ادعای سفیر آمریکا در تل آویو: احیای برجام در دسترس است

تام تایدز، سفیر آمریکا در تل آویو مدعی شد که آمریکا همچنان برای احیای توافق هسته ای با ایران در تلاش است.

«تام نایدز» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی بدون اشاره به متوقف شدن روند مذاکرات وین به دلیل عدم تصمیم گیری کشورش در مورد بازگشت به برجام، احیای این توافق را در دسترس خواند. 

طبق گزارش الجزیره، تام تایدز گفت: همچنان برای رسیدن به توافق و بازگشت به برجام تلاش می کنیم و این مسأله اکنون دردسترس است‌. 

سفیر آمریکا در تل آویو مدعی شد: در ارتباط با اصرار بر درج سپاه پاسداران در لیست تروریسم، موضع واضحی داشته ایم‌.

تایدز در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره  به تحولات اخیر در قدس اشغالی و تعرض شهرک نشینان صهیونیست به نمازگران فلسطینی در مسجدالاقصی گفت: موجی از تنش بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها شکل گرفته بود که با تلاش های مشترک مهار شد. 

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ادعا کرد: امکان داشت واقعا منطقه وارد یک جنگ دیگر شود ولی موفق شدیم از آن مانع شویم‌.

در مقابل «لیندا گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که عدم دستیابی به توافق در مورد بازگشت به برجام بعید نیست.

گرینفیلد گفت: در ارتباط با برجام، پیشرفت هایی را در حل بسیاری از مسائل مهم برای بازگشت به توافق محقق کرده ایم، اما همچنان امور بسیاری وجود دارد که باید انجام شود. تا این لحظه توافقی نداریم و این احتمال وجود دارد که به توافق نرسیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: اگر دیپلماسی به شکست انجامد، از نزدیک با همکاری جامعه بین الملل برای افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد.

چند روز پیش، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی با بیان آن‌که وضعیت واشنگتن پیش از خروج از توافق هسته‌ای ایران بهتر بود، بدون اشاره به قصور این کشور در بازگشت به برجام اعلام کرد که دولت آمریکا همچنان در تلاش برای حصول توافق است.

مسئولان آمریکایی در حالی مدعی تلاش برای احیای توافق هسته ای و بازگشت به آن هستند که مذاکرات وین در این رابطه به دلیل عدم تصمیم گیری این کشور برای اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای، متوقف شده و اراده سیاسی واقعی از جانب آنها وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینکه آمریکا ادعا میکنه کشته و مرده احیای برجامه فریب مردم دنیاست که تقصیر شکست برجام و جنگ جهانی سوم و نایودی بشر رو بندازه گردن ما و عمرا بخواد برجام رو اجرا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون معلوم است که از اسرائیل صحبت برجام میکنه مشخص است چقد راست میگه وساده لوحا در ایران باور میکنن......وبدو وبدو میرن وین.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزرگترین دروغ قرن
آمریکا عمرا بخواد توافق کنه والا سالها بود کرده بود
آخرین اخبار