ایران و روسیه گذرگاه سبز گمرکی ایجاد می‌کنند

رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه گفت: در صورت شناسایی فعالان اقتصادی مجاز در ایران و روسیه، می‌توانیم موافقتنامه جدیدی را برای راه‌اندازی گمرک سبز امضا کنیم.

ولادیمیر بولاوین می گوید: با راه‌اندازی گمرک سبز و استفاده از سامانه مشترک ترانزیتی بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور به سرعت محقق خواهد شد. باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌های طولانی مورد تحریم آمریکا و غرب قرار داشته است، می‌توان با همگرایی دوجانبه بر تحریم‌ها غلبه کرد.

علیرضا مقدسی  هم گفت: در جریان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه توافق‌های خوبی بدست آمد و لازم است در اسرع وقت به مرحله اجرا درآید.  روابط اقتصادی در بخش‌های صادرات، واردات و ترانزیت روبه افزایش است و با برطرف شدن برخی موانع گمرکی، رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره و رایزنی با مقامات گمرک روسیه، رفع موانع گمرکی، تسریع در ایجاد گذرگاه سبز گمرکی، دیدار با تجار، بازرگانان و فعالان بخش‌های اقتصادی به مسکو سفر کرده است. او و ولادیمیر بولاوین رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه، دو یادداشت تفاهم‌همکاری و یک پیش‌نویس موافقتنامه حقوقی امضاء کردند.

یادداشت تفاهم همکاری  بین سرویس فدرال گمرک روسیه با گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و تربیت نیرو‌های زبده، تفاهم‌نامه تعامل بین گمرک دو کشور درباره مبارزه با تخلفات گمرکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی و نیز پیش‌نویس موافقتنامه شناسایی فعالان مجاز اقتصادی به منظور استفاده از گذرگاه سبز گمرکی از جمله تفاهم‌نامه‌های امضاء شده بین گمرک ایران و روسیه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار