لوازم اطفاء حریق به ۱۱ شهرستان لرستان اعطاء شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: لوازم اطفاء حریق به ۱۱ شهرستان استان اعطاء شد.

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در مراسم اهدا لوازم اطفاء حریق به ۱۱ شهرستان استان با ارائه گزارشی از ۱۵۰ نقطه بحرانی استان، اظهار کرد: به منظور آمادگی کامل پرسنل نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها و برای جلوگیری و مقابله با آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع این لوازم اعطا شد.

او به فصل حریق و خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: ۱۴ قلم از تجهیزات مقابله با حریق که در مجموع ۹۵۰ قلم از قبیل موتور سیکلت، دستگاه دمنده، فلکسی بک، لباس‌های ضد حریق، شن کش، بیل و... بود که با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی فراهم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با ابراز رضایت از هماهنگی و عملکرد نیروها، تصریح کرد: نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع، بر هیچکس پوشیده نیست؛ لذا انتظار داریم مانند سابق مردم محلی یاری رسان منابع طبیعی استان باشند.

نجفی افزود: از روستاییان، بهره‌برداران، دهیاران و شورا‌های روستا درخواست داریم نسبت به آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش‌سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعا به موضوع رسیدگی کنند.

در ادامه این مراسم احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان از فعالیت‌های انجام شده منابع طبیعی ابراز رضایتمندی کرد و گفت: انتظار داریم که همه دستگاه‌ها، مردم محلی، شوراها، دهیاران و... و نسبت به حفظ جنگل‌ها و مراتع کوشا بوده در این فصول حریق کمک رسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار