کشت گلخانه‌ای در فارس گسترش می‌یابد

استاندار فارس خواستار افزایش میزان کشت گلخانه‌ای در استان شد و گفت: باید تا پایان امسال قرار داد یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سطح استان منعقد شود.

محمد هادی ایمانیه گفت: پیشنهاد می‌شود پنجره واحد گلخانه‌ای در درون سازمان جهادکشاورزی راه‌اندازی شود.

او در جلسه توسعه و رفع مشکلات کشت گلخانه‌ها در فارس گفت: ۴۰ پروژه مهم در سطح استان در دستور کار داریم که تا هفته دولت مروری بر این طرح ها خواهیم داشت.

ایمانیه گفت: باید تا آخر امسال قرار داد یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سطح استان منعقد شود لذا پیشنهاد می‌شود پنجره واحد گلخانه‌ای در درون سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی شود.

استاندار فارس گفت: باید به طرح کشت گلخانه‌ای اولویت بیشتری داده شود تا سهم هر شهرستان هم در بحث این نوع کشت مشخص و برای آنان نقشه راه ترسیم شود و به صورت ماهانه نیز میزان پیشرفت کار ارائه شود.

او گفت: کار‌ها باید تقسیم‌بندی شود و هر مشکلی یاشد باید پیگیری و رفع شود حتی اگر نیاز باشد می‌توان از آب خلیج فارس نیز برای این نوع کشت استفاده کرد.

ایمانیه گفت: در حوزه صنعت حوزه برتر در استان چند ویژگی داریم که یکی از آن‌ها صنایع تبدیلی است که استان فارس در حوزه کشاورزی دوم، باغداری استان اول و در حوزه دامداری رتبه چهارم  را دارد.

استاندار فارس درخواست کرد لیستی از واحد‌های صنایع تبدیلی راکد و یا واحد‌هایی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند را آماده کرده و جلسه ویژه‌ای برای رفع مشکلات آنان برگزار شود تا بتوان مشکلات  را حل کرد.

او گفت: آمایش شهرستانی این نوع صنایع کار خوبی است که باید سریع انجام شود که آیا می‌توانیم چندین شهرک صنعتی صنایع تبدیلی داشته باشیم به خصوص برای برخی از شهرستان‌ها این اقدام بسیار لازم است.

ایمانیه بر ضرورت رفع مشکلات صنایع حتی با ظرفیت بالای ۵۰ درصد  تأکید کرد و گفت: بانک‌ها هم در این زمینه ورود داشته و از این صنایع حمایت لازم را داشته باشند.

استاندار فارس گفت: در بحث صنایع تبدیلی نباید استان دوم باشیم بلکه باید در کشور اول باشیم و آنچه که در پارسال سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی انجام شد، جمع‌بندی کرده و تا سال آینده را مشخص کنیم تا سرمایه گذاری در این زمینه نسبت به پارسال حداقل دو برابر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار