نشت گاز از پیک نیک؛ عامل حریق منزل مسکونی در شیراز

نشت گاز از یک سیلندر پیک نیک در هنگام طبخ غذا منجر به آتش سوزی آشپزخانه منزل مسکونی در شیراز شد.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی همزمان با دریافت خبر آتش سوزی در یک منزل مسکونی در روستای گرد خون، ساعت ۱۰:۵۹ صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه زنگ ایستگاه ۱۰ را به صدا درآورد و نیرو‌های عملیات را به همراه تیم نجات عازم محل حادثه کرد.

در محل حادثه یک منزل مسکونی ویلایی قرار داشت که آشپزخانه آن بر اثر نشت گاز از سیلندر پیک نیک در زمان طبخ غذا دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش به دلیل مجاورت با آبگرمکن و رسیدن به شیر گاز و شعله باز به سرعت لوازم آشپزخانه را در بر گرفته و گسترش یافته بود.

با رسیدن آتش نشانان در محل با توجه به اظهار نگرانی ساکنین ساختمان، نیرو‌های آتش نشان همزمان پس از قطع برق خود را به کانون آتش رسانده و با مهار و اطفای کامل آتش، از سرایت آن به منازل دیگر جلوگیری کردند.

آتش نشانان پس از اطفای کامل و جلوگیری از سرایت شعله‌های آتش به دیگر قسمت‌های منزل و منازل مجاور، با لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به مالک، عملیات خود را به پایان رساندند.

از همه شهروندان درخواست می‌شود تا با به کار بستن هشدار‌های ایمنی در هنگام استفاده از سیلندر‌های گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنند و در زمان وقوع حوادث آتش سوزی ضمن حفظ خونسردی قبل از هر اقدامی سریعا با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.