موجودیت ۵۰۰ نسخه کتاب ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی مشهد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ نسخه کتاب و مجله ویژه ناشنوایان در بخش ویژه مربوط به این گروه در کتابخانه مرکزی مشهد موجود است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این کتاب‌ها با موضوعاتی از قبیل ناشنوایی، کم شنوایی و آموزش زبان اشاره است، همچنین کتاب‌هایی که نویسنده آن‌ها کم شنوا و ناشنوا هستند در این بخش قرار دارد.

او افزود: کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد حدود ۳۵۰ عضو ناشنوا دارد که خدمات ویژه‌ای به این قشر ارائه می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: علاه بر امانت کتاب ویژه ناشنوایان، کلاس‌های هنری و آموزشی ویژه اوقات فراغت، کلاس‌های خط، نقاشی، کاردستی و دکوپاژ، بازی و ریاضی و اوریگامی نیز برای این گروه برگزار می‌شود.

سبزیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای، برگزاری نشست کتابخوان کشوری ویژه کتابداران بخش ناشنوایان و ارسال کتاب به مدارس استثنایی برای استفاده دانش آموزان ناشنوا و کم شنوایی که معلولیت جسمی - حرکتی هم دارند از دیگر اقدامات است.

او تصریح کرد: معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی به زبان اشاره و بازنشر در صفحه اینستاگرام کتابخانه مرکزی نیز از دیگر اقدامات این کتابخانه برای ناشنوایان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از اهداف این اداره آشنایی بیشتر اقشار خاص جامعه همچون ناشنوایان و کم شنوایان با خدمات این کتابخانه و استفاده از ظرفی‌های موجود در آن است.

سبزیان اظهار کرد: همچنین می‌توان با برگزاری آیین‌های رونمایی، نقد و بررسی و معرفی و خوانش آثار نویسندگان کم شنوا و ناشنوا علاوه بر انجام رسالت اصلی کتابخانه‌ها مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گامی موثر در راستای معرفی بیشتر نویسندگان ناشنوا و کم شنوا برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.