معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی خبرداد

افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم در کشور

مهاجر گفت: از ابتدای برداشت گندم در کشور ۲۰ درصد افزایش تولید داریم.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستان زرندیه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با وجود شرایطی که در حال حاضر در جهان داریم و خشکسالی‌های اخیر خوشبختانه تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از ابتدای فصل برداشت امسال تا کنون حدود ۲۰ درصد نسبت به برداشت سال گذشته افزایش تولید داریم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

امیدواریم در پایان برداشت سال زراعی امسال بتوانیم افزایش تولید خوبی را در کشور داشته باشیم و یکی از دستاورد‌های خوبی که دولت محترم زمینه آن را ایجاد کرده خودکفایی گندم باشد.

تولید نهاده‌های دامی در داخل یکی از اولویت‌های اصلی ما در کشور است و از مجموعه بزرگ تولیدی نهاده‌های کشاورزی در شهرستان زرندیه استان مرکزی دیدن کردیم.

تولید نهاده‌ها با کیفیت بالا و آخرین تکنولوژی و دستاورد‌های علمی دنیا در این مجموعه در حال انجام است و امیدواریم که تولیداتش بتواند باعث افزایش سطح زیر کشت و تولید بخش کشاورزی در کل کشور شود.

وزارت جهاد کشاورزی در پی تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن است و تحقق این مسئله با وجود سرمایه‌گذاران و حمایت دولت محقق خواهد شد.

شهرستان زرندیه به عنوان یکی از مراکز صنعتی استان مرکزی و قطب تولید پسته با ۱۲ هزار هکتار سطوح باغی مثمر و سایر محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.