رزمایش نظامی روسیه در اقیانوس آرام در بحبوحه درگیری‌های اوکراین

رسانه‌های روسیه از آغاز رزمایش گسترده دریایی نیروی دریایی این کشور در اقیانوس آرام خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی این کشور مجموعه‌ای از تمرینات نظامی یک هفته‌ای را با شرکت بیش از ۴۰ کشتی جنگی و ۲۰ هواپیمای تهاجمی آغاز کرد.

براساس گزارش رویترز، در بیانیه این وزارتخانه نوشته شده: رزمایش‌ها که از ۳ تا ۱۰ ژوئن (۱۳ الی ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود، شامل گروه‌هایی از کشتی‌ها به همراه هوانوردی دریایی در عملیات جستجو برای زیردریایی‌های (دشمن) هستند.

شایان ذکر است این رزمایش نظامی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین با این کشور انجام می‌شود. در همین راستا «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی خود در اوکراین به دستاورد‌های مشخصی دست یافته و تا رسیدن به همه اهداف به کار خود ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع این کشور خبر داد که نیرو‌های اتمی روسیه در استان «ایوانوفو» در حال انجام رزمایش نظامی هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته نیز از بسته جدید کمکی این کشور به اوکراین خبر داد و اعلام کرد این بسته، شامل سامانه موشکی پیشرفته و مهمات خواهد بود. طبق گزارش الجزیره، بایدن اعلام کرد: بسته کمک‌های جدید، اوکراین را به تسلیحات پیشرفته شامل سامانه HIMARS مجهز خواهد کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
روسیه زودتر به اهدافش با ازبین بردن مانهای حساس ودولتی کیف برسدتا نفس غرب جنایتکاررابگیرد تف به دوستداران ولجن خوارهای غربی
آخرین اخبار