+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

پاییز ۱۳۸۲ در تاریخ ایران یادآور شروع پرونده‌ گفتگوهای هسته‌ای ایران است که بیش از ۱۸ سال به طول انجامیده؛ تطویلی که عادی هم نیست!

سال ۱۳۳۵ بود که ایران قدم‌های اول را برای رسیدن به فناوری هسته‌ای برداشت تا با استفاده از انرژی حاصل از این فناوری، ضمن برنامه ریزی برای جایگزین کردن آن به جای سوخت فسیلی، در زمینه‌های پزشکی، فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی از انرژی هسته‌ای استفاده کند.

این قدم با تاسیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۱۳۵۳ شکل جدی تری به خود گرفت تا ایران با عضویت در این نهاد از تجربیات کشور‌های هسته‌ای دیگر در توسعه صنعت هسته‌ای خود استفاده کند.

مشارکت ایران و آژانس طی سالیان بعد نیز ادامه یافت تا اینکه فرانسه هم برای ساخت دو نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی هسته‌ای در منطقه دارخوین استان خوزستان، سال ۱۳۵۵ در کنار آمریکا که پیش‌تر به منظور مشارکت در برنامه هسته‌ای ایران رسما به همکاری با کشورمان اقدام کرده بود، ورود کرد.

قرارداد با فرانسه و تلاش‌های رژیم پهلوی برای توسعه زیرساخت‌های اتمی، باعث ایجاد سوء ظن در نهاد‌های مطالعاتی و کارشناسی آمریکا در زمینه انرژی هسته‌ای شد.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

ایران پیش از انقلاب به دنبال ساخت نیروگاه های هسته‌ای متعددی بود که با کارشکنی غربی ها انجام نشد- نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۹۷۷

موسسات مطالعاتی آمریکا بر این باور بودند که ایران پژوهش برای تولید محدود سلاح‌های هسته‌ای شروع کرده و مرکز پژوهش هسته‌ای امیرآباد تهران نیز محل اجرای این برنامه است.

البته این اتهامات با توجه به بازرسی‌های پرتکرار آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران هیچگاه اثبات نشد و پروژه احداث این دو نیروگاه پیشرفت زیادی نداشت تا اینکه باوقوع انقلاب اسلامی پروژه ساخت آن‌ها در عمل متوقف شد و به دنبال آن سایر کشور‌های اروپایی هم که در برنامه هسته‌ای ایران مشارکت داشتند همه توافقات با ایران را تحت فشار  آمریکا لغو کردند تا برنامه هسته‌ای ایران با مدتی توقف مواجه شود.

پس از گذشت سالیان دراز از آن دوران، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام می کند همین فرانسه که نقش پلیس بد را در مذاکرات دارد، قبل از انقلاب یک میلیارد دلار پول ایران را برای سرمایه‌گذاری هسته‌ای گرفت، خورد و رفت و این کشور هرچه در صنعت هسته‌ای دارد از ایران دارد.

اما فعالیت‌های هسته‌ای ایران باوجود وقفه‌ای دو سه ساله مجددا از سر گرفته شد و دوباره روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر قرار شد.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

سال ۸۱ سخنگوی منافقین ادعا می‌کند ایران در نطنز و اراک تأسیسات غنی سازی اورانیوم و رآکتور آب سنگین ایجاد کرده است

این همکاری‌ها ادامه داشت تا اینکه ۲۳ مرداد ۱۳۸۱، «علیرضا جعفرزاده»، سخنگوی گروهک منافقین در نشستی خبری در «هتل ویلارد» واشنگتن با طرح اتهاماتی مدعی شد تصاویری دارد که مشخص می‌کند ایران در نطنز و اراک تأسیسات غنی سازی اورانیوم و رآکتور آب سنگین ایجاد کرده است.

پس از این ادعا، شبکه CNN آمریکا در گزارشی خبری، با جنجال رسانه‌ای تصویری نادرست از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به افکار عمومی جهان مخابره کرد و با طرح اتهاماتی، ایران را در تلاش برای رسیدن به سلاح اتمی نشان داد.

این اتفاقات موجب شد آژانس به برنامه هسته‌ای ایران حساس شده و به طور جدی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ورود کند و مسئله ( ادعای داشتن ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران) مطرح شود.

بر این اساس شهریور ۸۲ شورای حکام آژانس، قطعنامه کشور‌های اروپایی علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را به تصویب رساند که این مصوبه اولین قطعنامه علیه اتمی علیه ایران بود و پروند هسته‌ای ایران را وارد مرحله جدیدی کرد.

پس از تصویب این قطعنامه، باوجود همکاری‌های داوطلبانه ایران با آژانس که در طول سال‌های بعد نیز ادامه یافته قطعنامه‌های متعددی پشت سر هم علیه ایران صادر و به همین علت پروند هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شد.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

دهه ۸۰ خورشیدی هنوز به نیمه نرسیده پرونده هسته‌ای ایران با هدف اعمال فشار حداکثری بر ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارسال می‌شود

با ارسال پرونده ایران به شورای امنیت، برنامه هسته‌ای ایران با موجی جدید از قطعنامه‌ها مواجه شد که پرونده ایران را روز به روز سنگین‌تر می‌کرد.

حاصل این حجم از قطعنامه‌ها این شد که شورای امنیت به همه کشور‌ها ابلاغ کرد از عرضه یا فروش هرگونه وسایل صنعتی یا نظامی که به روند تکمیل برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند خوداری کرده و  از آن‌ها خواست تا تمام مبادلات اقتصادی در بخش دولتی یا خصوصی را زیر نظر بگیرند.

آژانس به فاصله سال‌های ۸۲ تا ۹۱ با تصویب قطعنامه‌ها و گزارش‌های متعدد پیرامون برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، پرونده ایران را به یکی از  پرونده‌های ویژه خود مبدل کرد.

اما حواشی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران به فقط به صدور قطعنامه محدود نشد و آژانس در همین بازه زمانی ۹ ساله با ارائه گزارش‌های پرشمار به شورای امنیت باعث شد تا این شورا به صدور یک بیانیه و شش قطعنامه  ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل اقدام کند.

فصل هفتم به شورای امنیت این اجازه را می‌دهد تا با صدور مجوز اقدامات نظامی یا غیرنظامی علیه هر کشوری که موجودیت آن تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود به برقراری صلح و امنیت بین‌المللی اقدام کند که البته با توافق برجام این عمل درباره ایران اجرایی نشد.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

مذاکرات سعدآباد با سه کشور اروپایی با هدایت حجت‌الاسلام حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی 

برجامی که حاصل ۱۲ سال مذاکره بود و شروع آن از اواخر مهر ۸۲ با مذاکرات هسته‌ای ایران و تروئیکای اروپایی (سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه) در مجموعه سعد آباد تهران همراه بود.

مذاکراتی که در آن ایران حاضر به پذیرش چند توافق‌نامه شد تا به تدریج فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم در کشور را به حالت تعلیق درآورد.

گفتگوهایی که البته تاکنون با بیش از ۱۸ سال به درازا کشیدن، پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ لقب گرفته است.

توافقی که در سعدآباد منعقد شد، توافقاتی مثل بروکسل و سپس پاریس را به دنبال خود داشت تا به موجب آن ایران با اقداماتی داوطلبانه در جهت اعتمادسازی و نه به عنوان یک تعهد یا حتی الزام قانونی پذیرفت که همه فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی خود را مثل ساخت، تولید، نصب، آزمایش، سرهم‌بندی و راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های گازی متوقف کند تا اتحادیه اروپا نیز با اعطای امتیازاتی اقتصادی از جمله اقدام به عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی به جبران آن امتیازات بپردازد.

چانه زنی و گفتگو بر سر برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران با اضافه شدن طرف‌های دیگر یعنی چین، روسیه و آمریکا طی سال‌های بعد از توافق پاریس در شهر‌هایی مثل ژنو و نیویورک ادامه داشت تا برنامه جامع اقدام مشترک مشهور به برجام و به دنبال تفاهم لوزان در روز سه‌شنبه ۲۳ تیر ۹۴ بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد و طی این توافق ایران در قبال لغو تحریم‌ها متعهد به پذیرش محدودیت‌هایی در بخش‌های فنی و هسته‌ای تاسیسات هسته‌ای شود.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

به عقیده بسیاری، ترامپ با خروج یکجانبه از برجام به پیچیدگی های مذاکرات هسته ای چندین ساله ایران با قدرت‌های جهانی افزود

سه سال بعد، اما با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ آمریکا به صورت یکجانبه آمریکا از برجام خارج می‌شود.

از آن سال تاکنون و با خروج آمریکا از برجام مذاکرات ایران در قالب ۱+۴ در دفعات مختلف با تیم های مذاکره کننده متفاوت انجام شده که در این بین اتحادیه اروپا نقش واسط مذاکرات بین ایران و آمریکا را به عهده داشته، نقشی که پیش‌تر خانم موگرینی مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازی می‌کرد هم اکنون به جوزف بورل مسئول فعلی سیاست خارجی اتحادیه سپرده شده است.

این اتفاقات تنها بخش کوچکی از تاریخ ۱۸ ساله مذاکراتی هستند که هنوز که هنوز است در زمان و مکان گم شده و علی رغم اینکه ایران خواسته های خود از توافق را مثل موضوع انتفاع اقتصادی به روشنی بیان کرده، طرف آمریکایی با تکرار درخواست های حداکثری خود علاوه بر اینکه به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس حتی حاضر نیست تا پایان دوره ریاست جمهوری بایدن بر آمریکا به ایران امتیاز بدهد، می‌خواهد موضوعات مرتبط به حضور منطقه‌ای ایران و بحث دفاع موشکی کشورمان را هم ذیل مذاکرات دخیل کند که البته به گفته علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان طرح چنین درخواست هایی فراتر از حقوق متعارف بین‌المللی با جواب محکم نه مواجه خواهد شد.

حالا اما در آخرین موضع گیری خانم کولونا وزیر امور خارجه فرانسه که کشور متبوعش سابقه روشنی هم در مذاکرات هسته ای نداشته به ایران پیشنهاد داده فرصت توافق را مغتنم شمرده چراکه انجام توافق، بهتر از نداشتن توافق است.

+۱۸ سال مذاکرات؛ پرونده‌ای گمشده در زمان و مکان

پس از خروج ترامپ از برجام، بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا تاکنون حاضر نشده به ایران ضمانت‌های عینی را برای دستیابی به توافقی پایدار ارائه دهد

این گزاره فرانسوی اما چندان معقول به نظر نمی‌آید چراکه ایران بارها در جهت اعتمادسازی و رفع شبهات پیرامون برنامه هسته‌ای خود این فرصت ها را مغتنم شمرده و علی رغم حصول توافق و پذیرش تعهدات با بدعهدی و عدم ارائه ضمانت همین کشورهای اروپایی مواجه شده که برجام نمونه آخر آن است.

حال که ایران در موضوعات مختلف از جمله در موضوع هسته‌ای، هزینه صیانت و پایبندی به حقوق ملت ایران را می‌دهد چه بهتر است تیم مذاکره کننده کشورمان پس از ۱۸ سال مذاکره در پایتخت های کشورهای اروپایی یا آسیایی این بار بی تفاوت نسبت به عنصر زمان و اصرار طرف غربی برای توافق عجولانه فقط به نتیجه‌ای فکر کند که آینده را برای کشورمان تضمین کند و نتیجه‌ای متفاوت از برجام برای ما رقم بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۵:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ایران کشور خوبیه ولی نیاز به تصفیه داره. ناخالصی توش خیلی زیاد شده.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تمامی این لیستی که اینجا ارایه میکنم کسانی هستند که با تهمت و افترا به البانی نشین بودن مردم ایرانی را به عناوین مختلف تحقیر کرده اند و باید عذر خواهی کنند. اگر به قانون جمهوری اسلامی اعتقاد دارند. به شرح زیر:12:02-22:52-17:09-19:54-09:32-10:03-14:29-22:53-11:26-13:32-19:59-10:09-10:35-11:24-09:42 این اشخاص مردم را به آلبانی نشینی متهم کردند. وزارت اطلاعات داریم. پلیس فتا داریم. این مملکت صاحب دارد. 15 نفر از کامنت گذاران اتهام آلبانی نشینی وارد کردند. چیزی که در فضای مجازی ثبت بشود قابل پاکسازی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مذاکره را تمام کنید. فقط با موشک باید امریکا رو کوبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
درود، کشوری که قوی باشد مذاکره نمیکنه مثل روسیه عمل میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
14:29 دقیقه. تو ناشناس هستی ولی من 7891 هستم. اگر سرلشکر ستاد یا صف باشی مرا میشناسی. ناشناس با قاتل و وطن فروش و خیانتکار گره می خورد و لی 7891 نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سایبری یهودی یا آلبانی شماره 7891 هستی
Iran (Islamic Republic of)
45006006
۲۲:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
تو در ماورای آنچه که نیست ، هستی . بازنده
Iran (Islamic Republic of)
رضا فیروزی
۲۳:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
امریکاییها به اصطلاح مسولین و سیاستمداراننشان هنوز فکر میکنند که ابر قدرت و تنها سوپراستار جهان هستند و میتوانند تمامی کشورای دنیا را زیپروبال خود بگیرند.ولی هنوز باور ندارند که یک کشوور میتواند خود روی پای خود بی ایستد و خودش متکی و به خودش باشند...نه داداش کور خوانده اید.بمباران زاپن و ااتمان و ببقیه کشورها تمام شده است و ایران از یکی از اینن کشورهاهاست میتواند خودکفا باشد...والسلاDEATHA TTO AMERICA
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
زیاد جوش نزن برو تحقیق در همین ایام تحریم‌های اتمی، نفت رو زیر قیمت بازار فروخته اند که مملکت اداره شود همین خسارت بس است نیازی به بمب و موشک و ... نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۸:۰۰ این کارها را دولت قبل انجام داد که میخواست تحریمها را دور نزند تا در منظر کشورهای غربی دولت مودب و حرف گوش کنی جلوه دهد تاآنها دلشان بسوزد و تحریمها را برداشته یا کمرنگ تر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
Yjc ها گزارشی از نیروگاه اتمی بوشهر تهیه کنید که چه خبره !؟ کار می کنه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اندازه باتری قلمی برق تولید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
22:52
آلبانی هوا خوبه؟
پیری باید به فکر خرید سنگ قبر باشی اینجا نچرخ برو ببین کفن چنده
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۲:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آقای گروسی
مسخره است چرا این باید محکوم خلع سلاح اتمی (برجام) باشه؟ در حالی که حتی 1 بمب اتم هم نداریم
برو جلوی اون رژیم صهیونیستی سرطانی اسرائیل غاصب رو بگیر که 300 تا بمب اتم ساخته
برو مانع آمریکا باش که 5000 بمب اتم ساخته
برو چین رو محکوم کن که حداقل 400 بمب اتم ساخته
برو هند رو تحریم کن که 150 بمب اتم داره
برو روسیه رو بکشون به مذاکرات خلع سلاح اتمی که حداقل 5000 بمب اتم در انبار هاش موجود هستش
برو به نظارت از پاکستان و انگلیس و فرانسه که حداقل 1000 بمب اتم ساختند
کره شمالی رو محکوم کن که 50 بمب اتم ساخته
و.......
قدرت متوقف کردن اون ها رو ندارید دیگه برای قدرت نمایی
اون وقت ایران باید پشت میز دادگاه برجام محکوم باشه؟ و همین طور تحریم و تحقیر بیشتر داشته باشیم
خنده داره
چون بمب اتم بهانه ای برای آمریکا است فقط می‌خواهند ذهن ها رو از بمب های اتم و جنایت های خودشون منحرف کنند
دنیا دنیای ضعيف کشی و ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
امریکا به هیچ وجه دنبال امضای حقیقی برجام و رفع تحریم ها نیست هدف او صرفا مذاکره برای مذاکره و اتلاف وقت و بازی دادن ایران و جهان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کلا ما روی لج و لجبازی مذاکره می کنیم هیچ هدفی غیر تسلیحاتی نداریم که اگر داشتیم تا کنون بابد ثمر می نشست !!!برق اتمی، نداریم !!!پیشرانه دریایی و زیر دریایی اتمی،نداریم!!!چه چیزی در این مدت مذاکره توانسته ایم از انرژی اتمی صلح آمیز بهره برداری کنیم لطفا مدعیان جواب دهند !؟ طرف مقابل حق دارد که با ما اینگونه رفتار کند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
بله طرف مقابل حق دارد که برای کشتار هزار تا هزار تا بمب اتم ساخته
و ضعیف کشی راه انداخته و ایران مظلوم را محکوم کند!!!
شما از کجا میدونی که برق اتمی نیست؟ پس با کدوم برق وای فای راه انداختی و گوشی ات رو روشن کردی
آلبانی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
IQ ناشناس 19:54 میشه بفرمایید نیروگاه اتمی بوشهر در چه حاله !؟بعد ۲۵ سال !!!بدلیل نقص فنی خواب امثال شما متحجرین عقب افتاده بی سواد هر جا کم میارن از واژه آلبانی استفاده می کنند از لحاظ شما هر کس تو مملکت اعتراض کنه ضد فلان و فلان برای اینکه در دهان ها رو ببنیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
گیرم نیروگاه اتمی بوشهر تو مدار باشه مگر ما درستش کردیم !؟ مدعی چی هستی 19:54
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خب شما پیرمرد های فسیلی آلبانی معلومه که در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر نقشی نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بله نیروگاه اتمی بوشهر هم توسط مهندسان ایرانی ساخته شده
آلبانی چه خبر؟
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این روحانی کلا توی عمرش یه کار انجام داده بود، اونم توافق شکست خورده سعد آباد بود.
کل برنامه ای هم که با اون کلیدش داشت این بود که هرجور شده توافق جدیدی امضا کنه باهاشون که خود به خود، ایران گل و بلبل بشه.
اگه این توافق امضا میشد، ایران گل و بلبل میشد، ولی ایشون هیچ توانایی دیگه ای در اداره کشور نداشت، فقط یک تیر در تفنگش داشت که به سنگ خورد.
بعد نشست تماشا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
منتخبین شمارو هم دیدم دیگه
رئیسی میخاست سفره مردم رو بزرگتر کنه و نون مردم رو به تحریم ها گره نزنه !
رضایی میخاست بدون افزایش قیمت یارانه 400 هزار تومانی پرداخت کنه
از بدی های برجام می گفتن و میگفتن ما مقتدرانه مذاکره میکنیم ! اولا مذاکره نمیکنید و فقط وقت تلف میکنید چون بلد نیستید دوما نه تنها برجام رو بهتر نکردید کم مونده با ترویستی موندن سپاه هم موافقت کنید
قرار بود پارتی بازی ها بره کنار و افراد لایق بیاد بالا ولی هرکس تو تلویزیون یه فحش به دولت قبل داده بود اومد شد وزیر و معاون و ... مثل خاندوزی و اون مجری شبکه افق و ...
قرار بود امیدواری تو مردم موج بزنه بدتر هر روز یه قشری از مردم میان تو خیابون
قرار بود مسکن رو انبوه سازی کنید بعد یکسال به این نتیجه رسیدن عزیزان که فقط دو تا مشکل دارن یکی زمین و دیگری هم بودجه
پول نفت چی میشه ؟ نفت روحانی چه قیمتی بود نفت رئیسی چه قیمتی فروش میره و ادعا میکنه که پول فروش رو هم نقد میگیره ( دروغ میگن مثلا عراق پول گاز رو ریخته تو یه حساب به اسم ایران تو خود عراق دوباره )
قرار بود با یه میلیون تومن شغل ایجاد کنن با یه میلیون تومن دوتا روغن 5 کیلویی میتونی بخری الان
قرار بود اجاره مسکن رو کنترل کنن
و هزاران قرار دیگه که هیچکدوم عملیاتی نشد ! اتفاقا فقط گشت ارشاد و .. زیاد شدن با زورگیری ارازل و اوباش و ...
لعنت خدا به همتون
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۰۷:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ناشناس۱۳:۵۵ منتخب شما اونقدر گند زده که حتی با میلیونها تانکر گندزدا نمیشه پاک کرد پس اگه حرف درست نمیتونی بزنی حد اقل ساکت شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لعنت خدا به توی شیطان رجیم 13/55 معلومه هم ضد انقلابی هم ضد روحانی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مسولان محترم لطف کنن اگه یک شفاف سازی کنن در مورد هزینه ها انجام شده و باج های داده شده به روسیه جهت ساخت و راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و میزان برق تولیدی این نیروگاه و اینکه چند درصد از برق مصرفی کشور رو تولید می کنه ممنونشون خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لطفاً. از دولت فخیمه جناب حسن فریدون بپرسید که چقدر پول خرج نیروگاه هسته‌ای بوشهر کرده
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
8:26 راست گفت هیتلر و چه حکیمانه سخنی. من هم ده گلوله در خشابم میگذارم و نه تای انرا خرخ کشتن خیانتکاران میکنم و یکی را برای دشمنم نگه میدارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
البته خودت اگه از خیانتکاران و وطن فروشان نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
گشتاپو دنبالت میگرده
Belgium
DANI
۱۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
غنی سازی ۹۹ درصد آغاز شود‌
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
چشم. میخوای 99.99999 رو آغاز کنیم؟ دستور بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
پیشنهاد میکنم مستند های (سه شنبه ۱۴ جولای) و (داستان اتم) رو حتما ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یکسری مزخرفات ک ب خورد مردم میدن .....اگه برجام خیلی بد چرا دولت کنونی در ب در دنباله توافقه .اگه خیری توش نیس چرا ی شبه همه چی ۳۰۰دصد گرون شد و چرا شما میخواین مداکره کنین..حرف مفت نزن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مضخرف خودتی
تو برو همون مهدکودک من و تو و bbc که صدای شیطان هستش رو نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مردم با عزت و غیور ایران بیش‌از نیم قرن و شاید بیشتر در سختی زندگی کرده اند ولی هیچگاه عزت شان رو با چیزی عوض نکرده اند و بازهم برای سربلندی و عزمت و عزت ایران و ایرانی حاضر به تحمل سختی ها هستند و در اصل این آقایونی که سنگ برجام و توافق به هرقیمتی رو به سینه می زنن، که نون و نمک این نظام رو خوردن و به هرطریقی به هرحال فرزندان و آقازاده هاو خانواده هاشون رو فرستادن تو کشورهای عضو ناتو آلان نگران بیزینسشون هستن و نه مردم
Sweden
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این یک حساب ساده ای است. نیاز به تعقل ندارد.
امریکا اسراییل و نوکران نو پایشان منافقین درراستای تخاصم و فشار حداکثری بر ایران از هرمورد و بهانه موجود استفاده کرده و میکنند. منافقین همان کاری را میکنند که بارزانی وکردهای عراق برضد صدام انجام دادند یعنی تحویل اسناد و گزارشات کذب و جعلی در مورد فعالیت های هسته ای و تسلیحاتی٬ تا بدین وسیله زمنیه سازبهانه جهت گریز از انجام تعهدات امریکا و غرب و نشان دادن ایران به عنوان طرف مقصر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
تا پوتین اجازه ندهد هیچ توافقی انجام نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
حداقل پوتین آن قدر شجاعت و غیرت داره
که هیچ کسی حتی جرعت تهدید خاک روسیه رو هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
پوتینو دوست داریم تا شما غرب زده ها جونتون در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
روسیه شریک تجاری ماست ، غربیها به چشم ارباب رعیتی به ما نگاه میکنند و در روابطشان با دیگر کشورها فقط بدنبال اجراء تعهدات طرف مقابل میباشند
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۷:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
تو لایق کفش پوتین هم نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
دیگه همه فهمیدند که بازیمون دادند و فریب خوردیم دیگه وقتشه که در کویر لوت و یا دشت کویر و یا بلوچستان و سیستان و بیابان‌های ایران آزمایشات اتمی و ترقه بازی راه بیندازیم گویا اینها زبان آدمیزاد نمی‌فهمند.
من تعجب میکنم چرا برابر و مقابل این حیوانها ما باید دست بسته باشیم؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
من از این برنامۀ مذاکرات سر در نمیارم، ولی وقتی اون دنیا ازم بپرسن "عمرت رو تو چه راهی صرف کردی؟" براش جواب دارم. اگه بپرسن "آیا زمین خدا گسترده نبود تا مهاجرت کنید؟" براش جواب دارم. خطاب به مسئولین مربوطه: زندگی من و هم نسل های من به خاطر سیاست‌ها و تصمیمات شما نابود شد. اما اون دنیا سر پل صراط منتظرتونم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
منتظر باش
خدا گفته بری تو کشوری که عرق و بی حجابی و آلودگی راه انداخته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به قول اون بنده خدا
اگه بهشت و جهمنی وجود داشت این مسئولای ایران تلاش میکردن ماها بریم بهشت ؟ اینا حقوق به ریال و هزینه ها به دلار رو کردن تو پاچه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
ای کافر نادان خاموش
نمیدونم صهیونیست هستی یا فرماسون یا کمونیسم یا....
هزاران پیامبر الهی فرستاده های خداوند گفتند که بهشت و جهنم جایگاه حقیقی انسان هستش پس از این دنیا که آزمایش الهی است
و گناه نابخشودنی انکار بهشت و جهنم که وعده و مژده خداوند است کفر مطلق است و عذاب انکار آن گناه آتش ابدی و جاودان جهنم خواهد بود
مسئولین هم از کره ماه و مریخ نیومدند 4 تا بنده خاکی هستند اون بد هاشون میرن جهنم
خوباشون هم از اهل بهشت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بهشت و جهنم حتمی است
به قرآن مجید قسم هرچی کافره ریخته تو این سایتا
خدانگهدار تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
با مطالعه نظرات کاربران و بازدید کنندگان میتوان فهمید که پسمانده های حزب توده و نوکران روسیه کم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
تو خودت یکی از همون پسمانده های فسیلی آلبانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
پس مانده تو و امثال تو هستن که در زندان کمونیست شدن. چقدر شهید مطهری و ... با امثال شما صحبت کردند اما آدم نشدین. همین شماها بودین که به خاطر خلقی نبودن به شهید بهشتی هر روز دشنام می دادین. زمانی که قبله شما مسکو و پکن و پیغمبرتان مائو و چه و استالین بودن ما نفتکشاشونو تو خلیج فارس با موشک می زدیم. پس بکش زیپو
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۷:۳۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ای دشمن دین خدا منافق ننگت باد وابسته امریکا نوکری ننگت باد مرگ بر توده ای مرگ بر امپریالیسم مرگ بر حماقت مرگ بر حماقت مرگ بر حماقت تو امت مومن رو توده ای خطاب میکنی؟چون ایران باروسیه تامل داره؟ چون در مقابل جهل غرب قد علم کرده. اگه بخام عادلانه بگم تو مجسمه حماقتی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
عجب خرهایی هستن این غربیها تا ایران به سلاح اتمی نرسه دست بردار نیستند با مذهب های احمق شما با این کارتان ایرانیان را تشویق میکنید به آنچه نمیخواهند برسند تجدید نظر کنند واقعا خر و احمق تشریف دارید.
اگر علما دین با اینهمه تهدید و تحریم و نابرابری و ناعدالتی و ظلم و بدعهدی و پیمان شکنی به ساخت سلاح اتمی راضی شوند چه ،ایران کره شمالی دیگر خواهد شد آنهم با گاگولی و نادانی خودتان!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
18 سال مذاکره بی نتیجه ، 18 سال عقب افتادن از پیشرفت اقتصادی، 18 سال باج دادن به چین و روسیه و هند و .... ، 18 سال تاراج ثروت ملی بوسیله کاسبان تحریم ، 18 سال در جا زدن در صنعت خودرو ، 18 سال افزایش تورم ........ کشور را به کدام سمت می برند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
تنها راه نجات از این گرداب
خروج از NPT
ساخت سلاح های اتمی و نه گفتن به آمریکای جنایتکار فاسد و روباه پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
از سال سی و پنج تا کنون نزدیک به ۶۶سال میشود که عمر یک انسان است.
چرا دانش هسته ایی را صدها برابر رشد و توسعه ندادید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مرگ بر مذاکره با دشمن.
حیف اینهمه سال عمری که تلف شد
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
«بهتر است تیم مذاکره کننده کشورمان پس از ۱۸ سال مذاکره ، این بار بی تفاوت نسبت به عنصر زمان و اصرار طرف غربی برای توافق عجولانه فقط به نتیجه‌ای فکر کند که آینده را برای کشورمان تضمین کند و نتیجه‌ای متفاوت از برجام برای ما رقم بزند.»
و مگر تا به حال تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان غیر از این بوده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
چرا از روسیه و چین هیچی نگفتی شماها را عروسک خیمه شب بازی آنها شدی
روسیه شده بابات
چين شده مامانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خودتون رو چرا نمی گید ؟؟ آمریکا شده پدرت فرانسه مادرت ،المان خارسوت ،انگلیس هووت و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
عجب کافر همه را به کیش خود پندارد
چون شما آلبانی ها هم آمریکا باباته
اسرائیل هم ننت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کور بشی اگر دروغ بگی. ،، غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۰۸:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
لاقل شعور حرف زدن داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آلبانی نشین های وطن فروش خائن مزدور
Pakistan
بی نام
۱۰:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ای کاش این انرژی اتمی به یه دردی هم میخورد که میگفتیم به دردسرش ارزید.حداقل ازش برق تولید کنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
انرژی اتمی بسیار با ارزشه البته برای ملت و کشوری که استفاده کنند،دست کم ، برای دارو های با ارزش ضد سرطان و عکسبرداری‌های پزشکی و پیشرفت کشاورزی با ارزشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
تو که با پرچم پاکستان پیام میدی
مگه بمب اتم به درد این کشور گدا پرور و مستراح خورد؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۰:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
وقتی آژانس توطئه برگشت به هجده سال پیش را با رژیمی اشغالگر ،رژیم صهیونیستی کلید زد یعنی آژانس بیخود و سیاسی و آژانس یک بازیچه و همانند بچه دارندگان سلاح و زورگو به نام دارا های سلاح اتمی است.
یعنی در واقع هیجده سال هیچ و پوچ !!!!
هیجده سال تلاش برای هیچ تلاش برای تحریم بیشتر ،تلاش برای محدودیت بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
راهبرد اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریمها که رهبر انقلاب برای دولتها ترسیم فرمودند بهترین راه مقابله با تحریمها و زیاده خواهیهای غربیها بود که متاسفانه از سوی دولتها جدی گرفته نشد
Pakistan
ت-م
۱۰:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
به خدا مردم و بدبخت کردین با این انژی اتمی ...،تحریم ،فروپاشی اقتصاد و فقیر تر شدن مردم همش نتیجه ی این انرژی اتمی هست...18 سال از عمر مردم ایران به روزگار سختی و گرفتاری و استرس گذشته ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
باید برای انرژی اتمی بجنگیم.اگر میدونستین انرژی اتمی چقدر برامون نیازه هیچوقت ناامید نمیشدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
Ip پاکستان
این دیگه فیلتر شکن نیست چون فیلتر شکن ip نداره
خب چطور برای شما پاکستانی ها بمب اتم صدتا صدتا آزاده؟
بدبخت اگر کشورت سلاح اتمی نداشت الان کشور هند با ما هم مرز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
شما حق نداری با پرچم پاکستان که بزرگترین تولید کننده گدا و حمال و مزدور و تروریست سلفیه پیام بدی اونم در مورد ایران
پاکستان بزرگترین صادر کننده سرباز به عنوان حمال به عربستانه
بزرگترین تولید کننده گدا
و بزرگترین مستراح جهان بعد از هندوستانه
۲۸۰ میلیون جمعیت داره ۲۷۸ میلیونش نون ندارن بخورن تو هرخونه ای ۵۰ نفر مثه بچه گربه چپیدن
پس لطفا در مورد ایران نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
هیجده سال مسخره عالم و آدم شدیم چون نه تیم باهوشی داشتیم و نه دشمن شناس بودیم و هستیم.
مذاکره با پیمان شکن ها همانند آب در هاون کوفتن است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیار زاگرسی
۱۰:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آتش زدن برجام ،خروج از پروتکل الحاقی ،خروج از ان پی تی ،غنی سازی نود درصد ،ساخت سلاح اتمی و ساخت میلیونها سانتریفیوژ و ساخت صدها تونل زیر زمینی و جانمایی تاسیسات مخفی در دل رشته کوههای البرز و زاگرس ،ساخت نیروگاه‌های فراوان ،ساخت دانشگاههای فراوان ،تشویق دانشجویان فیزیک اتمی و برداشتن آزمون و کنکور برای این دانشجویان،رونق تجارت و ترانزیت و ساخت و ساز با توکل بر خود و توان خود ،و صدها مورد دیگر فرار ایران از پاپوشی است که خود مهمترین عامل آن بوده و چرا خود را با دست خود محدود ساختیم؟؟؟؟!!!!!
خلاصه باید تلاش کرد و اندیشه پرست از این قید و بندها رهایی یافت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
همیشه پیام هایی که ضد آمریکا و ضد صهیونیست ها و ضد منافقین هستش 4 تا منفی میخوره و یک پیرمرد آلبانی فسیلی هم مشغول چرت و پرت گفتن هستش
اگر دقت کنید عقل درست و حسابی هم برای نوشتن کامنت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
شاید هم این کامنت ها از تل آویو ارسال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
متحجر عقب افتاده بی سواد اکثر قریب به اتفاق پیامهای ارسال اگر نگاه کنی با پرچم ایران درج میشود یعنی IP آدرسها در داخل کشور ...بی منطق این درد و دل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اتفاقا 30 درصد کامنت ها با ip خارج ارسال شده
و منافقان که مثل تو شوخ نیستند برنامه تغییر آی پی هم دارند میتونن با ip ایران پیام بفرستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
18 سال اوج جوانی بود که رفت
Germany
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یعنی اگر این مذاکرات نبود این 18 سال نمی رفت ؟ و هنوز در همان دوران کودکی بودید ، که هستید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
در تاریخ اسمت نوشته میشود که تو برای آینده این کشور چقدر صبر و فداکاری کردی‌.هسته ای تا چند سال آینده خیلی ضروری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
به نظر مسئولان گرامی خارجی ها و مردم مارو با هم گذاشتن سر کار
یه زمان میگفتن آقای احمدی نژاد بد بوده
آقای روحانی اومده آواربرداری کنه«««۴ سال»»»
بعد هم گفت حالا ریل گذاری«««۴ سال»»»
ایشون هم که می فرمایند در حال پرداخت بدهی قبلی ها هستند
دقیقا چند سال میشه؟
وعده های قبل از ریاست کجا میره؟!
از کجا میاد!؟
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
گذشته ها گذشته و افسوس نخور اما برای آینده بهتر اگر طرح و برنامه ای دارید بسم الله بفرمایید تا ببینیم غیر از قر زدن چی در چنته دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آقای ناشناس با پرچم آلمان که زیر همه کامنتها جواب گذاشتی، اونی که 7000 صفحه برنامه داشت یکی دیگه بود نه این بنده خدا که اومدی ازش برنامه میخوای.
برنامه ریزی و طرح توسط روسا و بزرگان حکومتی باید داده بشه، نه مردم عادی
گیریم که طرح هم داشته باشه این بنده خدا، آیا حکومتیها اجرا می کنن؟ کم نبوده طرح هایی که داده شده اما چون جلوی رانت خیلیها رو میگرفته هیچ مجالی بهش داده نشده
موندم باشگاه خبرنگاران برای چی همچین کامنتهای مسخره ای رو درج میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دوست گرامی با پرچم آلمان عزیزت
با فیلتر شکن میای یا اونجایی؟
در هر دو حالت داستان داری و خودت می دونی
اما وقتی فردی با ادعا مقامی به عهده میگیره و به مردم وعده و وعید میده
باید پاسخگو باشه و به حرف هاش عمل کنه
وگرنه تز دادن و حرف مفت رو امثال شما خوب بلدید
اما عمل در جهت منافع مردم؟!
خود رئیس جمهور ها و نور چشمی هاشون، چند جلد کتاب قبل از انتخاب شدن و برای رای گرفتن منتشر کردند؛ الان چند صفحه از همونارو رو اجرا کنند
اجرای طرح های اضافی پیشکششون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
پس چرا نمی‌نویسید ۱۸ سال دورغ گفتن خودتون و سرکار گذاشتن مردم و بردگی کشیدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خوب آمریکا تضمین نمی دهد ایران با اضافه کردن بندی که در صورت خروج و یا هر بهانه آمریکا حق افزایش غنی سازی و ایجاد شرایط سخت تر برای آمریکا اضافه کند و آمریکا را در شرایط سخت تر قرار دهد
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آمریکا و دشمنان همین را برای رسیدن به اجماع جهانی می خواهند تا با کمک سازمان های وابسته به خود همان بلایی که سر عراق و افغانستان در آوردند سر ایران هم در بیاورند و فکر میکنید افزودن بند به توافقات دست ایران است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
استاد ۱۱:۱۶ که در نقش مدافع تخریب میکنی و از همه سوال میپرسی
ایران با افغانستان و عراق یکی هست؟
به نظرم چند دقیقه ای سکوت کن و بیشتر استراحت کن
تا به خودت و دیگران در نشنیدن صحبت های غلطت کمک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
افغانستان ، عراق و لیبی از اول ضعیف نبودند آمریکا ابتدا با انواع بهانه قدرت آنها(توان موشکی و هسته ای عراق و لیبی را طی مذاکرات فرسایشی ) را گرفتند و پس از ضعیف کردن آنها را نابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
نه دیگه بمب اتم ساختش واجبه
خیلی این غربی ها پر رو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این وسط روسیه و چین هستن که مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات هستن وگرنه قبل از عید توافق شده بود. روسیه که خودش تحریمه مشخصه که دلش نمیخواد تحریم های ما برداشته بشه و نفت ما وارد بازار بشه
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۰:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
فقط یک مزدور دشمن میتونه موافق این ذلت (برجام) باشه شما حتی از بند های مذاکرات هم خبر نداری
1) تمام تاسیسات اتمی و نیروگاه های ایران باید منهدم یا خاموش گردد
2)توقف برنامه موشک سازی ایران همانند اوکراین
3) تولید تانک و خودرو ها و راکت ها و ناو های نظامی متوقف گردد و همانند ژاپن، جمهوری اسلامی ایران از داشتن سپاه و ارتش محروم است
4) فروش نفت ایران توسط امریکا و 40 درصد سود برای آن ها
Germany
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خیلی کوچکی ، برو بچه سیاست که بچه بازی نیست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
10:48 این قینوسها را از کجات در آوردی؟ مگر تا حالا متنی افشا شده؟ شما از قرارداد چین با ایران و قرارداد روسیه با ایران خبر داری؟ گذاشتن کسی خبردار بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
بله متن برجام لو رفته
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اگر به فرض فردا صبح راس ساعت ۸ آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند ، روسیه و چین چطور مانع می‌شوند؟؟!!!!!!
اگر آمریکا تحریم‌ها را تماما لغو کند دیگر برجامی وجود نخواهد داشت که روسیه یا چین بخواهند مانع به نتیجه رسیدن مذاکره باشند!.یعنی اصلا مذاکره ایی باقی نخ اهد ماند!
بنابر این کسانی که روسیه را مانع می‌دانند همچون جناب مطهری نماینده سابق مجلس و البته دیگر اصلاح طلبان ، باید بدانند زمان آدرس غلط دادن تمام شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
زیاده خواهی دشمنان از یک طرف و خیانت روسیه و چین از طرفی دیگر و هم چنین بی اطلاعی ما از قوانین بازی و روابط بین المللی و همچنین وجود سودجویان از تحریم باعث شده این مذاکرات به نتیجه نرسه.
Germany
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
به قول خودتان پیداست که خیلی بی اطلاع هستید ! پس سکوت برای حفظ شان تان بهتر است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
درباره نقش خرابکارانه روسیه در مذاکرات هم می نوشتید
اعترافات وزیر خارجه سابق هنوز بی جواب مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
همان بهتر که این برنامه خلع سلاح ایران شکست خورد
درود بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
منافق هزاران هزار بار بدتر از منافق است حکایت روسیه و آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۸:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آقای گروسی
مسخره است چرا این باید محکوم خلع سلاح اتمی (برجام) باشه؟ در حالی که حتی 1 بمب اتم هم نداریم
برو جلوی اون سگ هار رژیم صهیونیستی سرطانی اسرائیل غاصب رو بگیر که 300 تا بمب اتم ساخته
برو مانع آمریکا باش که 5000 بمب اتم ساخته
برو چین رو محکوم کن که حداقل 400 بمب اتم ساخته
برو هند رو تحریم کن که 150 بمب اتم داره
برو روسیه رو بکشون به مذاکرات خلع سلاح اتمی که حداقل 5000 بمب اتم در انبار هاش موجود هستش
برو به نظارت از پاکستان و انگلیس و فرانسه که حداقل 1000 بمب اتم ساختند
کره شمالی رو محکوم کن که 50 بمب اتم ساخته
و.......
اون وقت ایران باید پشت میز دادگاه برجام محکوم باشه؟
خنده داره
چون بمب اتم بهانه ای برای آمریکا است فقط می‌خواهند ذهن ها رو از بمب های اتم خودشون منحرف کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
داداش من دنیا دنیای ضعیف کشی و بی عدالتیه .
منتهی اگر بر حق باشیم و با خدا ،همه و همه از ما ضعیفترند.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کار درست همینه اینکه قدرت داره رها کنی و سالم و ضعیف رو بگیری و نمایشی اذیتش کنی،همه دنیا می‌دونن ولی میخوان بگن دیدید آژانس مانع دسترسی ایران شد ،خود کرده را هیچ تدبیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
البته کار درست در جهان ظلم و در جهان نابرابری و در قانون جنگل اینگونه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
چرا به کمپ‌آلبانی حمله موشکی نمیشه؟
چرا سران منافقین ترور نمیشن؟
چرا یک گروه ویژه در کشور جهت مبارزه با این خائنان بالفطره ایجاد نمیشه؟
چرا اجازه نفس کشیدن به این حیوانات داده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
فعلن تیم اقتصادی دولت گرامی آقای رییسی هزاران هزاران برابر بیشتر از اونهایی که نام بردید ضربه وارد کرده است شدیم موش آزمایشگاهی و انواع قوانین انقباضی اقتصادی روی ما آزمایش میشود
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
لزومی نداره خون خودمان را کثیف کنیم خودشون یکی یکی دارند فسیل می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آره راست میگی 11/24 همه اربابان آمریکا ئی یکی از رده خارج شده اند ترامپ که از ترسش جرات بیرون رفتن ندارد با پمپئو کثیف و بایدن هم تلو تلو کنان راه میرود دلتان را له چی خوش کردید ای غرب گدایان بی عزت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ما برای اینکه تحریم نشیم و مردم کشورمون به فقر و بدبختی نیفتند سلاح های اتمی نساختیم ولی حالا که توسط امریکا و رژیم صهیونیستی در ظالمانه ترین و بی رحمانه ترین تحریم ها هستیم. این همه جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و هزاران شبکه علیه ما به راه انداختند. ترور و اسلام ستیزی و تفرقه افکنی هم فراموش نشود
دلیلی هم نداره که دیگه به اون پیمان مزخرف یک طرفه NPT پایبند باشیم
در این همه جنگ روانی تحریم کامل هم هستیم بسیاری از مردم هم به فقر افتادن
سلاح اتمی هم نداشته باشیم حکایت آش نخورده و دهن سوخته
Germany
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آمریکا و دشمننان با اطمنان از این که تسلیحات مناسب دفاعی نداشته باشیم مانند لیبی و عراق و سوریه و . . . بر سرمان خراب می شوند و نه تنها کشور بلکه خانواده ها را هم تجزیه و متلاشی خواهند کرد
پس تحمل فقر و تحریم های ناجوانمردانه با داشتن استقلال و اتحاد صد ها برابر ارزشش بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آیه قرآن کریم سوره نساء 100-105: کافران دوست دارند سلاح های خود را کنار بگذارید و از آن ها غافل باشید تا یکباره به شما بتازند
ایه شریفه سوره 60 سوره انفال : ای مسلمانان در برابر کفار تسلیم نشوید و به بهترین سلاح مجهز باشید از جنگ با ان ها هم نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آیه 60 سوره انفال
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خوب شانس که نداریم دست و پایمان را بستند آنهم خودیها ،اش نخورده و دهان سوخته .
آقایان بزرگوار ارتش و سپاه و کشوری و لشکری طرف های ما تحریم و تهدید میکنند ،طرف ما کافر است نه مسلمان و نه دیندار با وژدان ،این فتوا که ظرف های ما دشمن و کفارند و نه عدالت‌خواهان به ضرر اسلام و مسلمانان و ایرانیان است و علما دین باید تجدید نظر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
الان چه کسی باید محکوم به مذاکرات باشه؟
انگلیسی که قاتل 10 میلیون ایرانی بوده؟
امریکایی که 8 هزار بمب اتم ساخته؟
روسیه ای که به مرز های اروپا حمله ور شده؟ و اونم 8 هزار بمب اتم ساخته؟


مظلوم تر از ایران برای تحریم و مذاکره پیدا نشد؟
الان برای چی رفتیم پای میز مذاکرات
برای اینکه هزاران موشک نقطه زن برای دفاع داریم همون رو هم تحویل بدیم؟ که روز بعد با همون تسلیحات هممون رو قتل و عام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کجا رو میتونیم بزنیم جز اهداف کور در عراق و سوریه ...دنیای امروز دنیای تکنولوژی و اقتصاد و داشتن روابط قوی بین المللی است نه اینکه دشمن تراشی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ناشناس 11:11 تل آویو چه خبر شایدم آلبانی
خب موشک های ایران دفاعی هستش نه حمله ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
نترس مقداری از اروپا هم زیر موشک‌های ایران است بنا به موشک‌های آزمایش شده یعنی رونمایی شده و آن‌ها ی نشده آمریکا هم خبر نداره تا چه رسد به شما ئیکه کم اطلاع هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
هر ضربه ای خوردیم از خودمون خوردیم
خیانت منافقین مزدور
تا کمپ آلبانی هست خیانت هم هست
تا یک‌نفر از منافقین زنده هستن ایران روی آرامش رو نخواهد دید
در تفنگت ۱۰ گلوله بگذار ۹ گلوله برای خائن به میهنت
یک گلوله برای ذشمنت(هیتلر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ای کاش هیتلر نمیگفت چون خودش یه ادمکش درجه یک بود و منفورترین ادم بین المانی هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آفرین این کلام را باید با طلا نوشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
غنی سازی ۹۹ درصد آغاز شود‌ . آمریکایی ها و اروپایی ها بی منطق، بی وجدان، بی انصاف، بی تعهد، دیکتاتور، دروغگو و نفهم هستند و اختیاری از خود نداشته و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که بجای آنها تصمیم می گیرند و خط مشی ترسیم می کنند. ایران باید برجام را آتش زده و غنی سازی را آغاز کند.
آمریکا و اروپا در جنگ اوکراین و روسیه ، همچون خر در گِل گیر کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
میشه بفرمایید که غنی سازی ۹۹ درصد چه دردی از شما مداوا کرده که اینگونه رگ کردنتان قلمبه شده !؟نیروگاه اتمی بوشهر بعد از ۲۵ سال کار توسط دوستان عزیزتان هنوز هم که هنوز نتوانسته خدمتی به ملت دهد و میلیارد دلار هزینه شده و آخرش هیچ و پوچ ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
غنی سازی نود درصدی برای موتورهای هسته ایی خودروها و ناوگان تجاری و دریایی کاربرد زیادی میتواند داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
و 45 سال بیچارگی مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
البته 45 ساله بدبختی منافقان آلبانی که مثل سگ آواره هستند. و تو هم یکی از این پیرمرد های خرفت منافق فسیلی سایبری هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
۴۵ سال آزادی مردم ایران.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
43 سال استقلا ل و بالندگی که تمامی شیاطین توان جلوگیری از آن را ندارند
43 سال فشار بر مردم توسط غرب و غربگدایان
43 سال دست از پا دراز بودن غرب با استفاده از هر ابزاری برای کنترول و تجزیه و براندازی و اسلام ستیزی ، ایران ستیزی ، . . .
این افتخاری است که در جهان فقط مردم ایران دارند
به داشته هایت افتخار کن و سختی ها را در واپسین مراحلشان تحمل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
تو این +۱۸ سال چرا نتونستید یه نیروگاه اتمی پایدار تحویل ملت بدهید چرا اینقدر بیت المال را هدر دادید!؟منفعت این همه سال مذاکره جز بدبختی و تحریم و ....چه چیزی بوده است !؟ از قدیم می گویند درخت تنومندی را نمی توانی بیندازی از سایه اش استفاده ببر
آخرین اخبار