گل محمدی لاله زار بردسیر یک برند ملی و جهانی است

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت:سالانه بیش از ۶۰۰۰ تن گل در بردسیر برداشت می‌شود که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.

حیدرآبادی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳هزارو ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان و سالانه بیش از ۶هزار تن گل در بردسیر برداشت می‌شود که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.

به گفته او در زمان برداشت گل، کشاورزان منطقه لاله زار با مشکلاتی در زمینه‌ تأمین کارگر، اسکان، بهداشت، تامین نان، فروش گل با قیمت مناسب و... مواجه بودند که با تدابیر صورت گرفته امیدواریم این موارد امسال به حداقل برسند و یا برطرف شوند.

حیدرآبادی می‌گوید: با توجه به اینکه در سطح بخش لاله زار توان فرآوری گل به شکل مطلوب وجود دارد باید طوری برنامه ریزی شود تا شرایط برای دلالان مهیا نشود و تعامل سازنده‌ای بین کشاورزان و صنایع وجود داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت:در فصل برداشت گل محمدی بالغ بر ۵هزار نفر کارگر در بخش حضور دارند و سعی می‌شود مسائل مرتبط با شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت پیگیری و رعایت می‌شود تا از شیوع بیماری کرونا و سایر بیماری‌های مسری جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار