فیروزآبادی:

معوقه مددجویان کمیته ۱.۵ درصد کل معوقات بانکی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در کشور تنها ۱.۵ درصد از کل مطالبات بانک‌هاست که نشان از وفاداری این قشر است.

مرتضی فیروزآبادی در کارگروه اشتغال و کارآفرینی فارس از ابلاغ زود هنگام اعتبارات به عنوان اولین دستور کار امسال این مجموعه سخن گفت و افزود: این مهم در فروردین ماه امسال به بانک‌ها ابلاغ شد.

او به موضوع ضمانت به عنوان یکی دیگر از موضوعاتی که در پرداخت تسهیلات حائز اهمیت است اشاره و ابراز امیدواری کرد که شرایط برای تسهیل ضمانت در کشور امسال تسهیل شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در کشور تنها ۱.۵ درصد از کل مطالبات بانک‌هاست که نشان از وفاداری این قشر است.

فیروزآبادی گفت: اگر شرایط در کشور فراهم شود امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به مشاغل نیز فراهم می‌شود، استانداران نیز می‌توانند کمک شایان توجهی به موضوع پرداخت تسهیلات کنند و زمینه افزایش تسهیلات در استان‌ها را فراهم کنند.

او گفت: ٢۵ هزار طرح اقتصادی از ۱۵ فروردین امسال تا پایان اردیبهشت ماه توسط ادارات کل کمیته امداد در کشور مورد بازدید قرار گرفته و مشخص شد که بیش از ۹۲ درصد از این طرح‌ها براساس برنامه زمان بندی در حال فعالیت‌های بودند و تنها ۴ درصد از این طرح‌های اقتصادی راکد بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: توجه به فرزندان مددجویان یکی دیگر از موضوعاتی است که در اولویت کمیته امداد کشور بوده و قرار است برای ١۵٠ هزار نفر از مددجویان امسال طرح‌های آموزشی و مهارتی اجرایی شود.

فیروزآبادی گفت: با توجه به حجم فعالیت‌های طراحی شده برای کمیته‌های امداد در سطح کشور، تفویض اختیارات نیز به استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و توجه به مشاغل دانش بنیان و خانگی اولویت ایجاد اشتغال در کمیته امداد است.

به گفته او؛ ایجاد نوآوری و پشتیبانی از تولید کالا و خدمات می‌تواند در کنار هم قرار گرفته و شرایط برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی مددجویان را فراهم کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: به صورت ماهیانه نسبت به پایش اشتغال‌های ایجاد شده به صورت استانی و ملی اقدام می‌شود و تاکنون تمام هدف‌گذاری‌های انجام شده در حوزه اشتغال محقق شده است.

فیروزآبادی گفت: بانک‌ها همکاری خوبی با کمیته امداد داشته و تسهیلات لازم تاکنون پرداخت شده، اما حجم قابل توجهی از این اعتبارت در انتهای سال پرداخت می‌شود، پرداخت تسهیلات در طول سال و توزیع متوازن، میتواند کمک شایانی به اشتغالزایی کند.

معاون کمیته امداد کشور گفت: اعتبارات امسال همچون سالیان گذشته تقسیم نشده و براساس جامعه هدف و سرانه جمعیت بیکار جامعه پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار