مخاطبان سامانه نان تنها دانشگاهیان نیستند

رئیس موسسه پایگاه استنادی جهان اسلام گفت: مخاطبان سامانه نان تنها دانشگاهیان نیستند؛ بلکه با توجه به جامعه آماری شامل حال فارغ التحصیلان هم خواهد شد.

محمدجواد دهقانی گفت: از سامانه نان نباید انتظار داشته باشیم که تمام مشکلات جامعه را حل کند؛ چرا که توجه به سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی نقش اساسی دارد. باید پژوهش و تحقیق را هدفدار کنیم و لازمه آن وجود بانک مرکزی است تا همه بدانند چه مسائلی برای انجام پروژه لازم است.

به گفته رئیس موسسه استنادی پایگاه جهان اسلام از موارد قانونی برای ایجاد سامانه نان تکلیفی است تحت عنوان طرح‌های ایجاد و ارتقای سکو‌های ملی، آموزشی فرهنگی و فناوری که در ماده ۴ قانون اساسی مرتبط با نیاز‌های کشور ذکر شده است.

جایگاه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها و اختصاص سهم یک درصدی به این موضوع مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

او گفت: برای راه اندازی سامانه نان در ۲۵ مهر جلسه‌ای را با حضور وزیر علوم برگزار کردیم و طرح موضوع شد و کارگروه‌های اجرایی و مشاوران علمی در این زمینه تلاش کردند. سامانه نان باعث شد تا ارتباط مناسبی با سامانه‌های مختلف داشته باشیم و تلاش شد در حوزه مهندسی، هوش مصنوعی، سهولت کاربری، یکپارچه سازی سامانه ها، حوزه‌های علمیه و ... مشکلات را شناسایی و حل کنیم. باید نگاه بین المللی به این سامانه داشته باشیم.

وزارت علوم بستر سازی مناسب را در سامانه نان انجام می‌دهد و مابقی وظایف بر عهده معاونت‌های مختلف دانشگاه ها است تا با توجه با نیاز‌های خود در این راستا نقش ایفا کنند.

محمدجواد دهقانی گفت: مخاطبان سامانه نان تنها دانشگاهیان نیستند. جامعه آماری ایران بالا است؛ بنابراین برای فارغ التحصیلان هم موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار