ناتوانی دولت بایدن در مهار آتش سوزی جنگل‌های نیومکزیکو

کاخ سفید در بیانیه‌ای برای مهار آتش سوزی جنگل‌های نیومکزیکو حال فوق العاده اضطراری اعلام کرد.

آتش سوزی گسترده در مناطق جنگی در ایالت نیومکزیکو باعث اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت آمریکا شد. دولت بایدن در بیانیه‌ای از مقامات این کشور خواست تا از کمک‌های فدرال برای مهار آتش سوزی گسترده در جنگل‌های نیومکزیکو استفاده کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این منطقه از اوایل سال جاری میلادی دچار آتش سوزی‌های گسترده‌ای شده که کارشناسان می‌گویند علت اصلی آن خشکسالی‌های فراوان در این ناحیه است. مقامات آمریکا می‌گویند به دلیل تشدید خشکسالی در سال‌های اخیر آتش سوزی امسال بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته است.

از ابتدای آغاز این آتش سوزی‌ها تا به امروز صد‌ها خانه و محل مسکونی در آتش سوخته و هزاران نفر مجبوربه ترک خانه‌های خود شده اند. گفته می‌شود این دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ آمریکاست که تا به حال واشنگتن موفق به مهار آن نشده است. اگر این آتش سوزی مهار نشود بسیاری از ساکنان منطقه لاس وگاس در معرض تهدید جدی قرار می‌گیرند و باید محل سکونت خود را تخلیه کنند.

کاخ سفید در بیانیه خود از تمامی مقامات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی آمریکا خواسته تا به منظور مهار این آتش سوزی و بازسازی منطقه و مناطق مسکونی آن تمامی کمک‌های بلاعوض خود را به این منظور اختصاص دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار