استاندار همدان:

سهمیه آرد و ساعت پخت نان دربرخی مناطقی استان همدان افزایش می‌یابد

استاندار همدان گفت: سهمیه آرد و ساعت پخت نان در مناطقی از استان که تقاضا برای خرید نان بیشتر است، افزایش می‌یابد.

به گفته  علیرا قاسمی فرزاد برخی از نانوایی‌ها با توجه به پایین بودن قیمت آرد تحویلی نسبت به بازار آزاد، ساعت پخت  را کمتر می کردندکه این  کار موجب تشکیل صفوف طولانی در برخی محله‌ها برای خرید نان شده بود.

او گفت: نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها و نحوه استفاده از آرد یارانه‌ای در استان همدان افزایش یافته و در محله‌هایی که صفوف نانوایی شلوغ بود ساعت کار پخت و سهمیه آرد بیشتر شده است.

همچنین برای رفع این مشکل تصمیم به ارائه آرد به مجتمع‌های نانوایی برای فعالیت شبانه روزی آن‌ها گرفته شده و با افراد  افرادسودجو که درتامین قوت غالب مردم مشکل  ایجاد کنندبه شدت برخورد خواهد شد.

استاندار همدان گفت:برای کاهش التهاب و صفوف تشکیل شده در نانوایی‌ها مقرر شد در صورت نیاز از دستگاه‌های پخت نان سیارنیرو‌های نظامی نیز بهره گرفته شود و دستگاه‌های پخت نان سیار نیرو‌های نظامی در صورت نیاز در محله‌های پر جمعیت مستقر می‌شوند تا بتدریج خرید‌های هیجانی و مقطعی فروکش کند.

قاسمی فرزاد گفت: با فعال شدن سامانه خرید کارتی نان، به طور حتم از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری، و انگیزه و زمینه تخلف نانوایان  هم حذف می‌شود. 

 با فعال شدن خرید کارتی نان، نانوایی‌ها با دریافت آرد با قیمت صنف و صنعتی، در صورت تحویل نان به مردم یارانه دریافت می‌کند.

اکنون به علت تحویل آرد با قیمت یارانه‌ای و ارزان و اختلاف بسیار بالای قیمت آن با آرد آزاد، شماری از نانوایی‌ها قانون شکنی می کنند به همین خاطر  گروه‌های بازرسی برای نظارت بر آرد و کیفیت نان نانوایی‌ها افزایش یافته است.

حدود ۲ هزار نانوایی در استان همدان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.