پاسخ طعنه آمیز زاخارووا به درخواست ژاپن

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخی طعنه آمیز به درخواست ژاپن مبنی بر عدم رزمایش نظامی گفت توکیو اگر بخواهد می‌تواند بگوید خورشید از غرب طلوع کند.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص درخواست ژاپن از مسکو مبنی بر عدم برگزاری رزمایش نظامی در جزایر کوریل، اظهار داشت که توکیو می‌تواند به همین میزان موفقیت، تقاضا کند که خورشید از غرب طلوع کند.

براساس گزارش اسیپوتنیک یوشیهیکو ایسوزاکی، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد دولت این کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک نماینده‌ای به روسیه فرستاده است و خواستار حذف «سرزمین‌های شمالی» (توکیو جزایر جنوبی کوریل را با این اسم می‌نامد) از منطقه تمرینات نظامی روسیه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: ما مجبوریم حقیقت نوشته شده را دوباره یادآوری کنیم جزایر کوریل جنوبی بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو فدراسیون روسیه است، حاکمیتی که بر اساس نتایج جنگ جهانی دوم به طور قانونی به کشور ما تعلق دارد و شکی در آن نیست.
 
شایان ذکر است ژاپن به جزایر کوریل جنوبی در دریای اختسک که تحت کنترل روسیه است، ادعای مالکیت دارد. توکیو در اختلاف ارضی که به پس از پایان جنگ جهانی دوم بر می‌گردد -زمانی که سربازان شوروی این جزایر را از ژاپن گرفتند- به این جزایر با عنوان سرزمین‌های شمالی اشاره می‌کند. این اختلاف باعث شده است این دو کشور نتوانند به شکل رسمی معاهده رسمی امضا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار