همایش روز جهانی هلال احمر در کرمان برگزار می‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر کرمان گفت: همایش روز جهانی هلال‌احمر با حضور کولیوند دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور ۲۴ اردیبهشت‌ در کرمان برگزار می‌شود.

رضا فلاح  گفت:سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر مردم هستند و مردم با مشارکت بسیار خوب خود در حوادث یار و یاور جمعیت هلال احمر بودند.

به گفته او، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و امدادرسانی علمی و تخصصی در حوادث را با جدیت دنبال می‌کنیم و ارتباط با کشور‌های همسایه و کمک از صلیب سرخ جهانی در حوادث مختلف از اولویت‌های هلال‌احمر امسال است.

فلاح می‌گوید: به مناسبت سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر مانور درمان اضطراری، بیست و سوم و بیست و چهارم اردیبهشت ماه در حاشیه شهر کرمان برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با تاکید بر افزایش خدمات‌رسانی جمعیت هلال‌احمر امسال و اهمیت به کارگیری جوانان در این جمعیت، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان باید شرایط سخت را تجربه کنند و در این راستا از تجربه بازنشستگان این عرصه استفاده خواهیم کرد.

او درخصوص برنامه‌های مدنظر در هفته هلال احمر می‌گوید: اجرای طرح ملی دادرس، راه‌اندازی خانه‌های هلال، برگزاری مانور آمادگی در حوادث، برگزاری نمایشگاه عکس خیابانی از خدمات هلال‌احمر، جشنواره و مسابقات فرهنگی ورزشی، افتتاح پروژه‌های امدادی و عمرانی و کاشت نهال از برنامه‌ها از برخی برنامه‌های این هفته است.

به گفته فلاح همایش روز جهانی هلال‌احمر با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور ۲۴ اردیبهشت‌ماه در کرمان برگزار می‌شود.

او گفت: پارسال از حدود ۴۰۰ خانواده شهید بازدید شده است و به مناسبت صدمین سال تاسیس هلال احمر از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا بازدید می‌شود. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان می‌گوید: پارسال حدود ۱۰۰۰ حادثه در استان کرمان توسط جمعیت هلال احمر، امدادرسانی شده و ۳۰۷ نفر در حوادث مختلف از مرگ حتمی نجات پیدا کردند که اکثریت آن‌ها در حوادث جاده‌ای و کوهستان امدادرسانی شدند.

او گفت: پوشش ۹۱۴ حادثه، نجات بیش از ۳۰۰ نفر از مرگ، کسب رتبه اول در امسال در راستای رها سازی ۴۲۰ نفر، کسب رتبه دوم امدادرسانی در سیل و توزیع ۹۰۰ تن اقلام معیشتی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده است و در سال جدید نیز شارژ انبار‌ها شروع شده و تا پایان خردادماه اجرایی می‌شود.

به گفته فلاح، تاکنون راه‌اندازی خانه‌های هلال در استان کرمان در حال انجام بوده و تا اکنون، ۳۰۰ خانه هلال در سطح روستا‌های استان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان می‌گوید: ۱۳ پایگاه جاده‌ای باید به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان اضافه شود که اولین مورد آن‌ها در جاده شهربابک کلنگ زنی شده است.

در این دیدار، خبرنگاران از مرکز جامع بهداشت، درمان و توانبخشی شهید مغفوری، مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امدادونجات بازدید کردند.

برچسب ها: هلال احمر ، کاشت نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار