طراحی شبکه آب‌های سطحی به‌صورت نرم‌افزاری در شیراز

شهردار شیراز گفت: طراحی شبکه آب‌های سطحی در این کلانشهر به‌صورت نرم‌افزاری بوده و مشخصاً سطح بارندگی و نقاط احتمال آب‌گرفتگی را اعلام می‌کند.

سید احسان اصنافی در حاشیه بازدید استاندار فارس و هیئت همراه از ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز گفت: در پی هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر بالاترین سطح هشدار (قرمز) در فارس و شیراز با موضوع بارندگی‌های پیش رو و احتمال وقوع سیلاب در این کلان‌شهر، در سه روز گذشته شهرداری شیراز با ظرفیت هفت هزار نفر نیروی انسانی در روز نسبت به پاکسازی سطح شهر اقدام کرده و تمام مسیل‌ها و مسیر‌های آب پاکسازی، شاخ و برگ‌های درختان بریده‌شده و دپوی مصالح و کارگاه‌های شهرداری حتی در پل سلمان فارسی رودخانه خشک جمع‌آوری‌شده است.

او گفت: در مرکز مدیریت بحران شهرداری شیراز، با نظارت تصویری که بر همه شهر داریم به صورت لحظه‌ای موضوع رصد آغاز شده و هر نقطه از شهر که دچار آب‌گرفتگی شده است، نیرو‌های شهرداری سریعا وارد عمل شده و نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده‌اند.

اصنافی با بیان اینکه تجهیزات امدادی به‌طور کامل تست و نواقص برطرف شده است، عنوان کرد: دو مانور در این سه روز داشته‌ایم و شهرداری شیراز با اشراف اطلاعاتی نقاط سطح شهر در سطح آمادگی کامل و بالایی برای خدمت به مردم در این بارش الهی است.

او گفت: طراحی شبکه آب‌های سطحی به‌صورت نرم‌افزاری بوده که مشخصاً سطح بارندگی و نقاط احتمال آب‌گرفتگی را اعلام می‌کند.

استاندار فارس در ادامه حضور در ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز، از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز بازدید و از نزدیک روند ارائه خدمات‌دهی به شهروندان در مواقع بحران را مورد ارزیابی قرار داد.

رضا جاویدی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سامانه با تشریح اقدامات انجام شده، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نقاطی که در سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی شده بود، پیشتر به مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز این موارد اعلام شده و همکاران نیز نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده بودند.

او با بیان اینکه این مرکز به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی توسط کارشناسان، پاسخگوی شهروندان است، افزود: در مواقع بحران با برنامه‌ریزی انجام شده علاوه بر ثبت تماس و موارد اعلام شده در سامانه، موارد اضطراری به صورت پیامک برای شهرداران مناطق، معاونین خدمات شهری و مدیران ستاد بحران ارسال می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه گزارشات، رصد و پایش‌های انجام شده به صورت پیوسته در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز قرار می‌گیرد، عنوان کرد: شهروندان فهیم شیرازی همواره یاری‌گر مجموعه شهرداری شیراز در مواقع بحرانی بوده‌اند و انتظار می‌رود همواره در این زمینه نهایت همکاری را با خادمین خود در مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار