وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر و همتای واتیکانی:

ایران انعطاف نشان داده اما لازم است آمریکا شرایط توافق را مهیا کند

حسین امیرعبداللهیان گفت: ایران آماده توافق خوب و پایدار جدی است و در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه مقارن ظهر روز سه شنبه با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت و گوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک ساز و کار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راههای استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران ها تاکید کردند. 

برای توافق خوب و پایدار جدی  هستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار برگزار شده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها را تشریح و تاکید کرد ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطافهای مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

سردار شهید قاسم سلیمانی، نقش مهمی در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و مسیحیان سوریه ایفا کرده است

مقامات ایران و واتیکان در ادامه در مورد مسائل منطقه ای به تبادل نظر پرداخته و بر ضرورت استقرار صلح و امنیت پایدار، بویژه در منطقه غرب آسیا تاکید کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد ایران در راستای ایفای مسئولیت جهانی در مقایله با تروریسم، با مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی، نقش مهمی را در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و نیز مسیحیان سوریه در برابر تروریست های جنایتکار داعش ایفا کرده است، امری که مورد قدردانی واتیکان است.

با جنگ در اوکراین مخالفیم/ نگران بحرانی شدن شرایط شمال سوریه هستیم

حسین امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد ایران همان قدر که با جنگ در اوکراین مخالف است و از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به آن حمایت می کند، با جنگ در دیگر مناطق جهان نیز مخالف است. 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد ما به ویژه نگران هر گونه بحرانی شدن شرایط در شمال سوریه هستیم و تلاش های مهمی را برای جلوگیری از بروز یک بحران جدید صورت داده ایم. 

در این دیدار دیدگاه مشترک  ایران و واتیکان در خصوص استفاده سیاسی از ابزار تحریم های فرامرزی غیر قانونی، مورد تاکید قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان رویکرد ایران را برای حل سیاسی بحران های یمن، اوکراین و افغانستان تبیین کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان طرح دموکراتیک ایران برای برگزاری رفراندوم در میان فلسطنیان اصیل شامل مسلمان، مسیحی و یهودی را برای واتیکان تشریح کرد.

وضعیت در لبنان نیز مورد ارزیابی حسین امیرعبداللهیان و نخست وزیر واتیکان قرار گرفت.

وی از وزیر امور خارجه واتیکان برای سفر به تهران دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
چرا مذاکرات بصورت انلاین پخش نمی شود تا ببینیم واقعا کدام طرفین بهانه جویی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
غیر منعطف = غیر منطقی = داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هر روز حرفای تکراری بابا نمیاد برجام توافق کنه چقد منت میکشید کارتون با برجام تموم مگ نگفتن مذاکرات دوحه بی نتیجه بود دنبال چی هستین اخه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
من موندم اگه یه سری چیزا نبود شماها دیگه چه حرفی برای گفتن داشتید؟مثلا سوریه ، برجام،یمن ،فلسطین ، مذاکره هسته ای ... سیاسیون که همه حرفاشون همیناست اخبار داخلی هم که همش همین چیزهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام: شاید تصور کنید این دیدگاه افراطی، عدم تعامل و سازش ناپذیری با دنیای غرب است ولی بر اساس عبرت های روشن معاصر حقیقتی انکار ناپذیراست مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است و اهداف مذاکره هم باج خواهی و پسرفت کشوردرسراشیبی سقوط است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار به مانند تیم روحانی در صورت عدم پافشاری برخواسته های به حق جمهوری اسلامی تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری مانند غربگرایان و شیفتگان مذاکره قبلی به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما همچنان ازطرف دو رئیس جمهور اخیر آقایان احمدنژاد و مخصوصاً روحانی اجرا نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مردشور خودتون با انعطاف تون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
امریکایی ها هیچ ارزشی براتون قائل نیستن // بیخود خودتان را سبک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نگران شمال سوریه هست نگران ایران نیست ، سوریه مگه دولت و صاحاب نداره که شما نگرانش هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دمت گرررم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اینها نخود هر آشی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
انعطاف باید دو طرفه باشه نه یه طرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آمریکا = غیر منعطف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرگ بر مذاکره با دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
حداقل به این دولت مذهبی و متدین دروغ تحویل نده. چه انعطافی داشتی؟ حتما انعطاف تضمین؟؟ شما هنوز نمی دونید هیچ دولتی هیچ تضمینی را در برابر منافع ملی و امنیتی خود در اولویت اجرا قرار نمی دهد. ؟در روابط بین الملل چیزی به نام تضمین وجود ندارد. هر قراردادی تا زمانی که منافع را تامین کند اجرا می شود. مذاکره کنید که هم شما از برجام منتفع شوید هم شرکت های امریکایی بتوانند با روسها و چینی ها در ایران رقابت کنند. در غیر این صورت راه بجایی نمی برید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تفکرات شما با قانون جنگل همخوانی دارد.ذهنیت شما این حق رو به طرف امریکایی میده اما برای ایران هیچ حقی قایل نیست. مگه میشه . مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
این حرفها که حرفهای دوست عزیز کری، آقا جواد هست؟
همونهایی که باعث و بانی عقب ماندگی چندین ساله کشور شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پس چطور امضا کری تضمین بود
اصلاح طلبان بی خاصیت پررو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آمریکا قصد داشت مثل گذشته با معلق نگه داشتن برجام بلاتکلیفی در ایران ایجاد کنه که قانون مجلس آنرا خنثی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مجلسی ک نتونه از حق مردم دفاع کنه باید تعطیل شه
آخرین اخبار