برنامه های هفته قوه قضاییه در کرمان

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان برنامه های هفته قوه قضاییه در کرمان را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی استان کرمان گفت:  شهید بهشتی تنها متعلق به قوه قضاییه نیست و متعلق به نظام است و باید برنامه ریزی شود که از تمامی ظرفیت‌های حاکمیت برای معرفی چهره واقعی شهید بهشتی به جامعه استفاده شود و معتقدم همان گونه که امام (ره) فرمودند: شهید بهشتی مظلوم بود، پس از شهادت نیز مظلوم هستند و قشر جوان باید بیشتر با شخصیت و سیره این شهید والامقام آشنا شوند.

او می گوید: تبیین و تشریح افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی بسیار راهگشا است و این موضوع باید محور تمامی برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه باشد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان هفته قوه قضاییه، فرصت بسیار خوبی برای تشریح عملکرد دادگستری‌ها در سطح ملی، استانی و شهرستانی است و یکی از ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ارائه عملکرد‌ها به افکار عمومی است.

او گفت: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نهاد‌ها و دستگاه‌ها در جمهوری اسلامی است و راه مقابله با این دسیسه دشمنان، اعلام خدمات انجام شده به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی می گوید: توسعه اطلاع رسانی، موجب امیدواری مردم است و با اطلاع رسانی اقدامات انجام شده باید مردم را به این باور رساند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد است و خدمات خود را به خوبی به مردم ارائه می‌کند.

به گفته او طرح سیاست‌های قوه قضاییه از دیگر ابعاد برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه است و  بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کرمان اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: برگزاری همایش استانی هفته قوه قضاییه از برنامه‌های محوری بزرگداشت هفته قوه قضاییه است که در کرمان برگزار می‌شود و برای برگزاری آن از تمام ظرفیت‌های استان  استفاده خواهد شد.

او می گوید: این همایش در دومین روز از هفته قوه قضاییه به منظور تببین رویکرد‌ها و خدمات دستگاه قضایی، قدردانی از خانواده شهدا، قدردانی  از کارکنان اداری و قضایی برتر و.. برگزار خواهد شد.

محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه هر ساله در سطح ملی و استان‌ها تشکیل می‌شود که این ستاد در سطح ملی با مسئولیت معاون اول قوه قضاییه تشکیل می شود.

او می گوید: هفته قوه قضاییه، فرصت اطلاع رسانی درباره خدمات دستگاه قضایی و ارائه خدمات ویژه به مردم است.

اسلامی می گوید: برگزاری نشست هم اندیشی مشترک بین دادگستری و اصناف در روز اصناف، انتشار فراخوان جشنواره رسانه‌های برتر در حوزه‌های قضایی، فضاسازی محیطی، برگزاری نشست مسئولان قضایی با نخبگان علمی، هنری و رسانه‌ای و تولید و انتشار محتوا‌های قضایی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان است.

او گفت: نشست مطبوعاتی رییس کل دادگستری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در برنامه‌های صدا و سیما، سخنرانی قضات در مساجد در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، ملاقات عمومی رییس کل دادگستری استان با خانواده شهدا، بازدید از زندان و برگزاری جلسات تبلیغی و بصیرتی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفنه قوه قضاییه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار