رئیس مجمع نمایندگان استان تهران:

۲۲ میلیون نفر از یارانه بگیران بیش از ۱۰۰ میلیون گردش مالی دارند

سیدرضا تقوی گفت: از این ۲۲ میلیون نفر نیز ۱۱ میلیون نفر حدوداً ۳۰۰ میلیون گردش مالی دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: از ۷۷ میلیون نفری که یارانه می‌گیرند، ۲۲ میلیون از این‌ها در حساب های خود بیش از صد میلیون گردش مالی دارند و ۱۱ میلیون از این‌ها حدود ۳۰۰ میلیون گردش دارند؛ همچنین حدوداً ۵ میلیون نفر داریم که میزان دریافتی شان ۵ میلیون تومان است که برای یارانه های آنان هم باید فکری شود.

گفتنی است دولت از ماه پیش در راستای اصلاح نظام اقتصادی و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام به توزیع موقت مستقیم یارانه هایی کرد که پیش از این به صورت پنهان در اختیار کالاهای اساسی قرار می گرفت.

دولت سیزدهم معتقد است با این کار  یارانه هایی که پیش از این قشر ثروتمند جامعه از آن استفاده می کردند به دست قشر ضعیف تر جامعه می رسد.

بنابراین با اعلام چندی پیش رئیس جمهور، مبلغ یارانه سه دهک پایین جامعه به ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های دیگر به ۳۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت.

بر این اساس ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
واقعا متاسفم برای این کشور که چنین مسئولانی داره . مگه گردش حساب ملاک سود و درآمده ؟! فرض کنید کسی به خاطر مشکل زندگی چند بار چند صد ملیون از کسی قرض بگیره و وام بگیره ، الان با گردش حساب داره سود میکنه ؟ کسی بخواد واسه خرید یه خونه ی کوچیک پول جمع کنه ، یه خونه ی کوچیک چنده ؟ بعضی جاها شاید حداقل حدود یک میلیارد ؟ چند مدت باید پول جمع کنه ؟ الان با پولش داره سود میکنه یا به خاطر تورم ، هر سال داره ارزش پولش کم میشه ؟! فرض کنید کسی توی یک سال مجبور بشه خونشو بفروشه و یه چند ماه نتونه خونه بخره و اجاره نشین بشه ، به نظر شما داره سود میکنه ؟ و ..... شما چند بار از یک جنس مالیات می گیرید؟ از ماده ی اولیه؟ از تولید کننده قطعات ؟ از تولید کننده محصول ؟ از فروشنده ؟ از خریدار ؟ آخرشم میخواین از گردش حساب مالیات بگیرین ؟ از قسط و بدهی های متفرقه ی مردم خبر دارین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام نکته دیگر برای جاهلان تصمیم گیر نظام . مثل ایشان . بنده قاچاقچی هستم حساب بانکی بنده حساب یارانه و سهام عدالت است . دیگر جساب بانکی ندارم ، خودرو ندارم با سامسونت مواد و ارز و سکه می دهم اسکناس می گیرم . گاوصندوق خانه ام پر است . با پول نقد بهترین شاسی بلند کرایه در اختیار خود و خانواده ام است ، بیشترین جواهرات در اختیار خانواده است ، با پول نقد هواپیما سوار می شوم بهترین هتل ها در اختیار بنده است بهترین امکانات منازل در اختیار خانواده بنده است یارانه دهک 1 تا 3 می گیرم چون گردش مالی ندارم ، خودرو ندارم به ریش تصمیم گران جاهل می خندم و هر غلطی می کنم . همسایه ام بازنشسته است با موسسه بسیجی وار کمک می کند پول به حسابش می ریزند تا خدمات کمک رسانی انجام دهد دو ، سه فرزند بیکار دارد همه تحصیل کرده . یک خودرو که کار های خدماتی را با آن انجام می دهد . تمام لوازم زندگیش فرسوده است جزء دهک 10 است و یارانه نمی گیرد و تا سر ماه باید از من قرض بگیرد . خیلی جاهلید .
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
یارانه کمک معیشتی به من تعلق نگرفت در جواب اعتراض فرمودند شما (یعنی بنده)جزو 1%مرفه جامعه هستم و99%مردم ایران از وظعیت رفاهی کمتری از من برخوردارند،در حالیکه من کارپرداز آموزش فنی وحرفه ای هستم وخالص حقوق دریافتی ماهیانه من در1400حدودا2/500/000تومان بوده وتمام دارایی من خدا وکیلی یک دستگاه آپارتمان با حدود20سال ساخت ویکدستگاه خودرو مدل 82هستم وگردش حساب من هم تنخواه دولتی میباشد که البته نتوانستم به این بزرگواران بقبولانم که من خواب امکانات 1%ی را درخواب هم نمی توانم ببینم.خلاصه مواظب باشید زیاد با این حساب کتاب الکی خودتون یه موقع حق الناس مردم رو ضایع نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام با شعور وقتی می گویند درآمد کمتر از ده میلیون و پانصد هزار تومان در ماه زیر خط فقر است . سال 12 ماه است یعنی اگر کسی 120 میلیون هم گردش مالی داشته باشد زیر خط فقر است . بفهم . .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
اگه ماهی 100 میلیون شیر بفروشی
ماهی نود و چندمیلیون باید برای گاوات خوراک بخری
گردش مالی که همش سود نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
گردش مالی هیچ کس به اندازه دولت نیست پس چرا همیشه بدهکار هست همینا جواب بده بقیه لش پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
از غیظتان بمیرید که اینها گردش مالی دارند. از درآمد و گشایش در تجارت ثروتمندان است که چرخ اقتصاد مملکت می چرخد و عده کثیری روزی به دست می آورند. اگر تنگ نظرانی همچون شما کار را در دست بگیرید مردم از گرسنگی خواهند مرد. خداوند ذات خبیث شما را دید که این همه مشکل در سر راهتان قرار داد و الا مردم را به صلابه می کشیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
به نظر من ثروتمندان کردی دهک دوم و سوم وفقیرها شدن, دهک چهارم به بالا
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
دختر همسایه من بعد از 9 ماه زندگی طلاق گرفت یخچال سلید ال جی 100 میلیونه و سمساری امد از اینا به قیمت 82 میلیون خرید مگر این سمسار با گردش 100 میلیونی چقدر میتواند سود ببرد عقل عقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا رحم بر شوهر اون دختر همسایه کرده کاش میشد همه طلاق میگرفتند و دنیا اسوده نیشد
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تو چون مال زمان تیر کمون شاهی فکر میکنی 300 میلیون پوله بیدار شوو افتضاحترین پول جهان مال مدعیترین حاکمیته جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
صد میلیون پول توالت یه خونه معمولی هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
با سلام اولا منابع کشور برای همه ملت ایران می باشد ثانیا افرادی در آمد بالا دارند برابر قانون از درآمد انها مالیات گرفته شود نه اینکه یارانه آنها با دلیل اینکه موجودی دارد یا اتومبیل بنام او میباشد یارانه حق قانونی او میباشد قطع گردد و الان در حساب اینجانب مبلفی بابت پاداش بازنشستگی پدر خانم بیسواد میباشد و پاداش اینجانب بازنشسته شدم در حسابم میباشد و داما در تصادف فوت نموده و همسر و فرزند او صدمات زیادی دیدند و دیه آنها به حساب اینجانب میباشد البته اینها را با اسناد اثبات می نمایم با این دلیل رایانه را قطع نمودند و در یک جمله منابع کشور برای همه میباشد یا خیرو انهایی که درامد ندارند یا کم میباشد بیشتر پرداخت شود
آخرین اخبار