راه اندازی مراکز استعدادیابی فوتبال در تمام کشور

رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون، مرتضی محصص و فریدون معینی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال از برخی مدارس فوتبال پایه مشهد بازدید کردند.

غلامرضا جباری گفت: برنامه راهبردی فوتبال پایه کشور برنامه ریزی شده است که در طول ۸ سال انجام می‌شود.

او گفت: تمام استان‌ها آکادمی فوتبال تحت عنوان هیئت فوتبال استان راه اندازی شده که در این مرکز پرورش بازیکنان مستعد مربیگری پزشکی مدیریت و حقوق بازیکنان آموزش داده می‌شود.

رئیس دپارتمان جوانان و سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: برای شروع چهار منطقه شمال شرق خراسان رضوی، جنوب شرق کرمان، شمال غرب آذربایجان شرقی و جنوب غرب خوزستان برنامه ریزی شده است و تا پایان سال راه اندازی می‌شود و هر سال ۲ تا ۴ پایگاه به آن‌ها اضافه شده تا در هر استان کشور یک پایگاه استعدادیابی راه‌اندازی شود.

جباری گفت: خودباوری مهم‌ترین فاکتور موفقیت است. دانش و مهارت قابل به دست آوردن است، اما در هیچ کاری بدون باور و ایمان موفق نخواهید شد. کسی که به کار و خودش باور داشته باشد به هدفش می‌رسد.

او گفت: عدم وجود یک نقشه راه مناسب، بزرگ‌ترین ضعف فوتبال ایران است حدود ۶ تا ۷ ماه گذشته با میرشاد ماجدی نقشه راهی برای فوتبال ایران تدوین کردیم که هیئت فوتبال خراسان رضوی به عنوان اولین هیئت استانی در آن پیش‌رو بود. هیئت فوتبال خراسان رضوی بر این باور بود که راه نجات فوتبال وجود یک نقشه مدون است.

رئیس دپارتمان جوانان و سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: هیئت فوتبال خراسان رضوی متوجه شد که در فستیوال‌ها و مسابقات فوتبال پایه ساختار درستی ندارد و این قضیه را به جد پیگیری کرد. یک ایراد کوچک می‌تواند ساختار بزرگ و طویلی را دچار اشکال کند. تدوین این نقشه راه در خراسان رضوی را یک اتفاق خوب می‌دانم، سایر استان‌ها نیز این کار را به صورت پایلوت آغاز کرده اند.

جباری گفت: امیدوارم فدراسیون فوتبال به یک ثبات رسیده و نقشه راه مدارس و فوتبال پایه توسط فدراسیون اجرا شود تا چهار سال دیگر فوتبال ایران به جایی برسد که همه به دنبال آن بوده‌اند و هیچ زد و بندی در آن وجود نداشته باشد. کسانی که به بیراهه می‌روند یک روزی به دره خواهند افتاد. متاسفانه عده‌ای از مسئولان نیز به دلیل نبود یک نقشه مدون متوجه این قضیه نیستند.

او گفت: به دنبال جایگزینی تعادل به جای تلاطم در فدراسیون هستیم، عده‌ای می‌خواهند نفوذ کرده و فرزند و نزدیکان خود را وارد فوتبال کنند، اما تا روزی که در فدراسیون فوتبال هستیم اجازه نخواهیم داد تا کسانی مسیر منحرف را طی کنند. فدراسیون فوتبال اگر این نقشه راه را طی کند در واقع راه نجات را در پیش گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار