فرخ‌زاده:

کلید موفقیت گردشگری سلامت همبستگی متولیان است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، همبستگی دستگاه‌های متولی و نظارت بر ساماندهی واسطه گران را شاه کلید موفقیت در گردشگری سلامت دانست.

محمدفرخ‌زاده از تشکیل شورای تخصصی گردشگری سلامت استان فارس خبر داد و گفت: این شورا با حضور نمایندگان نهاد‌های استانی مرتبط و تعیین کننده در حوزه گردشگری سلامت و با هدف تسریع در پیشبرد اهداف متعالی حوزه توریسم سلامت تشکیل شده است.

او گفت: آگاهی بخشی و ارتقاء سواد در حوزه‌های مختلف گردشگری و زیارت برای عموم جامعه در تمام زوایا، اهداف و برنامه‌های راهبردی و کلان را در پی خواهد داشت و لذا ضروری است نخست این مسئله خطیر و زیربنایی در اولویت سیاست گذاری بخش گردشگری قرار گیرد.

فرخ‌زاده گفت: در حوزه گردشگری سلامت اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در حال اجراست، با اعلام آمادگی منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری شهرداری و شهر سلامت با مجوز میراث فرهنگی و علوم پزشکی کنسرسیومی با موضوع گردشگری سلامت ایجاد و دستاورد‌های قابل توجهی را در آینده شاهد خواهیم بود.

او گفت: شرکت‌های تسهیل گر دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی تا دو هفته آینده نسبت به اخذ مجوزات بند ب آژانس‌های گردشگری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کرده و اداره کل میراث موظف است نسبت به تسهیل اخذ مجوزات، اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون استاندار فارس همچنین برندسازی توریسم سلامت از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: با کسب اطلاعات، آمار و ارقام دقیق از وضعیت گردشگران سلامت در سطح ملی و بین‌المللی می‌توان با برنامه ریزی منسجم‌تر و ایجاد انجمن حرفه‌ای سلامت در زمینه توسعه توریسم سلامت قدم‌های محکم و نقش تعیین کننده در تصاحب بازار‌های منطقه‌ای ایفا کرد.

فرخ‌زاده، تقویت و گسترش صنعت گردشگری سلامت در استان را مستلزم فراخوان جدید بیمارستان و درمانگاه‌های ایجاد شده در استان با استاندارد‌های لازم دانست و گفت: برای حفظ اعتبار نظام پزشکی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده، مقتضی است همایشی با محوریت اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی برای استاندارد سازی بیمارستان‌های پذیرنده سلامت (ipd) برگزار شود و به بیمارستان‌های ممتاز این حوزه لوح تقدیر و تندیس‌هایی برای تشویق سایر مراکز درمانی اهدا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار