فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران:

امنیت مرزهای کشور با مجاهدت مرزبانان پایدار است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت مرزهای کشور پایدار و قابل اتکا است و مرزبانان تلاش قابل ستایشی برای پاسداری از مرزهای کشور دارند.

سردار احمدعلی گودرزی روز شنبه در آیین دانش‌آموختگی فراگیران مرکز آموزش مرزبانی خراسان‌ رضوی افزود: مرزبانان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی می کنند و در خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ و اشرار ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی در منطقه جایگاه دارد.

سردار گودرزی اضافه کرد: شهدا با خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری کرده اند و راه و مسیر شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: جهاد فی سبیل الله جایگاه رفیعی دارد و وقتی استقامت و پشتکار، در ماموریت ها پیشه ما شود، رهرو راه امامان بزرگوار خواهیم بود.

سردار گودرزی افزود: همه سربازان ولایت، سرسپرده فرماندهی کل قوا هستند و با تقویت روحیه دین باوری، مرزهای کشور را نفوذناپذیر کرده اند.

وی گفت: اکنون دشمن دیوارهای ناموس کشور را هدف قرار داده است، لذا باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه کرد، دشمن در تلاش است گشت ارشاد نباشد، که سربازان ولایت اجازه نمی دهند کسی در کشور دل در گرو دیگران داشته باشد.

وی با تاکید بر ارتقای معیشت کارکنان مرزبانی و انتظامی، افزود: فرمانده انتظامی کشور اعلام کرد که در ۲ تا سه سال آینده دولت ٦٠ هزار منزل سازمانی و ملکی برای بخش انتظامی تدارک می بیند و مرحله اول اعتبارات را نیز ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص داده است.

سردار گودرزی گفت: در تلاش هستیم حقوق و مزایای نیروها را نیز افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: تقویت امکانات رفاهی نیز پیگیری می شود، در مشهد در ۲ سال گذشته ۲ هزار تختخواب بر رفاهیات خانواده مرزبانی افزوده شده است.

سردار گودرزی افزود: قاچاق و ورودکالاهای قاچاق از توطئه های استکبار علیه کشور است و در مرزها به صورت قاطع با پدیده قاچاق برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۰ پرونده قاچاق در مرزبانی تشکیل شده همچنین چهار هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان عوارض نیز از قاچاقچیان اخذ و به حساب دولت واریز شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشف بیش از چهار هزار قبضه سلاح و مهمات در مرزهای کشور از دیگر اقدامات مرزبانی در برخورد با قاچاقچیان بوده است.

گودرزی افزود: دشمن خارجی و اشرار مسلح، قصد نفوذ و ایجاد ناامنی در داخل کشور را دارند به طوری که در سه روز قبل ۲ مورد درگیری با اشرار در استان کردستان رخ داد که در این ۲ عملیات تعداد زیادی سلاح از اشرار کشف شد و تعدادی نیز به هلاکت رسیدند همچنین در این درگیریها ۲ نفر از درجه داران مرزبانی نیز شهید شدند و یک مرزبان درجه دار هم با اصابت گلوله مجروح شد.

وی اضافه کرد: مرزبانان با فراگیری آموزش‌های تخصصی و رزمی و در اختیار داشتن سیستم های الکترونیکی و اپتیکی در محافظت از مرزها به خوبی عمل می کنند و اجازه تجاورز به اشرار و بیگانگان را نمی‌دهند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بین مرزبانان و مرزنشینان نیز انسجام خوبی وجود دارد و چتر حمایتی مرزبانان از مرزنشینان باعث می‌شود آنها نیز در موارد اضطرار کمک خوبی برای مرزبانان باشند.

در این آیین فراگیران در قالب چهار رسته مرزبانی به افتخار اخذ درجه نائل آمدند و به ٢ گردان نیز سردوشی اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار