میشه خسته شدیم."

به گفته آقای سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو قیمت‌ها نه تنها کاهشی نیست، بلکه افزایش هم داشته؛ قیمت برخی خودرو‌ها از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش را تجربه کرده اند.

او می گوید:  پژو پارس ۲۷۵ میلیون تومان بود که به ۳۰۲ میلیون تومان رسیده است؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۳ میلیون تومان به ۲۸۱ میلیون تومان، هایما مونتاژی از ۸۱۰ به ۹۰۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۸۲ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است. وقتی خودرو به اندازه نیاز بازار تولید نشود باید خودرو پژو ۲۰۶  که در کارخانه ۱۴۹ میلیون تومان است را ۲۸۰ میلیون تومان خرید!

وعده دیگر وزیر صمت، حذف قرعه کشی از سیستم فروش خودرو بود؛ آقای فاطمی امین گفته بود با قرعه کشی خودرو مخالف است و در سال 1401 دیگر قرعه کشی برگزار نخواهد شد اما این وعده‌ نیز عملی نشد و 2 روز از تعطیلات نوروزی نگذشته، ایران خودرو و سایپا طرح فروش فوق العاده همراه با قرعه کشی را اجرا کردند.

عدم حذف قرعه کشی واکنش‌های حقیقی و مجازی مختلفی را نمایان می کند؛ به طوری که یکی از افراد اینطور می گوید: " پارسال گفتند قرار است سال جدید قیمت خودرو کنترل شود، تولید زیاد شود و قرعه کشی حذف شود؛ هفته پیش ایران خودرو پیش فروش گذاشت برای ۵ محصول و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت ۱۱.۷۵۰ خودرو در قرعه کشی ثبت نام کردند، حالا نه قیمت ماشین کم و نه قرعه کشی حذف شد و تولید هم کمتر شده!"

قرعه کشی تا پنج ماه دیگر پابرجاست! 

پس از آن نیز خودروسازان گفته اند قرعه کشی همچنان تا پنج ماه دیگر پابرجاست و در شرایطی قرعه کشی حذف خواهد شد که قیمت گذاری دستوری لغو شود تا خودروسازان بتوانند افزایش تولید دهند.

آقای بابک رحمانی سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو می‌گوید: به دو شرط افزایش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و حذف قیمت گذاری دستوری، قرعه کشی ایران خودرو حذف می‌شود.

نیاز بازار خودرو سالیانه یک میلیون ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است که ایران خودرویی‌ها برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه شامل ۲۵ هزار خودرو سنگین و ۷۲۵ هزار دستگاه سواری برنامه ریزی کرده اند، ولی افزایش عرضه، یک دلیل حذف قرعه کشی است که مسلما به تدریج در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد. 

حالا طرح فروش فوق العاده شاهین را بدون قرعه کشی اعلام کردند بدون آنکه جزئیاتی از عرضه و ظرفیت آن گفته باشند؛ این درحالیست که در آخرین طرح فروش فوق العاده شاهین ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو ظرفیت در نظر گرفته شد.

حذف قرعه کشی در صورتی رخ خواهد داد که تیراژ خودرو افزایش یابد و حتی وزیر صمت گفته نگران این است که میزان تولید از تقاضا بیشتر شود؛ آقای فاطمی امین می‌گوید نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تولید به قدری زیاد می‌شود که از تقاضا بیشتر خواهد شد.

بررسی ما از آمار‌های تولید ۲ خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد روند تولید در سال گذشته نه تنها افزایش نبوده، بلکه نسبت به سال ۹۹ مقداری کاهش د اشته است به طوری که در سال ۱۴۰۰ میزان تولید خودروسازان ۷۷۷ هزار دستگاه بوده که نسبت به سال ۹۹، ۲۱ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

گزارش - وعده ای که عملی نشد؛ تولید افزایش نیافت و قرعه کشی حذف نشد!
 

آقای رضا شیوا رئیس سابق شورای رقابت گفته بود که نیاز بازار به خودرو یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و طی سه سال گذشته تولید کمتر ۸۰۰ هزار دستگاه بوده که این تولید نشان می دهد ۴۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید شده است.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودر در دهه ۸۰ فراوانی بود چه شود الان به قرعه کشی رسیده مگه فضا پیما که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل اصلی از مسعولین است که ماشین به قرعه کشی رسیده .
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۸:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سود واردات خودرو بهتر از وجود دو شرکت بی خاصیت است اگر واردات خودرو با مصرف 3 یا 4 داشته باشیم مابه التفاوت نرخ بنزین دستمزد کل کا رگران ایران خودرو و سایپا خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تازه اول ساله ،جناب وزیر شما وعده پایان سال را می دهید.سال قبل هم اعلام کردید در سال آینده قرعه کشی نداریم. اگر توان اداره وزارت خانه را ندارید لطفاً بروید کنار .تا زمانی که انحصار در صنعت خودرو وجود دارد و مافیای قدرت عرض اندام می کند تا سال آینده بر همین منوال خواهد بود و یقیناً سالهای بعد نیز این رویه ادامه پیدا می کند.یک وزیر قوی و بادرایت و نترس می تواند این رویه را تغییر دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای کسانی که تا حالا خودرو از کارخانه نگرفتند، شرط نداشتن پلاک فعال زمان ثبتنام رو حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
واگذار تمام دلالها و رانت خورهای خودرو از بالاترین مقام تا کف خیابان هر کدوم که دارن سوء استفاده می کنند بخدای بزرگ انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
با وزیری که وعده دروغ بده به مردم چکار باید کرد!!
با مجلسی که توانایی سوال یا استیضاح نداره نمی توان به جایی رسید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این نتیجه ادامه انحصار با نفوذ مافیای خودرو ساز در مجمع تشخیص میباشد
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست وطن دوست وفادار به انقلاب نظام
۰۲:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
وزیر دروغگو صمت خجالت بکش چپاولگری انحصارگری بی عدالتی استعمارگری تا کی هر روز بین ملت نظام فاصله ایجاد می کنید بخاطر یک عده خاص آهای سران کشور اگر کاری نکنید در آینده تنها خواهید ماند یا ملت را انتخاب کنید یا دو شرکت ارابه مرگ ساز را به خدا مردم دارن خیلی بدبین میشن این هشدار را جدی بگیرید دلسوزان انقلاب نگرانیم از این همه وعده وعید دروغ مسئولین به مردم با شعور ملت بازی نکنید بس کنید راه حلش خیلی ساده است به فکر حل مشکل جامعه باشید نه به فکر مافیای خودروسازان از خدا بی خبر خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۲:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو پیچ سفت کن به اصطلاح خودروساز، مرکز فساد عده ای شده اند .
به دلایل زیر باید جمه بشند .
1- استفاده خصوصی از منابع عمومی ( تسهیلات بانکی - پیش پرداخت مردم و ... )
2- انحصاری بودن
3- دسترسی انحصاری به ثروت عمومی
4- امکان ارجحیت دادن اراده شخصی بر قانون یا حاکمیت قانون
5- نبود رقابت سالم و آزاد در بازار
6- داشتن امتیاز خاص در بهره‌برداری از منابع
7- بهره برداری از منابع از طریق روابط سیاسی
8- حمایت سیاسی برای داشتن شغل و پست یک عده خاص
9- نقض قوانین با استفاده از قدرت سیاسی
10- نبود عدالت اجتماعی ( دسترسی یک عده خاص به منافع این شرکت ها )
11- پایین بودن هزینه فساد در این دو شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا زمانی که رانت خواری و . . . . مسئولین باشد اوضاع همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا در اینجا فقط نظر ندین، با نظر دادن الکی کار درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رحمت کنه اونی که می خواست برق اتمیک درست کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا وقتی اقای میرسلیم که دستش با خودروسازها توی یک کاسه هست، در مجلس و مصلحت نظام با واردات خودرو مخالفت می کنه، نتیجه همینه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از وقتی رئیسی قدرت در دست گرفت هم نفت گرون تر شد هم فروش نفت ما چند برابر شد اما رئیسی در دام آمریکا افتاد چون امریکا افغانستان رها کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من توی تمام عمری که از خدا مطعال گرفتم از اینها فقط یک چیز رو خوووب فهمیدم.هر موقع که زمان رای گیری ریاست جمهوری میشه.انقدرررر این دولت مردان بلوف میزنند تا امتیاز بخرند،و همین که خرشون از پل رد بشه بلای سره ملت میارن تا برای فرداشون هیچ آرزوی نتونم بکنند،اینها میان خودرو رو ارزون کنند!!!؟ هنوز میگن باید از ملت بکنیم.شکرت ایران خودرو و سایپا یعنی(خوده دولت)وسلام.با خودمون نشستیم هی ایشالا انشاالله میکنیم بیارن پاین،دریق از یک زره فکر،که الان به ریش هفت جدود ابادمون می‌خندند.شتر در خواب بیند پنبه دانه...ملت عزیز یکم سره عقل بیایم و با نخردین و نه گفتنمون به لگنهای متحرکشون این دو شرکت دره دپیتشون رو تحریم کنیم تا به امید خدای مطعال ورشکست کنند برن پی کارشون،فقط کافیه ۵ سال خرید نکنید بعد ببینید خودشون به دستو پامون میوفتند و اون موقع هم برا مون عادی شده و مفت هم نمیخریم تا آدم بشن.من پول هم دارم بخرم به جان عزیزم پولمو تو جوب میریزم ولی باج به این خائنین نمی‌دم تا قیمتهاشون بیاد زیره ۲۰ میلیون و بخصوص کیفیتشون رو در حد حداقل چین کنند عاقل باشیم و نخریم بعد خدا ببینید چطور برامون درست می‌کنه.خداوند میگه صبر کنید صبر کنید وصبر کنید همه چیرو خودش درست می‌کنه اینهمه روایت داریم گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی شادو پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام من دوسال پول پس‌انداز کردم که یک پراید بخرم ولی روزانه به انداز ه سه ماه حقوق من به پراید اضافه میشه واین ارزو به یک رویا تبدیل شده وخجالت بکشید با این مدیریتتون
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۷:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم تورو به جون عزیزتون تو قرعه کشی ها شرکت نکنید التماستون میکنم برای خودتون ارزش قایل بشید.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آنچه که مسئولین ما ندارند خجالت میباشد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۲۳:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاسبان تحریم که نوکران امپریالیسم امریکا و اسراییل هستند به جز لبه تیز تیغ قانون چیزی را سر راه خود نمیبینند. هموطن ما هستند در ارکان و متون جامعه و جود دارند. ولی هنوز برای ملت و دولت به طور دقیق شناخته شده نیستند. کاسبان تحریم مثل ویروس هر کسری از ثانیه تغییر چهره میدهند و به همین علت شناسایی شان را غیر ممکن جلوه میدهند. بازار ما مسحور سحر اکبر کاسبان تحریم شده است. دقیقا مثل زامبی ها مطیع و منقاد کاسبان تحریم شده است بازار ما. گوجه فرنگی یا مازراتی. هر بازاری را دست گرفتند با سرعت نور تسخیرش میکنند. یک کارگر چند سال باید کار کند تا بتواند با لقمه حلال برای خانواده اش در این اشفته بازار ناشناخته خانه ای بخرد؟ یک سال؟ ده سال؟ صد سال؟ یا دو هزار سال؟ راهش این است: اول تشخیص. بعد درمان. وگرنه وضع تغییری پیدا نخواهد کرد حتی اگر صد برجام را یک طرفه و چشم بسته هم امضا کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۲:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی مردم نا شکری هستیم واقعا. اینقدر بی چشم رو هستیم که ثابت موندن یارانه ها رو نمیبینیم. این همه سال هنوز ثابته.با پولش میتونیم دوتا چیپس و یه دلستر بخریم و باهاش عشق کنیم. کجای دنیا همچین شرایطی فراهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج مسیب نژاد
۲۱:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
وعده داد ،مث سال‌های سال گذشته ، در آینده هم وعده خواهد داد. غیر این بشه باید بساطشونو جمع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر سرهمبند سازان سایپا و ایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام طرح حمایت خانواده چرا تاریخ مشخص کردن اگر کسی برج ۶ سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شود جزء طرح نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدعی العموم وقوه قضائیه چکار کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
unknow
۲۰:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم را مسخره کردید
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۰:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خیلی جالبه در هر صورت مردم باید هم ضرر خودروسازان رو بدن هم سود شون رو خیلی عالی خیلی هم خوب من وام گرفتم ماشین بگیرم بعد از 17سال کار کردن به نظر میرسه باید برم تا پایان سال یه سه چرخه برای بچه ام بخرم با افزایش قیمت خودرو کنونی . قانونی نیست کسی که بعد از 17سال نتونه از شرکت های خودرو سازی یه ماشین بخره واقعا باید سیاست این خودرو سازان رو در کنترل اسراییل ها به کار برد صد در صد اسراییل نابود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرعه کشی زمانی باید حذف شود که تولید خودرو حداقل از پنج ملیون در سال گذر کند پس حذف قرعه کشی جز با تولید انبوه فایده آیی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا عاجزید از اینکه خودروسازی را آباد کنید چرا گوش به دلسوزان نمی‌دهید
یک تولید خودروهای گازسوز و قطب های خودرو ساز گازی
دو ساخت و افزایش خودروسازان برقی
سه ساخت و افزایش قطب‌های جدید با همکاری همه دستگاهها و وزارتخانه و رساندن تولید خودرو به مرز ده ملیون در سال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا میرن برای حفظ خودشون در کشورهای خاورمیانه تن به هر ذلتی میدهند و خوش رقصی میکنند ولی برای ایرانی جماعت تره هم خرد نمیکنن شاید حق دارن چون اینها ذاتاً ایرانی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز کرمان موتور لگن های چینی رو از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون گرون کرد ؟ همینطور کبلویی گرون میکنن مثلا s5 کرمان موتور دلار ۲۸ ۸۳۰ تومن میشه ۲۵ دوباره ۸۳۰ تومن الان دوباره دلار ۲۷ قیمت ۹۳۰ تومن
الان یکی بگه خدف بوجود اوردن این شر کت چیه چه خدماتی یا منفعتی به مردم این سرزمین میرسونه؟ جز اینکه جامعه آشفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
#رسیدن تولید خودرو به مرز ده ملیون در سال
#رسیدن تولید خودرو به مرز ده ملیون در سال
#رسیدن تولید خودرو به مرز ده ملیون در سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قالیباف!!! سیسمونی!!!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودروسازی در ایران یک نمونه ی از عمل (ما نمی توانیم و زیر نفوذ یم) است. این صنعت نیاز به توانمندیهای سپاه دارد تا آبروی ایرانی را حفظ کند چون از بهم پیوستن خودرو مرده هیلمن انگلیس رفت به بهم پیوستن خودرو مرده فرانسه و کره یا همان طرح مرده فیاستای آمریکا. در زمان تحریم هم خودرو راحت رفت زیر لگد آمریکا وقتی که سپاه داشت موشک و پهباد طراحی و می ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودروسازان با قطره ای ودلالی کل بازار به هم زدن کسی بر رفتار توزیع نظارت نمی کنن اونها هم جولان میدن واحتکار کرده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عملا مسخره شدیم با این طرح های مسخره شون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال دیگه اینقد خودرو تولید میکنیم // که نگو و نپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف نزنم سنگین تره یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرارم نبود عملی بشه....مگه میشه نزدیک ۱۷۰۰بار با ۳۰تا کدملی ثبت نام کتی تو قرعه کشی این دوتا فرعون ساز و برنده نشی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه وزیر صمت کارآمد بود تا حالا تغییر ایجاد کرده بود لطفا وزیر ناکارآمد استعفا بده یا مجلس برکنارش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجلس بی عرضه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ کس زورش به این دو شرکت خونخوار خائن نمیرسه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه زورشان میرسه نه فکرشان میرسه
آنهم به بهبود و آباد سازی صنعت خودرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی نظارت و مجازات نباشه همین میشه که تازه این دو شرکت شرط و شروط هم بذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خبر نشون دهنده این هست که قیمتا افزایش خواهند یافت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای فاطمی امین اگر مطمنن هستی وعده و قول بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق الناس همه اش شامل حال مردم نمیشود شامل حال حکومت هم میشود که مردم را در تنگنا قرار میدهد تا فقط ماشین داخلی آنهم با قرعه کشی بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم حق الناس برادر اینا کلماتی هس برای بازی دادن من و شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
وعده های بر باد رفته و الکی

حرف و حرف و حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوش به حالتون ماشین دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا ازتون نگذره فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت هم خودش از این شرایط سود میبره چرا باید کاری کنه سودش کم بشه!!
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
موندم چرا از کلمه خودروسازی استفاده میکنید


با سهمیه پشت میز بشینی بنویسی همین میشه
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای امتحان هم که شده این خودرو ها رو ببرید در کشورهای دیگه بزارید تو خیابونها بگین رایگانه هر کی دوست داره سوار بشه بره ببینیم رایگان هم این حلبی ها رو قبول میکنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا حالا این وزیر جوان و ناپخته یه کاری کرد شما چرا جدی گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۰۹:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام وعده مسئولان عملی شده که این دومیش باشه ، وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال و اشتغال و حذف فقر مطلق چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به قول اون نماینده مجلس مگه مافیای خودور میزارن این موارد اجرا بشود حتی وزیر صمت هم وارد تیمشون کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه چقدر این ملت ساده لو هستند دولت مافیایی که دنبال سود بردن از جیب کردمه کی میاد فکر ملت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

خدا را شکر واردات انجام نشد ،
الحمد للّه رب العالمین ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت دستوری مسخره ترین چیزی هست که شنیدم . تنها راه نجات از این وضعیت واردات ، تا فشار پشت سازنده ها نباشه چطور انتظار داریم کاری به جز روال قبلی انجام بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این وعده ها از طرف خودروسازان و صرفا" جهت خریدن زمان و ادامه همان روندسابق است و البته در این مهلت های تعیین شده فرصت کافی برای بهم ریختن بازار خودرو و فشار به دولت را نیز در برنامه خود دارند ، این روند تکراری قابل بررسی میباشد. به یک تصمیم قاطع در قطع هر گونه پیش فروش نیاز است تا دست خودرو سازان از کنترل قاطع بازار و سوء استفاده بیشتر ایشان لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرم به مسئولانی که برای وعده هاشون فکر نمی کنن و فقط حرف میزنن بگن اگه عملی نکردین از سمتتون برکنار میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
و کرمان موتور بدون انجام تعهدات قبلی پیش فروش انجام می دهد.
مملکت صاحبش کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
شیرازه امور از هم پاشیده
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۸:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی محقق شده که این دومیش باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مستند اختاپوس (مافیای خودرو)
۰۸:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

مستند اختاپوس (مافیای خودرو) را دانلود و تماشا کنید.

(نسخه کامل مستند را نگاه کنید)
آخرین اخبار