تولیت آستان قدس رضوی:

معلم‌ها نقش مهمی در تمدن سازی دارند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معلم‌ها با تربیت نوجوانان و جوانان نقش مهمی در تمدن سازی آینده ایران دارند.

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با معلمان خراسان رضوی در دیدار با معلمان نمونه خراسان رضوی، ضمن تبریک و گرامیداشت شهادت استاد مرتضی طهری و روز معلم گفت: امام خمینی (ره) بسیار به حق گفتند که معلمی شغل انبیاست، کار انبیا تربیت جامعه بود و شما معلمان این کار بزرگ را به درستی در جامعه امروز انجام می‌دهید.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: طبق گفته امام صادق(ع) نوجوان به خاطر ذات پاکش آماده پذیرش راه حق و سخن حق را دارد، پس شما معلمان باید به سراغ نوجوانان بروید و تربیت شان کنید برای ساخت زیربنای تمدن نوینی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به آن اشاره کردند.

او گفت: معلمان نقش اصلی و مهمی را در این تمدن سازی به عهده دارند و آن شالوده تمدنی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارد به دست معلمان ساخته می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همکاری آموزش و پرورش با آستان قدس رضوی باید در امور معنوی و تربیتی احیا شود، آستان قدس مرکز الهام، تربیت و متعلق به همه مردم به خصوص معلمان است پس باید از همه امکانات برای تربیت نوجوانان و جوانان استفاده شود. 

شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تصمیم ما در آموزش و پرورش استان بر الگو گرفتن از مدارس موفق است که یکی از این مدارس، مدارس نمونه امام رضا علیه السلام که قطعا از نحوه تعلیم و تربیت و رسیدگی به دانش آموزان در این مدارس الگو خواهیم گرفت.

در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از معلمان برتر استان طی سخنانی خواستار توجه هرچه بیشتر آستان قدس رضوی به مسائل مدارس در حاشیه شهر و امکانات آن‌ها شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.