تیم گلبال بانوان خراسان رضوی در مسابقات کشوری سوم شد

دبیر هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی گفت: تیم گلبال بانوان استان در مسابقات قهرمانی کشور در جایگاه سوم ایستاد.

وحید نیک‌فرجام گفت: مسابقات قهرمانی گلبال در بخش بانوان، ۱۱ تا ۱۴ تیرماه در بابلسر برگزار شد و در این رقابتها، تیم استان بعد از تهران و خوزستان، سوم شد.

او گفت: رعنا نیازی، ساجده پهلوان، زهرا گزمه، نرگس حقی‌پور، صبا دهقانی و زهرا حسن زاده اعضای تیم خراسان رضوی در این رقابت‌ها بودند.

دبیر هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی گفت: این تیم به سرپرستی عارفه حیدریان و مربیگری نگار ستوسر در این رقابت‌ها حضور داشت.

گلبال یک ورزش جذاب ویژه توانبخشی است و علاقه‌مندان اصلی آن نابینایان و کم بینایان هستند که رغبت خاصی به سرگرمی با توپ دارند.

زمین این بازی در لحظه اول مانند زمین بازی فوتبال گل کوچک است، اما بازیکنان آن با بستن چشم‌های خود طبق قوانین خاص تلاش می‌کنند توپ را کنترل کنند.

گفته می‌شود این ورزش در سال ۱۹۴۶ توسط هانز لورنزن از اتریش و سپ ریندل از آلمان طراحی شد و هدف از آن بازپروری توان حرکتی و هوشیاری سربازان نابینایی بود که در جنگ جهانی دوم دچار مصدومیت‌های خاصی شده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.