رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت:

نام «قاسم سلیمانی» با مقاومت عجین شده است

شعر باف گفت: نام حاج قاسم سلیمانی در کنار مفهوم مقاومت برای همه مردم عالم عجین شده است.

سعید شعر باف رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در نشست خبری این جشنواره جهانی گفت: مفهوم مقاومت، جزئی از فرهنگ هم کشور‌های دنیا است، کم‌تر کشوری را می‌توان نام برد که در تاریخ خود انقلابیونی که علیه ظلم قیام کردند را گرامی ندارد.

به گفته شعر باف اگرچه این مفهوم ممکن است مصادیق مختلفی را در کشور‌های مختلف داشته باشد، اما عشق به مقاومت در سرشت همه آدم‌ها نهفته است.  

شهردار کرمان گفت: به اذعان همه کسانی که در این سال‌ها تاریخ مقاومت و تاریخ جهان را بررسی می‌کنند، نام حاج قاسم سلیمانی در کنار مفهوم مقاومت برای همه مردم عالم عجین شده است، حتی از کسانی که مسلمان نیستند، اما به مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی علاقه‌مندند، حتما نام حاج قاسم را به عنوان قهرمان مقاومت خواهید شنید.

به گفته دبیر جشنواره، افراد بسیاری برای زیارت مزار حاج قاسم به کرمان آمدند، از کشور‌های گوناگون کسانی دل در گرو حاج قاسم بستند که مسلمان نیستند و این نشان می‌دهد که مفهوم مقاومت چقدر عمیق است. هنر شعر می‌تواند این مفهوم را به بهترین شکل بین ملت‌ها جاری کند.  

شعر باف گفت: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت کم‌نظیر است و نمی‌شود جشنواره‌ای را که بهانه ایشان آغاز می‌شود، معمولی برگزار کرد.  

او می‌گوید: این جشنواره جهانی شعر «مقاومت» بنا دارد کیفیت را در بالاترین سطح ممکن ایجاد کند، که در حال برنامه‌ریزی برای مراسم پایانی جشنواره که در کرمان خواهد بود، هستند.   

مقاومت فراتر از جغرافیا

مجتبی احمدی دبیر جشنواره شعر مقاومت گفت: از اواخر سال گذشته برای برگزاری این جشنواره برنامه‌ریزی صورت گرفت و فراخوان آن در سوم خردادماه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، هم در سطح ملی و هم بین‌المللی منتشر شد و تا ۲۰ مردادماه جاری مهلت ارسال آثار وجود دارد. البته، با توجه به گستره جشنواره، تمدید مهلت ارسال آثار پیش‌بینی می‌شود.

به گفته احمدی نگاه حاکم بر این جشنواره که در فراخوان هم به آن اشاره شده، مفهوم مقاومت است، به عنوان مفهومی فراتر از همه مرز‌های جغرافیایی است.

او می‌گوید: درخصوص سایر زبان‌ها، قصد نداشتیم در اولین دوره دامنه برگزاری جشنواره گسترده شود تا آن‌چه در شان این جشنواره است، محقق شود.  

دبیر جشنواره شعر مقاومت گفت: برگزاری مراسم پایانی جشنواره جهانی شعر «مقاومت» در هفته آخر آبان‌ماه سال جاری است که فاصله بین پایان مهلت ارسال آثار تا برگزاری مراسم به دلیل تدارک حضور مهمانان خارجی است.  

احمدی گفت: دیگر برنامه‌های برگزاری این رویداد، برگزاری نشست‌های تخصصی در مدت سه روز، برگزاری بخش مردمی جشنواره و برگزاری چند شب شعر عمومی خواهد بود. و در نهایت سه کتاب، هر یک به یک زبان‌های این رویداد فرهنگی خروجی این جشنواره خواهد بود.

 دبیرهای جشنواره جهانی شعر «مقاومت»، سیدعبدالله حسینی، مرتضی حیدری آل کثیر، سیدعلی میرافضلی، صادق رحمانی و سیدابوطالب مظفری شاعر افغان اعضای شورای تخصصی این رویداد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار