پاکستان دو بخش شفاخانه نور کابل را به ارزش ۲۰ میلیون کلدار افتتاح کرد

یک تیم از داکتران متخصص چشم پاکستان به افغانستان آمده اند تا خدمات صحی چشم را به گونه رایگان در شفاخانه نور انجام دهند.

وزارت صحت‌عامه امروز از بهره‌برداری بخش‌های «Vitreoretinal» و «Oculoplastic»، چشم پزشکی و جراحی چشم شفاخانه نور در کابل خبر داده است.

بر اساس معلومات دفتر سخنگوی این وزارت، هدف از فعال‌سازی و بهره‌برداری این بخش‌ها، افزایش خدمات صحی چشم در کشور گفته شده است.

به گفته منبع؛ بخش‌های متذکره به همکاری مالی بنیاد الخدمت پاکستان به ارزش ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار کلدار پاکستانی تجهیز و آغاز به فعالیت کرد که در آن عملیات‌های جراحی پلاستیک چشم، سوء اشکال، برداشتن تومورها و عملیات‌های پرده چشم اجرا خواهد شد.

در نشستی که به همین مناسبت برگزار شده بود؛ مولوی محمد داوود منصوری، رئیس دفتر مقام وزارت صحت‌عامه افتتاح بخش‌های متذکره را یک گام موثر در راستای بهبود و بلند بردن کیفیت عرضه خدمات صحی در کشور خوانده و به نمایندگی از مردم افغانستان و وزارت صحت‌عامه، از پاکستان و مسئولان بنیاد الخدمت به خاطر همکاری در زمینه قدردانی کرده است.

به گفته منصوری؛ با فعال شدن این بخش‌ها داکتران کشور می‌توانند عملیات‌ها و خدمات صحی چشم را در این شفاخانه به بیماران اجرا کنند و از رفتن مردم به بیرون از افغانستان جلوگیری خواهد شد.

منصوری همچنان از کادرهای صحی خواسته است که به کشور بر گردند و مصدر خدمت به هموطنان نیازمند شوند.

گفتنی است که به همکاری بنیاد الخدمت یک تیم از داکتران متخصص چشم پاکستان نیز برای شش روز به افغانستان آمده است تا خدمات صحی چشم را به گونه رایگان برای بیماران در شفاخانه نور انجام دهند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرده است که مردم افغانستان به ویژه زنان به علت کمبود دارو در مراکز صحی جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان درباره فروپاشی نظام صحی افغانستان هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.