مسوولان در تبیین مساله غدیر تلاش مضاعفی داشته باشند

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: موضوع امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) و تبیین مساله غدیر نیازمند تلاش بیشتر مسوولان است.

 سردار حبیب شهسواری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت گفت:حلاوت و شیرینی دهه ولایت و عید غدیر در گرو مردمی بودن آن است که باید متولیان امر زمینه مشارکت خود و دیگر اقشار را بیش از پیش فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه هم در این جلسه با اشاره به اینکه قدم برداشتن در راه امیرالمومنین علی (ع) افتخار است، گفت: طبق روایات و احادیث تلاش در راه عمل به فرمایشات وی، تبیین موضوع ولایت و قدم برداشتن در مسیر یاد شده عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی می گوید:آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن عید غدیر بکوشند چرا که انس با غدیر موجب مودت و علاقه به امامت و ولایت، می‌شود.

حجت الاسلام محمد فیاضی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تبیین برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر در استان گفت: برگزاری همایش تبیین مباهله، همایش میثاق با ولایت، همایش زنان پیشگامان حریم ولایت و امامت، شب شعر زلال غدیر، مراسم جشن روز عید غدیر و تجلیل از سادات، پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شاخص استانی و اطعام علوی در روز عید غدیر، از جمله برنامه‌های مهم دهه امامت در این استان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم عمل ارگان ها و سازمان ها به وظایف خود در قبال موضوع غدیر، گفت: باید ستاد غدیر با رویکرد معرفی امیرالمؤمنین (ع)، زدودن مظلومیت از چهره امام علی (ع) و دوری از برخوردهای سلیقه ای تقویت شود.

حجت الاسلام منصور امامی گفت: تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با محوریت کتاب الغدیر و المراجعات و خطبه غدیر با استفاده از روحانیون، تبیین غدیر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده و روز هجدهم ذی‌الحجه که پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا، امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد(ص)، و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.