سه هزار دانش‌آموز عشایری آذربایجان غربی در طرح پایش یادگیری شرکت دارند

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: سه هزار دانش آموز عشایری استان در مناطق ۱۶ گانه آموزشی در طرح پایش یادگیری (تثبیت یادگیری) با هدف ارتقای کیفیت آموزش ثبت نام کرده و در کلاس‌ها شرکت دارند.

رقیه سامی گفت: ۲۷ هزار دانش آموز عشایری در سال جاری تحصیلی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که چهار هزار نفر آنان نیازمند تعمیق و تثبیت یادگیری تشخیص داده شده اند که از این تعداد ۷۵ درصد در طرح پایش یادگیری مشارکت دارند.

او با بیان اینکه این طرح در قالب مدرسه تابستانه در مناطق عشایری همزمان با سایر مناطق استان اجرا می‌شود، می گوید: این طرح در قالب ۱۶تا ۲۴جلسه برای هر ماده درسی از ۱۵ تیرماه تا آخر مرداد ماه ۱۴۰۱اجرا می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌کند.

سامی با اشاره به سایر برنامه‌های اداره آموزش و پرورش عشایر استان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های یک ماهه پیش دبستانی مناطق دو زبانه برای بیش از ۴۵۰ نواموز، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل دانش آموزان عشایری و کیفی سازی آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش عشایری است.

او با بیان اینکه ساماندهی و توانمند سازی نیروی انسانی و فضای آموزشی در حال اقدام است، گفت: آماده سازی معابر ورودی دانش آموزان (تابلو‌های تبلیغاتی، هشدار دهنده، خط کشی، آسفالت)، نظارت برروند تهیه و توزیع تجهیزات فناورانه آموزشی و پرورشی مورد نیاز مدارس محروم و لازم التوجه قبل از شروع سال تحصیلی جدید با ابلاغ اعتبار وزارتی ۱۳ میلیارد ریال و کیفی سازی فعالیت‌های آموزش و یادگیری در مدارس عشایری در راستای توسعه عدالت آموزشی از اهم برنامه‌های اجرایی برای آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.