مشفقیان:

اتوبوس‌های نشاط کودک بر پایه مشارکت‌های مردمی است

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: با توجه به فرارسیدن تابستان و آغاز تعطیلات مدارس، پایگاه‌های سیار خدمات اجتماعی در قالب ۶ اتوبوس در مناطق حاشیه نشین و محله‌های کمتر برخوردار شیراز مستقر شده و در حال خدمات رسانی به شهروندان است.

مصطفی مشفقیان گفت: دو دستگاه از این اتوبوس‌ها ویژه کودکان و نوجوانان بوده و با عنوان اتوبوس نشاط کودک و اتوبوس کتابخانه در حال فعالیت هستند.

او گفت: ما در طرح ایستگاه‌های سیار با سازمان‌های ناجا، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و.. همکاری کرده و بیشتر مربیانی که در این کلاس‌ها به امر آموزش مشغول هستند از بین خود مردم ساکن در محلات بوده و به صورت کاملا رایگان دانسته‌ها و هنر خویش را در قالب کلاس‌های نقاشی، خوشنویسی، زبان و... در اختیار سرمایه‌های این مرز و بوم قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی شهردار گفت: کتابخانه‌های این اتوبوس‌ها با بیش از هزار جلد کتاب، فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد و به تناسب درخواست و حجم مخاطبان، کتاب‌های مورد نیاز تهیه و شارژ می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، استقبال شهروندان از برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی موجود در این اتوبوس‌ها را قابل تأمل دانست و گفت: برنامه‌هایی که از دل مردم و برای مردم شکل می‌گیرند جذابیت و موفقیت بیشتری دارند.

مشفقیان گفت: کلاس‌های شهروند کوچولو نیز از دیگر خدمات این اتوبوس‌هاست که آموزش‌های حوزه شهروندی را در قالب نمایش‌های عروسکی، قصه خوانی و مسابقه در اختیار کودکان و نوجوانان این محلات قرار می‌دهد.

او گفت: کودکان و نوجوانان ساکن در بلوار اتحاد، شهرک قصر قمشه، شهرک سعدی، عادل آباد، بلوار مأذون قشقایی و شهرک بهار، می‌توانند با مراجعه به این اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های سیار، از کتاب‌های موجود در این واحد‌ها استفاده کرده یا در کلاس‌های ویژه اوقات فراغت تابستانی آن‌ها شرکت نموده و از خدمات موجود در این اتوبوس‌ها بهره‌مند شوند.

در اتوبوس‌های ویژه کودکان و نوجوانان، کلاس‌های آموزش نقاشی، زبان، خوشنویسی، قصه گویی، بازی‌های فکری و داستان خوانی به صورت رایگان برگزار و در کنار این کلاس ها، مشاوره‌هایی پیرامون کودک و تربیت فرزند نیز در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار