معاون وزیر جهاد کشاورزی در اراک؛

برای تامین امنیت غذایی باید ناوگان کشاورزی نوسازی شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به اراک گفت: برای تامین امنیت غذایی باید ناوگان کشاورزی نوسازی شود.

برای تامین امنیت غذایی باید ناوگان کشاورزی نوسازی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت کمباین سازی ایران در اراک گفت: برای تامین امنیت غذایی باید ناوگان تحقیقات و بیوتکنولوژی کشاورزی کشور نوسازی شود و کمباین سازی در این موضوع نقش محوری دارد.

کشاورز با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی وابسته به بهسازی و نوسازی ناوگان است افزود: هر کمباین در کشور بیش از ۱۷ سال فعالیت می‌کند و این درحالی است که عمر مفید کمباین در شرایط مطلوب کمتر از ۹ سال ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید مدل‌های جدید کمباین با ظرفیت بهینه نیاز اصلی بخش کشاورزی است و باید در شرکت کمباین سازی ایران با تقویت دانش فنی این نیاز تامین شود اضافه کرد:فناوری ساخت ماشین آلات کشاورزی در شرکت کمباین سازی ایران باید به گونه‌ای باشد که نه تنها غلات بلکه در کشت کلزا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

می‌توان در همه بخش‌های کشاورزی به خودکفایی رسید

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره  به خودکفایی گندم و رسیدن واردات شکر از سالانه یک و نیم میلیون به صفر تصریح کرد:  می‌توان با مدیریت منابع آبی و تجهیزات مدرن در همه بخش‌های کشاورزی به خودکفایی رسید.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته که شرایط کشاورزان چندان مطلوب نبود، شمار زیادی از تولیدات این شرکت در داخل کشور به فروش رسید بنابراین شرکت کمباین سازی ایران نگران فروش محصولات و یا متقاضیان کمباین نباشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.